*

şükela:  tümü | bugün
  • giovanni scognamillo 'nun yazmish oldugu memleketimizde nasil filmler ne donemlerde ne acidan cekilmis diye konuya yaklasan hayli ayrintili, gerekli bir kitap..
  • smkb'de 35 milyona satılan kitap
  • kitap hakkında ayrıntılı bilgi için:http://www.kabalci.com.tr/…p?act=kdet&nav=0&kid=106
  • kitapçılarda 50 liraya satılan kitap.
  • giovanni scognamillo'nun yazdığı, 1896'lardan 2000'lere kadar türk sinemasının her aşamasını içinde barındıran, baskısı, kapağı ayrı güzel, bir nevi türk sinemasının kutsal kitabı.
  • ikibinli yıllar bölümü kadar dandik bir şey olabilir mi bilmiyorum. o yıllarda türk sinemasından anladığımız abuzer kadayıf ve propaganda'dan mı ibaret olmalı?
    bazen gereksiz ayrıntıların uzatıldığı, bazen ilginç konuların geçiştirildiği bir kitap olmuş.
  • fikret hakan'ın 2012 yılında yazdığı/derlediği inkilap yayınevi'nden çıkmış kitabı. çok başarılı diyemem ama gene de sinema meraklıları için özellikle eskileri seviyorsanız iyi bir kaynaktır. özellikle 40'lar -70'ler arası...

    dragos / delikan76
  • giovanni scognamillo'nun yazmış olduğu, ansiklopedik baskı yapısıyla kitaplığımdaki en güzel kitaplardan biridir.
    türk sineması, ıı. abdülhamit döneminden başlanarak ele alınıyor:
    1896-1959 arası hazırlık dönemi,
    1960-1986 arası siyasal ve toplumsal çalkantıların sineması ve
    1987-1997 arası yani entelektüel filmlerin, türk sineması diriliyor mu? sorusunun gündeme geldiği döneme kadar. yazım ve yayım dönemleri göz önünde bulundurulduğunda ise 2000li yıllara ancak kısa bir bakış yapılabilmiştir çünkü 2000 ve sonrası apayrı bir kitap konusudur. ömrü yetseydi eminim onu da yazardı.
  • türk sinemasına dair sevgim ve bağlılığım yıllardır beni derinden etkiliyor bu konuda yüzlerce bilgi biriktirdim.

    sinemamız tarihsel olarak birçok aşamadan geçerek ilerlemiş ve türk sineması kavramı her şeye rağmen oluşmuştur.

    bunların ışığında tarihsel olarak bakarsak sinemamız çağa ayak uyduran bir anlayış içinde kimi zaman eldeki imkânlar dahilinde önemli bir tarihe sahiptir.

    ayastefanos’taki rus abidesinin yıkılışı adlı başladığı kabul edilen türk sinemasının ilk dönemleri yine belgesel türü çalışmalarla devam etmiştir.

    1914 yapımı ayestefanos rus abidesinin yıkılışı belgeseli sonrası 1915 ve 1916 yılllarında 1. dünya savaşı ile ilgili üç belgesel daha çekilmiştir. bunlar daha çok görsel ağırlıklı ve savaş sürecini anlatan belgesellerdir.

    1916 yılının sonlarına doğru ilk kez kurmaca bir film çekilmeye çalışıldı ancak leblebici horhor ağa filmi oyunculardan birinin ölmesi nedeniyle tamamlanamadı. aynı yıl çekimlerine başlanan himmet ağanın izdivacı adlı film ise filmin oyuncuları ve ekibi çanakkale savaşına katıldıkları için 1918’de tamamlanabildi.

    1917'de müdafaa-i milliye cemiyetince pençe ve casus filmleri çekildi. yine 1917 yılında drama ve gerilim ağırlıklı koruyan ölü filmi çekildi.

    aynı yıl ilk kez bir film ve devamı çekildi. bican efendi vekilharç isimli komedi filmini çeken hüseyin şadi karagözoğlu bu film sevilince 1921’de bican efendi mektep hocası ve bican efendinin rüyası bölümleriyle üç filmlik bir seri çekmiş oldu. bu filmlerin yazarı ise ayestefanos belgeselinden bildiğimiz ve sinemamızın tarihi açısından önemli yeri olan sevgili fuat uzkınay'dı.

    1919 yılında ise beş film daha çekilerek bu hareketlilik ve gelişim süreci devam etti. bu dönemde ahmet fehim yönetmenliğinde çekilen mürebbiye filmi ise sansüre uğrayan ilk film olarak tarihimize geçti. mürebbiye filmiyle sansüre uğrayan ahmet fehim aynı yıl binnaz adında 45 dakikalık bir drama filmi çekti ve bu film büyük ilgi görerek yurtdışına satıldı. aynı zamanda yurtdışına satılan ilk filmimiz olarak sinema tarihimize geçti.
  • çok etkileyicidir.

    zamanında ve hala bugün birçok konuda olduğu gibi bugün de siyasi sebeplerle önü kesilmemiş olsa, çok farklı yerlerde olabilecek bir sinemamız vardır.

    bugün kendi içimizde kızsak da gülsek de, dizilerin süresinden filmlerin kalitesizliğine geniş bir yelpazede dövsek de bunca kısıtlamaya rağmen geldiğimiz yer de fena değildir.

    çok uluslu bir toplum olmanın getirdiği hikaye bolluğundan, sinemacı kişilerin yeteneğine, kıvrak zekalı bir toplum oluşumuza birçok sebeple de çok daha iyi yerlere geleceğimiz günler yakındır.

    ek: ayrıca giovanni scognamillo'nun yanısıra agah özgüç'ün de türk sinema tarihine ilişkin kitaplarını okumak keyiflidir.

    türk korku sinemasına dair kaya özkaracalar'dan da bir şeyler okunabilir.

    türk sinema tarihi keyiflidir.

    (bkz: kaya özkaracalar)
    (bkz: agah özgüç)