şükela:  tümü | bugün soru sor
  • duygularının önüne geçemeyen bir millet olduğumuzdan kaynaklanmaktadır. 1453'te de gördük nitekim. destansı, milat sayılan bir olayın içine yine bir aşk hikayesi sıkıştırıverdiler. hasan'ın aşkından banane arkadaş. hakkını versenize şu tarihimizin. sorsak tüm dünyaya kan kusturduk ama gel gör ki ortada ne eser var ne bir şey. sonra aziz nesin'e hak veriyoruz deyince "vay efendim" rererö. millet değil, bildiğin illet amk.
  • senaryo yazamamaktan kaynaklanır. abd filmlerine bakılabilir. onlarda da salak milliyetçilik, tek tarafı kayırma, eklenen uydurma aşk hikayeleri veya izlenebilirliği artıracak diğer uydurma hikayeler bulunabilir. ancak adamlar bunu ince ince örerek yapıyorlar. çokça söylenmiş fetih 1453'ün senaryosunu ilkokul çocuğu da yazardı diye, evet aynen öyledir. tarihini çok iyi bilsen ne olacak yazamadıktan sonra. cesur yürek ya da gladyatör tarihin ırzına geçmemiş miydi? ancak bu onların başyapıt olmasını engellemedi.
  • normaldir.

    bizde tarih bir bilimden ziyade milli mastürbasyon aracı olarak görülüyor. ecdadı ya da tarihi gerçekten umursasak herhalde tarihi eserlere biraz daha sahip çıkardık, geçmişten ders alırdık vs.

    1960 ve 1970’lerde çekilmiş tarihi filmlere hem dönemin imkansızlıkları hem de siyasi konjonktür sebebiyle anlayışla karşılayabiliriz (o dönem malum kıbrıs meselesi gündemde)

    ama günümüzde hala bütün türkler melek, bizans imparatoru ise havuzda karılarla alem yaparken üzüm yiyen, “bütün türkleri öldüreceğim nihahaha” diye dolaşan bir tip. iyi de sen iç pazara yönelik film yaparsan senin filmini de yabancı izlemez. aslında 2010’larda çekilen tarihi filmler özünde “cüneyt arkın’ın döneminde cgı olsaydı” tadında filmler.

    bir de ecdada laf da söyleyemiyorsun. mesela bir dönemin efsane filmi gladiator’u düşünelim. türkiye’de benzer filmi çeksen adamı zikerler. kaç tane italyan “siz nasıl cennetmekan ecdadımız commodus’u böyle gösterirsiniz..o ömrünü at sırtında geçirmiş yüce bir imparatordu” dedi.
  • türklerin hiçbir kaliteli film çekememesi olayıdır. her dal için ayrı başlık mı açacağız? (ki açılmışı var.)

    şu başlığı açmadan yazar kendine sormaz mı? türklerin hangi dalda başarılı film çekmesi? mesela aksiyon? mesela mitolojik? mesela bilimkurgu? mesela komedi? mesela gizem, gerilim, dram?

    muratgilin damından atlayanlardan başka film çeken mi var ülkede?
  • "bizde tarih bir bilimden ziyade milli mastürbasyon aracı olarak görülüyor."

    buna katılmıyorum, en azından film yapımı ve senaryo açısından.

    ingilizler savaş alanından kaçışlarını dahi bir kahramanlık hikayesi altında anlatabilirken, bunu "milli mastürbasyon" olarak görmezken ve bir de ödül alabilirken, bizim milli bakış açımızı eleştirmek biraz abes.

    sıkıntı milli mastürbasyon değil, yapım kalitesi.
  • bu durumun alper çağlar tarafından bozulacağını düşünüyorum. (bkz: göktürk serisi)
  • özen gösterilip yeterli çalışma yapılırsa çok ta güzel tarihi film çekilebiliyor, buyrun bir örneği:
    (bkz: hacivat karagöz neden öldürüldü)
  • - para yok

    -senaryo yok

    -yönetmen yok

    - kaliteli oyuncu az

    - izleyici yok
  • (bkz: tüklerin kaliteli film çekememesi) olarak düzenlenmesi gereken başlık.

    buna neden birçok parametre gösterilebilir .
    sektörde gerçekten yetenekli ve işine aşık isimleri tenzih ederek ekranlarda gördüğümüz çoğu kişi sadece ekmeğinin peşinde.
    ee bu yetersiz kaynak ve eğitim de eklenince sonuç ortada.
  • tarihi film demek (braveheart, gladiator, kingdom of heaven, tory... gibi popüler filmler için), büyük prodüksiyon ve yüksek bütçe demektir. öyle tarihinin zenginliği ile, destanların çeşitliliği ile falan ilgisi yoktur.

    bu nedenle dünyada amerikan sinemasından başka da bu tür filmler yapabilen yoktur. onların çoğu da amerika'nın kendi tarihi değil zaten. bir ara 2010 civarlarında çinliler merak saldı bu tür filmlere, ama onlar da pek bir şey beceremediler.

    bu arada, yunanlar, iskandinavlar, hintliler, mısırlılar, ruslar... da tarihi film çekemiyor. ilk okulda öğretilenlerle, dünyada tüm destansı olayların türklerin başından geçtiğini, dünyanın geri kalanının figüran olduğunu düşünmek zaten saçmalık.