şükela:  tümü | bugün
  • evet acımasız gerçekler kapsamında liberalleri ve dincileri çıldırtmaktadır. ikinci cumhuriyetçi kafanın dizlerini dövmesi bundandır.

    türkiye'den iki fotoğraf. dincilerin neden kadına düşman olduklarının, çalışan kadına düşman olduklarının veya okumuş kadına düşman olduklarını basitçe özetliyor.

    kadın erkek omuz omuza, birlikte üretiyorlar, birlikte direniyorlar. eşitler. örgütlü iken ve mücadele ederken özgürler. laikliğin özeti.

    https://www.facebook.com/…074932755/?type=3&theater

    https://www.facebook.com/…114932751/?type=3&theater

    matadirenişihaberi

    ders 1: neden örgütlü olmalı, neden boyun eğmemeli.

    https://www.facebook.com/…940242602/?type=3&theater

    memleketin gerçeği bu. hastaneler, okullar, iş yerleri ve fabrikalar bu gerçek ile içiçe.

    şu direnişin özeti. gericilik bitmiş, laiklik kazanmış, patron sömürüsünü bitirebilecek irade var. üreten emekçilerin senin, benim ve onun güzel yüzleri var.

    evet türkiye'nin laik kalmasının tek koşulu örgütlülük ve mücadele.

    cumhuriyet, eşitlik, bağımsızlık, yurtseverlik ve aydınlanma gibi dertleriniz varsa nasıl ve nerede örgütlenirim diye düşünmenin zamanı geldi.

    (bkz: müstehaktırcı değil örgütleyici tayfa)

    edit: örgütlenin, gerçekten. insani temel bir güdü ve türkiye'nin tek ihtiyacı. örgütlü olmamızdan öyle korkuyorlar ki. korkacaksak yalnız kalmaktan korkalım.
  • türkiye'de laikliğin yenilenemeyeceği gerçeği olarak okudum başlığı...
    (bkz: yaran yanlış okumalar)

    edit: biraz daha açıklamak istiyorum. öğretmenim ben lisede. çok uzun süredir de değil 1 yıl 4 ay oldu. ama ne zaman sınıfa girsem %50 o ders bir öğrenci dinle ilgili bir konu açıyor (belki ilgi çekmek için belki dersi kaynatmak için farketmez) en son bir derste dayanamadım laiklik nedir diye sordum. konuyu dinden uzaklaştırmamı istemedikleri için cevap vermediler ben de "ben matematik öğretmeniyim ve şu an dersimiz matematik. anayasaya göre şu an biz bu konuyu burda konuşamayız. ha anayasa değişir orasını bilemem." dedim. şimdi dört gözle anayasanın değişmesini bekliyorlar. demez olaydım ben de acemiyim tam nerde ne denir ayarlayamıyorum. kırmadan üzmeden yontarak değil yönlendirerek eğitmeye çalışıyorum ama bu gençler böyle büyüyor haberiniz olsun.
  • kadını annelik vasfına sıkıştırıp evin içine hapsetmeye çalışanlara, kadını hayatın her alanında ikincillestirmeye çalışanlara, kadının tek kariyeri annelik olmalı diyenlere inat kadın erkek yan yana gericiliğe asla boyun eğmeyeceğiz diyenlerin canlı kıldığı gerçektir.
  • bi yanda kendi kızına, annesine vb cinsel isteklerini dizginleyemeyen muhafazakar bir tayfa.

    diğer yanda kendini ikinci sınıf değil eşit gören işçi kadınlar.

    elbette kadınlar kazanacak.

    işçi kadınlar.

    https://www.facebook.com/…930306803/?type=3&theater

    üniversiteli kadınlar.

    https://twitter.com/komunistgencler
  • babanın öz kızına şehvet duymasıkafasının türkçeyi de unuttuğunu görmemizle karşımıza çıkan acımasız gerçek.

    bu kafayı örgütlü bir toplamın yenmesi çok kolay.

    o sapıklıklarınıza dur diyecek birileri elbet çıkar.

    https://www.facebook.com/…805129883/?type=3&theater
  • işin ironik yanı burada bunun solcu ve komünistler tarafından iddia edilmesi. ulan memleket sizin elinize düşeceğine katolik bir kadro ve teokratik devlet düzenini tercih ederim kodumun malları.
  • 6 yaşındaki çocukla evlenebilirsiniz kafasına üniversiteleri dar edenleri gördükçe karşımıza çıkan acımasız ve güzel gerçek.

    örgütlü bir toplamın neden bunları çıldırttığı ortada.

    https://twitter.com/…cler/status/691709609967509505
  • bir yanda tebaacı zihniyetin bakanı sema ramazanoğlu; bir yanda bu zihniyetle kavgalı olduklarını şu sözlerle ifade eden kadınlar:

    "biz sema ramazanoğlu’na baktığımızda dayanışma düşü kurulacak bir kadın değil, kul olduğunu defaatle söyleyen bir tebaa görüyoruz.

    kadının kurtuluşu “kullar, köleler” ile değil, yurttaşlık bilincine sahip, özgür ruhlu kadınların mücadelesiyle gelecektir.

    kalan zat-ı muhteremler ve yarenleri, aradan çekilmelidir.

    https://www.kp.org.tr/…noglu-biz-seninle-kavgaliyiz
    "

    çekilecekler! elbette kul olan kadınlar, köle olan kadınlar değil "eşit" kadınların koruduğu gerçekliktir.
  • islam, hıristiyanlıktan farklı olarak, laiklikle uyuşmaz; türkiye'deki laiklik uygulamalarının sert olması, belirli sınırlarda tutulamaması bu sonuca götürmektedir. . bernard lewis'e göre ise, "din ve devlet ayrımı hıristiyanlıkta temel bir esas olmasına karşın islam'da yer almaz." zira incil "sezar'ın hakkı sezar'a, tanrı'nın hakkı tanrı'ya" demektedir. bu arada hungtington ise
    "islam'da tanrı, sezar'dır; çin ve japonya'da, sezar tanrı'dır; ortodoks hıristiyanlıkta ise tanrı sezar'ın küçük ortağıdır. batı medeniyetini şekillendiren kilise ve devlet arasındaki ayrım... başka bir medeniyette yoktur."

    amerikan sistemi dini sembolleri genel bir mecburiyet oluşmadan yasaklayamazlar. fransa ve türkiye'de ise devlet bazı sembolleri başörtüsünü) dini veya siyasi olduğu gerekçesi ile yasaklamıştır. abd'de dine tanınan bu hoşgörülü tutum laikliğe rağmen değil, laiklikten dolayı vardır. abd'de laiklik 1791 yılında anayasa'ya eklenen "kongre herhangi bir dini resmi din olarak ilan edemez veya yasaklayamaz" ibaresi ile tesis edilmiştir ki bu, fransa'da 1905 yılında kilise-devlet ayrımını ilan eden kanundan bir asır önce gerçekleşmiştir. 20. yüzyılda amerikan yüksek mahkemesi everson ve lemon gibi kararlarla "din ve devlet arasındaki ayrım duvarını" güçlendirmiştir.

    amerikan laikliği fransa ve türkiye'ye göre çok daha net prensiplere sahiptir. abd'de vergi gelirleri, ibadethanelerin veya dini okulların finansmanı için kullanılamaz.

    benzer zannedilen başörtüsü yasağı bile türkiye ve fransa'da farklı uygulanmaktadır. fransa'daki yasak tüm dini sembolleri kapsamakta ve kamuya ait ilkokul, ortaokul ve liseler ile sınırlı bulunmaktadır. türkiye'de ise yasak münhasıran başörtüsüne uygulanmakta ve devlete ve özel sektöre ait tüm okul ve üniversiteleri kapsamaktadır. sadece yasağın içeriği değil, toplumsal anlamı ve desteği de iki ülkede farklıdır. fransa'da başörtüsü eski sömürgelerden gelen bir azınlık dininin mensupları tarafından takılırken, türkiye'de islam çoğunluğun dinidir ve bayanların yüzde 61'i bir çeşit örtü ile başlarını örtmektedirler. fransa'daki yasak halkın yüzde 72'sinin desteği ile meclis'ten çıkan kanuna dayandırılmıştır. türkiye'de ise yasak halkın yüzde 78'inin karşı çıkması ve meclis'in aksi istikametteki çabalarına rağmen mahkemeler tarafından empoze edilmektedir.

    türkiiyede sınırları belirlenmemiş bir sekulerizmin kaynağı fransa da ise avrupa ve özellikle de fransa laikliğinden başörtüsüyle uzlaşı içindeki amerikan laikliğine geçiş; cumhuriyetin temel değerleri ve ilkeleriyle uzlaşı içindeki ılımlı siyasal islam.ancak bu çorbanın tuzu ve suyu doğru ayaranabilir mi bunu zaman gösterecek.

    papa 2. jean-paul dan 2 soz:

    -bilim dini hatalardan ve batil inanclardan arindirabilir, ayni sekilde din de bilimi putperestlik ve hatali degismezlerinden arindirabilir.
    -gercek,gercekle celisemez ukuk sisteminde ne federal hükümet ne de eyaletle