şükela:  tümü | bugün
  • turk mutfagı nam-ı diğer ortadogu mutfağı, eti atese atmaktan, hamura 90% seker doygunluguna ulasmis serbet dokmekten baska yemekleri olmayan bir mutfak. sunum desen zaten yerlerde, 21. yuzyil bitti, hala bir restauranta gittiginizde onunuze şişte yemek getiriyorlar, 3 5 marul koyup salata diyorlar.

    sokaga cikip guzel bir yemek yiyeyim deseniz, her restoranin onunde saatlerde disarida acik havada beklemis kendi yer cekim alanini olusturmus, toz bulutlari kumelerini toplayan donen dev donerler, yag & salca icinde yuzen saatlerce beklemis yemegimsiler ve bunu bayila bayila yiyen yemek kulturu sıfır olan bir insanlar... sos kismina girmiyorum bile cunku turk mutfaginda sos diye bir kavram daha kesfedilmedi. mutfagin tek ogesi et olmasina ragmen et pisirmeyi dahi bir ulkeden bahsediyoruz... az pismis ya da orta pismis bir eti verin herhangi birine kafaniza atar cunku yemek kulturu, et kulturu dahi sifir. eti kapkara gormeden yemez cunku bu damak zevki 0 olan bilgisizler.

    butun bunları bır kenara bırakalım; bugun de bir hint, bir cin, thai mutfagi, vegan deneyeyim deseniz bulamazsiniz...uc tarafi denizlerle cevrili olup, bu kadar baliksiz bir yemek kulturu, sagliksiz dunyanin hic bir yerinde yoktur. yazık çok yazık...
    ne kadar kotu oldugunu zaten michelin starli tek bir turk restorani olmamasi da kanitliyor.

    edit: baska mutfaklari denememis, edirneden oteye gidememis biri diye kucuk gormeye calisan arkadaslara onerim, siz biraz dunyanizi gelistirin. oncelikle yazdiklarim icin ulke disina cikmak gerekmiyor, okuyarak, ogrenerek de bu gerceklerin farkina varabilirsiniz. sonra da diyebilirim farkli ulkede michelin starli bir kac restaurantta olmak uzere sayisiz yabanci restaurantta bulundum, deneyim edindim, okudum, izledim. yani sizin dunyaniz cok dar diye herkes, sizin gibi dar goruslu diye dusunmeyin lutfen. yazdiklarimin trolluk ile alakasi yok, zaten yazdiklarima trolluk demek icin de gercekten dunyadan bihaber bir cahil olmak gerekiyor.

    edit 2: kahvalti konusunda haklisiniz. kahvalti kulturu bir cok yonden dunyadaki en iyi orneklerden. ayrıca yurt dışında yaşa gor diyenlere cevabım, yıllarca yaşadım ve bir kez olsun bile turk restaurantı aramadım. bir kaç yabancı arkadaşları goturdum, onlar da begenmedı ki gittiklerimiz şehrin en iyileriydi.

    edit 3: damak tadinizin turk mutfagina adaptasyon saglamasi onun iyi oldugu anlamina gelmez. buradaki entry girenlerin %90i baska mutfak denemedikleri ve sadece turk mutfagina alistiklari icin iyi saniyor. kac yabanci taniyorum, turkiye'de 2. gunden itibaren yiyecek bir sey bulamadilar.
  • balon mu? türk mutfağı kendini dünyada ıspatlamış bir kaç mutfaktan biri olup öyle olmasa bile benim nazarımda yeterince tatminkardır.
    yemek çeşitliliği olsun, pişirme teknikleri olsun, sofra düzeni olsun her açıdan insanın en başta gözünü doyurmak suretiyle damaklarda bir festival havası yaşatır.
    çorbasından tatlısına kadar aşağı yukarı her damak zevkine hitap edecek bir şeyler bulmak mümkündür ayrıca. hele ki yöre yöre incelenecek olsa çeşitlilik daha da artacaktır.
    hint, thai mutfağından örnekler olmaması mı türk mutfağını balon yapıyor acaba? bağlantı kurmakta zorlanıyorum şuan.
  • (bkz: tamam)
  • türk esnafı ile türk mutfağını karıştıran biri.

    git çırağanda pilav ye, o zaman böyle konuşabilecek misin?
  • birazdan küfürler ve linç başlar ama yazarın haklı olduğu konular var.
    özellikle sunum konusu.
  • bak bu olmadi; turk mutfagi iyidir. inanmiyorsa, antalya bolgesine gelen 30 farkli millete sorabilirsin. veya kendin almanyaya git, veya amerikaya... tencere yemegi sor, firin yemegi sor, tatlilarin joleden ibaret oldugunu gor... ha var onlarda da var; ama euro = 6.43 tl be gulum.
  • bu sefer güldürmedi

    şaka degil mi?

    hint, çin mutfagi falan diyor bir de çok ilginc

    amk bagcilar ara sokaklarindan çık da tavuk döner harici bisey gor yada evde annen falan da mi bisey yapmiyor sana. her bolgesinden onlarca ulkenin mutfagini sallayacak yemekler var lan bu ulkede.
  • büyük ihtimalle sürekli yemek ayıran anoreksi kişi söylemi.
  • türk mutfağı kebapçılardan ibaret sanan sığır saçmalığı.

    türk mutfağı dediğin ev yemeğidir. bizim restoranlarda fast food mantığyla hareket edildiğinden her şey eti ateşe atmak olarak zannedilebilir.