şükela:  tümü | bugün
  • siyasi partiler kanunu’nda gerekli düzenlemeler yapıldığı takdirde kurulması mümkün hale gelebilecek, ancak isminin kısaltması "tap" olacağından çok fena geyiğe maruz kalacak olan partidir. hatta harun yahya şürekası buradan da bir hikmet çıkarabilir.
  • kısaltması ile misyonu arasında tam bir ironi barındıracağı kesin.

    (bkz: tap)
  • laik olmadığı kesindir
  • --- spoiler ---

    bir parti olması çok uçuk bir fikir olsa da, ateistlerin örgütlenmesi demokrasinin gereklerinden biridir. en azından bir sivil toplum kuruluşu oluşturarak, türkiye'de sürekli baskı altında tutulan, tüm toplum kesimlerince hor görülen, siyasilerce yok sayılan bu azınlığın sosyal haklarını savunan bir mekanizma meydana getirmelidir.

    öncelikle yapılması gereken şey, dernekleşerek sosyoekonomik profil çıkarılmasıdır. sadece anketlerden edinilen izlenim, türkiye'de %1-2 aralığında bir ateist topluluğun yaşadığı yönündedir (örneğin [1,2]). ilk aşamada bu topluluğun doğru biçimde tanımlanması gerekmektedir. daha sonra sorunları belirlemek amacıyla bir komisyon kurulmalı, raporu müteakip toplantılar düzenlenerek bu sorunlara yönelik çözümler için tartışmalar başlatılmalıdır. en son olarak diğer sivil toplum kuruluşları ve siyasi iktidar ile görüşmeşeler yapılarak, topluluk, sorunları ve çözüm önerileri üzerine derneğin çalışmaları hakkında bilgi verilmelidir.

    en önemli nokta, derneğin kesinlikle siyasi bağlantısının ve ideolojisinin olmaması gerekliliğidir. dernek üyelerinin birleştirici özellikleri, tanrı inançlarının olmamasıdır. siyasal olarak aktif dahi olsalar, üyeler dernek adına hareket ederken kesinlikle siyasi söylemlerden kaçınmalıdır. bu bir hak edinme çabasıdır, bu nedenle hiç bir toplum kesimini siyasi nedenlerle uzaklaştırmamak, ilk aşamada topluluğun, sonrasında ise sorunların varlığının kabul ettirilmesi açısından gereklidir. bir kutuplaşmanın odağında yer almak, öncelikle topluluğun hedeflerine zarar verir. üyeler siyaset yapmayı amaçlıyorsa uygun bir siyasi partiye girerek bunu gerçekleştirebilir.

    kaynaklar:
    [1] çakıroğlu, rubin, "religion and politics in turkey", 2006, sayfa 133. link
    [2] avrupa komisyonu, "eurobarometer on social values, science and technology", 2005, tablo 2. link

    hamiş: şunu da söylemek durumundayım, hali hazırda var olan alevi dernek ve kuruluşlarının talepleri, türkiye ateistlerinin taleplerine paralellik taşımaktadır (zorunlu din derslerinin kaldırılması, nüfus kağıdındaki din hanesi meselesi vs). ancak devletin şimdiye kadarki işleyişinden de bildiğimiz şekilde, bu talepler eğer ki ciddiye alınır, ve çözüm bulunursa, bu çözüm, din derslerine alevilerin (tıpkı hıristiyan ve musevi azınlıklar gibi) girmeme hakkı verilmesi, ve nüfus kağıdına alevi yazılması (tıpkı hıristiyan ve musevi azınlıkların kendi dinlerini yazdırabildiği gibi)dan öteye gitmeyecektir. cem evleri sorununun çözümü biraz daha özgün olur sanıyorum, ancak bu kısım ateistleri ilgilendirmiyor. kısaca demek istediğim şudur, alevi topluluğunun talepleri şu anda ateistlerin taleplerine benzese de, dinsel baskı organlarının kaldırılması yerine kendi inançlarının var olan yapı içerisinde yer edinmesi ile tatmin olacaktır sanırım büyük bir çoğunluğu.

    --- spoiler ---

    insanı böyle gaza getirecek bir fikirdir kısacası. pratikte olacaklar ise daha örgütlenme aşamasında yaka paça içeri alınmak, daha sonrasında halkın dini inançlarını rencide edecek söz ve davranışlara tevessül etmek nedeniyle kurulabilecek derneğin kapısını mühürletmek. şube açacak semt bulamamak. böyle gider bu...
  • teorideki bu partinin programında mutlaka "ülkede krematoryumların açılması ve defnedilme şeklini seçebilme özgürlüğü" olmalıdır.
  • kurulması durumunda oyumu kafadan alacak olan, hatta takım tutar gibi destekleyeceğim siyasi parti.
    edit: kurulamayacak olduğunu ben de biliyorum evet.
  • öyle bir parti yok, ama söyle bi'sey var:

    türkiye özgür düsünce hareketi
    https://www.facebook.com/….dusunce.hareketi?sk=wall
  • bir çeşit teknokratlar hükümeti benzeri olacağı varsayımına dayanarak, yararlı olacağı farzedilen parti.

    yok öyle bir şey...

    böyle bir partinin yapabileceği tek şey diğer partilerin tabanlarına yapıştırılan dinci, milliyetçi vb etiketlere bir de ateist eklemesi olacaktır o kadar.
  • siyasi çıkarları için dini kullandığından laik olmayacak partidir.
  • iste o ateistler diye hedef gosterilecek olan partidir. turkiye'de ateistlik cok iyi bilinmedigi icin tutmayacak olan partidir ayni zamanda. daha basarili olacak ve en az yuzde 5 oy alacak bir girisim icin:

    (bkz: turkiye agnostik partisi)

    ozel bir not: ateistler tanri yoktur diye bir seyi koru korune iddia etmezler. sadece tanrinin olmadigi varsayiminin daha mantikli bir onkabul oldugunu dusunurler, bilimdeki sıfır hipotezi (ho) gibi.

    1. ol diyerek yoktan var eden ve cesitli kurallar gonderen bir tanri varligi (h1a-teist) iddiasina yanit olarak, bu tanrinin kendisine koru korune inananlari degil, yaptiklarini bilimi kullanarak anlamaya calisanlari takdir edecegini (hatta ve hatta takdir etmek gibi insani duygularla hareket etmeyecegini), evrensel insan haklari beyannamesinin bile gerisinde kalmis ilkel kurallar getirmeyecegini, yarattigi varliklari irinlerle dolu kazanlarda yakmayacagini (vs. vs.) bilen insanlardir (bkz: dinlerin sacma olmasi).

    2. cok basit fizik, kimya ve biyoloji kurallarina dayanmasina ragmen, evrilerek gittikce komplike hale gelen evreni ve canliligi yaratan ama din gondermeyen bir yaratici (h1b-deist) iddiasina yanit olarak, bir sorunun iki ayri aciklamasi varsa, genellikle en basit olanin dogru oldugu (bkz: occam'ın usturası) ilkesinden hareketle cok komplike bir organizmayi daha komplike bir organizmanin yaratmis oldugu absurdizmine meydan okuyan, sistemlerin evrilerek gelistigini ve donustugunu gozlemleyen bilincli insanlarin icinde bulundugu bir topluluktur (bkz: tanrinin varliginin gereksiz olmasi).