şükela:  tümü | bugün
  • osmanlı kaynaklı, hitler terörü kaçkını musevi evropa görmüş mimar bilgi ve kültürü dolgulu eklektik bir mimari üslup. ne tarlada büyümüş, ne de oxforddan çıkmıştır. ilk örneklerinden biri olan tbmm binasına bakınız. içi dışı bir bir üslup olduğunu fark edeceksiniz.
  • göçebe bir toplum olmanın da etkisiyle ne yazık ki hiçbir zaman oluşmamıştır. çevremizde atalarımızdan bize miras kalan çoğu eser hep yabancı veya devşirme kökenli mimarların eseridir.

    (bkz: balyan ailesi)
    (bkz: mimar sinan)
  • modern zamanlardan onemli turk mimarisi ornekleri icin olusabilecek bir ilk 20 siralarsak:

    1. türk tarih kurumu, ankara, 1967 (turgut cansever ve ertur yener)
    2. odtü kampüsü, ankara, 1961-80 (behruz ve altuğ çinici)
    3. sergievi, ankara, 1934 (şevki balmumcu)
    4. zeyrek sosyal sigortalar kurumu, istanbul, 1970 (sedad hakkı eldem)
    5. milli reasürans, istanbul, 1987 (şandor ve sevinç hadi)
    6. ankara garı, 1937 (şekip akalın)
    7. anıt kabir, ankara, 1953 (emin onat ve orhan arda)
    8. ankara üniversitesi dil ve tarih – coğrafya fakültesi, 1937 (bruno taut)
    9. meclis camii, meydan ve ibadet kitaplık kompleksi, 1987 (behruz ve can çinici)
    10. hilton oteli, istanbul, 1954 (som ve sedad hakkı eldem)
    11. odtü mimarlık fakültesi, 1963 (behruz ve altuğ çinici)
    12. florya cumhurbaşkanlığı deniz köşkü, istanbul, 1936 (seyfi arkan)
    13. eski iş bankası genel müdürlük binası (bddk), ankara, 1976 (ayhan böke ve yılmaz sargın)
    14. türk dil kurumu, ankara, 1978 (cengiz bektaş)
    15. iller bankası, ankara, 1937 (seyfi arkan)
    16. istanbul üniversitesi fen - edebiyat fakültesi, 1944 (sedad hakkı eldem ve emin onat)
    17. emek işhanı, ankara, 1959 (enver tokay ve ilhan tayman)
    18. büyükada anadolu kulübü, istanbul, 1959 (abdurrahman hancı ve turgut cansever)
    19. demir tatil köyü, bodrum, 1983 (turgut cansever, emine öğün, mehmet öğün ve feyza cansever)
    20. atatürk kültür merkezi, istanbul, 1966 (hayati tabanlıoğlu)
  • bilime ve sanata yeterli önemi vermeyen birçok türk girişimcilik sektöründe olduğu gibi bence türk mimarisinin en büyük sorunu önce türk yöneticiliği (belediyeciliği) sonra da türk müteahhitliğidir.

    mühendisler alınmasın ama bunlara türk mühendisliğini de eklemek istiyorum, belki şimdi mühendislik eğitimi farklıdır, ama şu örneğe dayanarak: vakti zamanında (babamın çocukluğu, menderes'in başbakan olduğu ilk yıllar) pazartekke'den şehremini'ne giren ve girer girmez ikiye ayrılan yolun tam ortasında birkaçyüzyıllık kocaman bir çınar varmış. yolu asfaltlamak için gelmişler, yanlarında hiç mimar yok, sadece mühendisler. yol yapacağız diye ağacı kesmeye karar vermişler. şehremini'de oturan bir mimar ve birkaç başka meslek erbabı gidip defalarca konuşmuşlar, yol ağacın iki yanından geçsin diye, ama nafile. mühendis vermiş emri, çınar sizlere ömür.

    türk müteahhitliği için yoruma bile gerek yok, anneannemin ümraniye'de müstakil bir evi vardı, bahçeli. oraya apartman yapıldı. kocaman arazi, eğer bir mimara plan çizdirilse çok güzel daireleri olan bir apartman olabilir. ama müteahhitin önceden belediyeden onayı alınmış üç tane planı varmış elinde, bunlardan birini seçeceğiz demiş. şimdi apartmanı görmelisiniz, malzemeler kaliteli, girişte şatafatlı bir ayna, boruların üzeri dekoratif bir malzemeyle (radyatörler gibi) kapatılmış; ama dairelere girmemeniz lazım. annemin dairesinde mesela, metrekare olarak üç odanın üçünden de büyük olan, salonla yarışan çıkıntılı bir l mi desem, tek ucu çok kısa bir t mi desem şeklinde bir hol var. bir mimar masası koyduk ortasına, büfeleri koyduk, portmanto koyduk, hala ortada kocaman dans pisti duruyor. üstelik o kadar biçimsiz ki, koyduğunuz hiçbir şeyi işlevsel kullanamıyorsunuz.

    mimarda mı şimdi suç?
  • iki apartman arasındaki 10 metrekarelik arsaya 8 daireli apartman çıkmaktır.
  • (bkz: uygurlar)
    (bkz: #18224450)
  • (bkz: #26873596)
  • (bkz: toki)
  • türk tarihinin en büyük mimarlarının listesi şu şekildedir.
    http://en.wikipedia.org/…ist_of_armenian_architects