şükela:  tümü | bugün
  • sağlıksızdır. hem bilim için hem vücut için hem de ruh sağlığı için. neresinden tutarsan tut bu sınırlar içinde yapılmaya çalışılan bilim amacına ulaşmaz, ulaşsa bile ona harcanan azimle uzayda koloni kurar normal bir insan.

    bu sınırlarda bilimi zorlaştıran en temel sebep türk tipi akademisyendir ve bu kafadan yetişen akademisyenin kurduğu veya kurmaya çalıştığı sistemdir. bu konuda farklı başlıklara yazdığım bazı yazılar:

    (bkz: #24437279)
    (bkz: #25534564)
    (bkz: #27831125)

    edit: şimdi age of empires 2 oynamaya başlıyorum. ne varsa savaşta var, ne varsa asker basmada var. gideyim oradaki üniversitede iki üç bilim yapayım oklarım alev alsın.
  • bilimin olduğu yerde inanç olmaz, inancın olduğu yerde de bilim olmaz.
    bilim insanlık namına bir gelişme sağladığında inanç bunu engelliyor ise orada bilim yok olur.
    yani biricik ülkemizde bir çok olayın inanç üzerinden yürüdüğü şu dönemlerde bilimden söz etmek söz konusu olamaz.
    gavur icadı başka gezegenlerde işler çevirirken biz hala neyin günah neyin sevap olduğunu tartışırız.
  • imkansız olan bir durum.şöyle bir diyalogun geçmesi muhtemel;

    vatandaş : ne iş yapıyorsun?
    bilim adamı : bilim adamıyım,cern'de çalışıyorum.
    vatandaş : ne kadar veriolar
    bilim adamı : hmmm.... 5 bin dolar falan heralde tam bilmiyorum
    vatandaş : yemekle yol onlardan mı??

    bu kafaya sahip toplumdan bilim adamı mı çıkar lan..adam parayla kafayı bozmuş hayatın birinci sırasına para kazanmayı yerleştirmiş.sen cern dersin, atom parçacığı dersin, büyük patlama dersin, adam yemekte çıkıomu der...
  • eğer üniversitede bilim yapmak isterseniz önce 35-40 saatlik ders programlarını aşmanız lazımdır. sizi oraya bilim yapmanız için gönderen kurum sizi orada göt gibi bırakır ve bütün o derslere girmek zorunda kalırsınız.6 bölüm hocası yüzlerce ogrencinin dersine girmek zorunda kalır.yeni kadro verilmez felan filan.kalan boş vakitlerde de hobi olarak bilim yapıldığını düşünüyorum.
  • işbu başlıktaki entry sayısı ile orantılıdır.
  • bilimi kucumseyen genel zihniyetin yani sira; ilkokuldan itibaren cocuklara bilim kulturu asilanmamasi sebebiyle sagliksiz gerceklesen hadise. ondan sonra ne oluyor o cocuklar buyuyunce? olur da bazilari akademisyen olursa ulusal televizyonlarda tartisma programlarina cikip mal mal beyanatlarda bulunuyorlar, biz de gelip burada "abi bunlar nasil profesor boyle?" diyoruz.
  • allah'ın izniyle mümkündür.