şükela:  tümü | bugün
  • anayasa'da türkiye cumhuriyetinden bahsederken geçen ifade. türk devleti vatandaşı herkes türkmüş. böylece türk tanımının nasıl da vatandaşlıkla ilgili bir şey olduğunu etnik/ırki/soya bağlı olmayan bir şey olduğunu öğrenmiş oluyoruz, öğrenmiş olmamız gerekiyor.

    "türkiye cumhuriyeti vatandaşı herkes türk'tür" gibi bir tanım bile gereksiz ve etnik asimilasyon ima ediyorken devlete türk devleti adı koymak pek parlak bir fikir olmuştur. türkiye cumhuriyeti vatandaşı herkes "türkiye cumhuriyeti vatandaşı" olsa, ona etnik gutnik isimler koymasak anayasa ile, sonra da bağırarak "ırk değil lan", "etnik değil lan bu türksün işte" diye fikir ifade ediyor olduğumuzu sanmasak ne güzel olur halbuseki.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    ilgili madde:
    i. türk vatandaşlığı
    madde 66.– türk devletine vatandaşlık bağı ile bağlı olan herkes türktür.
    türk babanın veya türk ananın çocuğu türktür. (son cümle mülga: 3.10.2001-4709/23 md.)
    vatandaşlık, kanunun gösterdiği şartlarla kazanılır ve ancak kanunda belirtilen hallerde kaybedilir.
    hiçbir türk, vatana bağlılıkla bağdaşmayan bir eylemde bulunmadıkça vatandaşlıktan çıkarılamaz.
    vatandaşlıktan çıkarma ile ilgili karar ve işlemlere karşı yargı yolu kapatılamaz.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------
  • "o arkadaşlardan ‘brakisefal çankaya’ manşetini bekliyorum

    cumhurbaşkanı abdullah gül, “türk” kelimesi etrafındaki tartışmaya son noktayı koydu:
    devlet türk devletidir. ama türk devletinin `vatandaşlarının hepsinin türk olması mecburi değildir`.
    alman devletine de bakarsan orada da görebilirsin, onların vatandaşları içinde türkler var.
    modern devletlerde bu böyle ama devlet türk devletidir”.
    üsluba dikkat edin:
    “türkiye cumhuriyeti devleti” demiyor.
    `tek devletin adını “türk devleti” olarak tarif ediyor.`

    sesin sahibine dikkat edin:
    bu ses benden değil, türk milleti için imza atan 300 aydından değil cumhurbaşkanı’ndan geliyor.

    sesin geldiği yere dikkat edin:
    bu ses ege’den, izmir’den değil, kayseri’den, bütün anadolu’dan geliyor. demek ki “türk hassasiyeti” tartışmasının açılması iyi olmuş. hassasiyet artık komplekssizce, en direk ve çarpıcı ifadelerle dile getiriliyor.
    cumhurbaşkanı’nın bu tavrı karşısında, 300 aydın içinbrakisefal türkler* manşeti atan gazete ve gazeteciler ne düşünüyor çok merak ediyorum." bağlantı
  • "gözleri maziye bakan milletin,
    ömrü temadisi olur nekbetin.
    karşına müstakbeli dikmiş hüda,
    görmeye, lakin yok niyyetin.
    ey koca şark, ey ebedi meskenet!
    sen de kımıldanmaya bir niyyet et.
    korkuyorum garbın elinden yarın,
    kalmayacak çekmediğin mel'anet.
    kan dökerek almalısın merd isen.
    hakkı-hayatın daha çiğnenmeden,
    çünkü bugün ortada hak sahibi,
    bir kişidir. "hakkımı vermem!" diyen"
    m.a.

    " 1055 yılında abbasi halifesi kaim'in selçuklu sultanı tuğrul bey adına bağdat'ta hutbe okutması, islam'daki din ve devlet ayrımının hukuksal ve dinsel ilk adımı olarak algılanabilir.
    böylece türklerin müslümanlığı kabulünden sonra, devlet başkanı ile din başkanının selçuklulardan itibaren ayrılmış olması, günümüz türkiye'sinin temelini oluşturan "laik-islam" geleneğinin de başlangıcıdır. "
    e.k.

    uzatmadan tanıma geçelim: rotayı çok keskin kırmış olan devlettir. lakin bu kırış geminin omurgasını kıracak.
  • uğruna candan can, kandan kan!
  • devlet hala bizim ancak kiracı tarafından piç edildi.

    bu ülke bedevi krallığı olmayacak.
  • yönetim sistemi adının "türkiye cumhuriyeti belediye başkanlığı" olarak değiştirilmesi gerektiğini düşündüğüm devlet. 3. hava limanından sonra "türkiye cumhuriyeti büyükşehir belediye başkanlığı" olarak da değiştirilebilir.