şükela:  tümü | bugün soru sor
  • türkiye'deki çok zayıf bir endüstri kolunun ilk filizleridir.
    (bkz: ceidot)
    (bkz: yoğurt teknolojileri)
    (bkz: taleworlds)
    (bkz: siliconworx)
    (bkz: son ışık)
    (bkz: dinç interactive)
    (bkz: zoetrope interactive)
    (bkz: momentum dmt)
    (bkz: 3tegames)
  • kesinlikle piyasada varlıkları hissedilmiyor. bilişim dünyasında biraz söz sahibi olabilsek işlenecek o kadar çok oyun konusu var ki. gençliğe milli bilinç aşılanmak isteniyorsa bunun en önemli kanadı bence oyun endüstrisinden geçiyor.

    call of duty serisini bilenler bilir. biz tüm görevleri yaparken bir abd'liden bir ingilizden farksız şekilde oynarız ama içten içe bilinçaltımıza bu ülke sempatileri ve bu ülkelerin kaliteli işler yaptığı yerleştirilir. call of duty 6 oyununda örneğin türlü görevler mevcut. bunun türkiye ve türk tarihi için tasarlandığını bir düşünsenize.çeşitli flashbacklerle çanakkale savaşında savaşan bir neferi canlandırdığınızı,kocatepeden mustafa kemal'e yakın bir bölükte yer alarak onun o meşhur emrini kulaklığınızda hissederek tepe aşağı düşmana koştuğunuzu, yangınlar içinde at üstüne izmir'e girdiğinizi... bir düşünün o kadar çok konu var ki.

    kıbrıs barış harekatı,kurtuluş savaşı, istanbul'un fethi gibi konular ele alınsa ne güzel olmaz mı? neden bir ingiliz gibi hissedelim ki? isteiyorsan oynama yerine isteyelim daha iyisini bulalım. eğer tasarlanırsa böyle bir oyun kesinlikle ülke gençliği üzerindeki etkisi büyük olacağı kanaatindeyim.

    5 yıl sonra gelen edit:
    bu kadar beğenilmesi beni gururlandırdı. konulara çelik harekatı ve terörle mücadele operasyonları da ilave edilebilir. siyaseti ayrı tutalım.konu olarak bence heyecan verici.
  • az kaldi az, donuyoruz gurbetten, bomba gibi. 2 bilemedin 3 sene..

    ayrica bizans, osmanli, canakkale savasi ile oyun pazarina girilmez. bu oyunlarin dunyada basarili olmasinin nedeni hepsinin bir yenilik getirip konuyu ambalaj olarak kullanmasindandir. wolfenstein ilk 3d oyunlardan biriyken call of duty oyun atmosferi uzerinde asmis bir oyundur. far cry asiri gercekci grafikler kullanirken gta verdigi ozgurlukle one cikmistir. sen gta'yi yap, sonra gta london, gta san andreas'ini da yapar ustune bir de gta istanbul yaparsin kimse de yadirgamaz.

    ayrica fps gaziyla yenilik donemi de kapaniyor. bu gecis doneminin eglence-oyun alanindaki apacik ortada olan acigini yakalayip somurun, bakin turkiye'den oyun studyosu cikiyor mu cikmiyor mu. bu acigi goremiyorsan o zaman biraz daha kafa patlatacaksin.

    kolay gelsin meslektaslara.
  • ruaks: (bkz: ruax) - (bkz: emret)
  • aynı türk sinema sektörü gibi '' bizde para yok, bütçe yok holvuud bütçesi bizde olsa bizde yaparık yeaa'' görüşünü benimsemiş. başarısız olan bütün türk firmalarının gibi (her sektörde) kılasik argümanına sığınmış, başarısız coderler topluluğu.

    grafik, oyun motoru vs bütçesini nasıl karşılayacaklar yahu adamlarda haklı diyenler için: 2010 yılında aynı grafik motoru ile bir shadows of amn ya da fallout 'un 10/1 kalitesinde bir oyun çıkaramıyan bir beyin takımına 100 milyon dolarda versen, daha iyi grafikli bir pusu'dan hallice bir şey yapabileceklerini pek tahmin etmiyorum. anlayacağınız üzere sorun para yahut ekonomik gücü olan güçlü oyun firmaları değildir. sorun yaratıcı zeka yoksunu, taklitçi zihniyete sahip coderlerimiz, mühendislerimiz ve daha niceleridir.
  • sanirim son 5 yilda bu studyolar hakkindaki gorusum biraz degisti. imkan vs olarak goruyordum durumu fakat olay su ki, cevrede turkiye'den kucuk ve gelir/refah duzeyi olarak turkiye'yle asagi yukari esit veya daha dusuk olan ulkelere bakiyorum. bulgaristan'dan, ukrayna'dan, hirvatistan'dan, cek cumhuriyeti'nden cok basarili, aaa diye tabir edilen capta produksiyonlar cikabiliyor. turkiye'den ise henuz cikmis bir adet bile konsol oyunu yok. ticari olarak en basarili yapim mount&blade gibi gozukuyor onun bile cok kucuk bir produksiyon oldugunu ve inanilmaz fedakarliklarla kucucuk bir ekip tarafindan yapildigini biliyoruz.

    benim gozlemim problemin daha cok insanlarin genel tavirlariyla ilgili oldugu. basladigi isi yarim birakan, hedefledigi seye ulasmak icin bir hirsi olmayan ya da sacmasapan seyleri hedefleyen, mazruftan cok zarfla ilgilenen, bir seyi ogrenmek icin emek sarf etmek yerine onune hazir gelmesini bekleyen bir cogunluk var ortada. bu cogunluktan da oyun yapimi gibi bilgi, azim, emek, yetenek isteyen bir konuda basarili olmasini bekleyemiyorsunuz.

    tabii ki baska problemler de var, ama olayin en temeli bu bence. sonucta bu studyolar turkiye'den bu isin nasil yapildigini bilen yeterince insani bir cati altinda toplayamiyorlar. o zaman ortaya kaydadeger bir sey koyamiyorlar. koyamadiklarinda kimseden maddi kaynak bulamiyorlar. bulamadiklarinda da projelerini bitiremiyorlar/yarim yamalak bitiriyorlar.

    yine de tebrik etmek lazim hepsini tek tek boyle bir maceraya girisebildikleri icin. ben ayda yilda bir aklima esen turkiye'ye donup bir oyun studyosu acma fikrini delilik olarak goruyorum kendi adima.
  • (bkz: consala)
  • (bkz: gamester)