şükela:  tümü | bugün
  • memuriyetimi verip, hazır oturmuş para getiren esnaflığınızla takas edebilirim. götün yer mi? 25 yıldır esnaflık yapabildiğinize göre para kazanıyorsunuz besbelli.

    (bkz: susun deli konuşuyor konuş deli)
  • yeşil pasaport, türkiye cumhuriyeti devleti'nin diğer ülkelere verdiği bir garantidir. "bu adam benim ülkemde memur, bu adamın ne kadar maaş aldığını biliyorum, yeri belli, yurdu belli ve bu adam sizin ülkenize turist gibi girip oraya yerleşme niyetinde değildir. bunun garantisi benim." demektir. memur olmayanlar için devlet bu sözü veremez. o yüzden bu garantinin verilmediği kişiler için yabancı ülkeler vize uygulamasını devreye sokar, ve kendi kontrollerini yapar.
  • türkiye'de kamu çalışanlarının oranı pek çok ülkeye göre düşüktür.
    örneğin kamu çalışanlarının toplam istihdama oranı fransa'da %28 ve kamu kesiminin küçük olmasıyla övünen abd'de %18 iken, türkiye'de bu oran %16'dır. (norveç'te %36)

    https://en.wikipedia.org/…ountries_by_public_sector
  • esnaf ile memurun karşılaştırıldığı birtakım hususiyetler sonrasında söylenen söz.

    esnafa neden tatil yok cümlesi çok saçma olmuş. zorla mı açtırıyorlar dükkanı, açma !

    gelelim devletin esnaflara çıkardığı zorluklar meselesine...
    buna kesinlikle katılıyorum. bizim devlet mafyanın 2 tık üstü. sikmediği adam yok. esnaflar da payını alıyor bundan.

    esnafların bazıları ise çareyi elemanları senelerce asgari ücretten çalıştırarak yahut sigorta primini asgari ücretten yatırarak buluyorlar.

    özetle; özet mözet yok. ölüler sanıyor ki diriler her gün bayram ediyor.
  • "memurların resmî tatili varken esnaf çalışır."

    sanki zorla açtırıyorlar dükkanı amk kapat git.
  • oo genç memurlar rahatsız olmuş. yeşil pasaport hak değil imtiyazdır. devlet memuru bu ülkede yaşayan her hangi bir insandan daha muteber değildir. yeşil pasaport, lojman ve diğer tüm ayrımcılıklar kaldırılmalı her yurttaş eşit haklara sahip olmalıdır. aksini savunmak bunlardan nemalanan ahmakların işidir.
  • bazı memur ve memur çocuklarını liseli kız tribine sokmuş başlık. özel sektörde hastalan bakalım sana 2 hafta rapor veriyorlar mı. işler yetişmediğinde ben eve gidiyorum, mesai yapamam kaç kere diyebilirsin bir gör. maaşını tam zamanında alan kaç tane babayiğit var ?
    zorla mı dükkan açıyorsun ?
    bunu soran kişi özel sektörü, ülkemizi vs tanımıyordur, bak kesin söylüyorum. sen git işçi ol, patrondan çocuk gibi fırça ye, görürüm ondan sonra , zorla mı dükkan açıyorsun diyen, sıfatını.
    oğlu memur olan aile piyango çıkmış gibi seviniyor. kimse boşa tribe girmesin.
  • 3 bin tl maaş alan adama tüm dünyanın vizesini versen nolacak amk. 25 yıllık esnaflıkla kazandığın paralarla adamın çalıştığı kurumu satın alırsın amk gelmiş burda esnaf mağduriyet şovu yapılıyor.

    (bkz: arkadaşı kpss kursuna gönderelim kampanyası)
  • acik, net söyluyorum. turkiye'deki esnaflarin %90'i hirsizdir.
    yesil pasaportun konsepti vergi ile alakasiz ama ben basligi acanin bahsettigi vergi mevzusuna takildim.
    memur, isci, beyaz yakali, doktor, muhendis, ögretmen, avukat, hakim vs daha maasini almadan devlet vergiye cöker, maasin 3de1'ini atar cebe. ot kesintisi bok kesintisi derken maasin yarisi daha parayi almadan gider elinden.

    esnaf nerede kime ne vergi veriyor, hangi esnafmis o? bizim ulkede hic bi bakkalin, terzinin, nalburun fis ister misin diye sordugunu görmedim.

    neye göre veriyor esnaf vergiyi?
    ben söyleyeyim: gönlunden ne koparsa, kazancinin 3de1'i kopuyor mudur gönlunden, yoksa zarar mi gösteriyordur? fakir komsusuna bile 40da1 kadar yardim yapan adam iyi musluman, vicdani kus gibi hafif abimiz devlete kazandiginin 3de1'ini yedirir mi lan hic.

    ıskandinavyayi, amerikayi siktir et, götu boklu yunanistan'da bile 50 cent'e su aliyorsun, esnaf sak diye kesmis bile fisi uzatiyor ister misin diye. ister al, ister alma.

    simdi bazilari diyebilir, ee sen de esnaf olsaydin, ticaretle ugrassaydin, kerizlik etmeseydin. o zaman da derler ki siktirin lan amk hirsizlari. hala daha memurun 2 kurusluk lojmanina, irtina zirtina laf ediyorlar.
  • o yeşil pasaportu her memura vermezler, en az 15 yıl devlette çalışıp, üçüncü dereceye çıkan memurlara verirler.

    ayrıca, gelir vergisi, damga vergisi, emekli sandığı katılım payı adı altında kesilen vergilerle birçok esnaftan daha çok vergi öderler ve vergileri her ay peşin kesilir. şimdi nasıl olsa otomatiğe bağlandı, her sene bir vergi barışı geliyor. vergini ödeme, sgk pirimini ödeme nasıl olsa 3 sene taksitle ödersin.