şükela:  tümü | bugün
  • tuna kiremitçi'nin 10 mart 2015 tarihinde april yayıncılık etiketiyle çıkacak olan yeni romanı. ismine ve tanıtımında dönem tanımlara bakınca eğlenceli, alaycı bir şeyler geliyor izlenimi yaratıyor. netice itibarıyla her yazdığı haklı sebeplerden dolayı çok satan yazarın sık sık karşılaşacağımız yeni edebi öpücüğü.
  • kapağı da halı desenleri gibi olmuş.

    hem edebiyat dünyamız hem de dünya edebiyatı adına tehlikelerle dolu bir roman!

    dünyayı fethedecek bir kitap yazmak uğruna "aşk romanlarının unutulmaz yazarı" ile maceraya hazır mısınız? batılıların hoşlanacağı bir roman konusu bulmaya? anadolu'yu orhan pamuk ve elif şafak'ın izinde uçan halılarla geçmeye? natalie portman'dan gelen gizemli mesajları çözmeye? iki ihtiyar gangsterle beraber cıa'den kaçmaya? havada uçuşan bıçakların hedefi olmaya?
    tuna kiremitçi'den çılgın bir oryantalizm ve edebiyat komedisi. bildiğiniz gibi değil!

    "bu roman, hayat hikâyesine hapsolmuş bir yazarın kaçış planı...
    ve bize şöyle diyor: eğer başlangıçta yazma nedenin kendinden kurtulmaksa,
    er geç yazdıklarına esir düşersin. onlardan kaçmak için de… yazmaya devam edeceksin!"
    -hakan günday-

    "peşinen söyleyeyim; bir gün bu romanın filmini yaparsam, turabi'yi bana oynatırım."
    -ahmet mümtaz taylan-
    (tanıtım bülteninden)
  • son yüz bin yılın, hatta on milyon yüz bin yılın en iyi romanı devir'in klozet kapağından bile çıkabilecek reklam pespayeliğini alaşağı edebilecek müstakbel pespayelik.
    lan gerçi bahanesi, böyle ülkeye böyle edebiyat, alın gözünüze sokun.
  • lionel messi ile mustafa sarp 'ın aynı mesleği yapması ne kadar ironik diye okumuştum sözlükte.. işte o hesap , ihsan oktay anar , oğuz atay ve sabahattin ali gibi isimlerle tuna kiremitçi 'nin de edebiyatçı olarak isminin geçmesi türk edebiyatında ironinin kralı galiba .. hayır ahmet mümtaz taylan bi çift sözümde sana , filmini çekecek , karakterini kendine yoracak başka hiç mi kitap okumadın ... natalie portman keşke sadece o küçük mathilda olarak kalsaydı akıllarımız da ... yine zaman kaybı bir kitap olarak raflarımızda , alınız ve aldırınız ...
  • tuna kiremitçinin kitaplarında hep başkahramanın kendisi olduğunu düşünmüşümdür bu defa yanılttı beni.dünyayı fethedecek romanın peşinden sürüklenirken etrafında kopan kıyametlerden habersiz bir yazar ve olaylara fena halde dahil olan natalie portman.ben kitabın kurgusuna bayıldım.olaylar kişiler hem çok sıradan hem olağanüstüydü yani yine sadece tuna kiremitçi
  • kitabın bir yerinde rüyalarımızı rüyamıza girenlerle paylaştığımızdan yani onların da bizi gördüğünden bahsediliyor.rüyalarımın ebedi misafirlerini düşündürüp gülümsetmiştir.
  • kitaptan öte gerçekten ayrodinamik problemleri var.bi kere rüzgarı kesecek bir şekilde dizayn edilmediği için üstünde yolculuk yaparken ciddi problemler yaratacaktır.ayrıca esnek alt tabanı ve virajları dönerken ağırlık merkezi yüzünden savrulma yaşayacaksınızdır.ayrıca üstü kapalı olmadığı için de yağmurda ve güneşte ciddi rahatsızlık çekeceksiniz.ısparta halısını tercih edin ötv zammını almıyor müşterilerinden.ama yıllık vergileri baş ağrıtabilir.ayrıca servisi pahalı ve devletin yeni yasa gereği 6 ayda bir zorunlu muayenesi ve overlok pulu almanız gerekiyor.kısacası bence uçan süpürge daha ekonomik bir seçim olur.
  • april yayıncılık tarafından basılan, bir günde çabucak bitirdiğim, beklediğimin aksine içeriğini bazı güzel göndermeler haricinde boş bulduğum, tuna kiremitçi'nin son romanı.
  • git kendini çok sevdirmedenve sonun geldi sevgilim in fena değilliğinden ve itiraf etmeliyim belki de sonun geldi sevgilimdeki işler kötü gittiğinde football manager a saran karakterin dünyada bunu yapan bi ben değilmişim dedirten sıcaklığından gaza gelinip alınan, kapak tasarımı ilginç, arkasındaki ahmet mümtaz taylan yorumu dikkat çekici olan ve açık ara hayatım boyunca okuduğum en kötü metin diyebileceğim kitabımsı.
  • rica ediyorum, şu kitapları elinizde ne tuttuğunuzu bilerek okuyun! edebi değerlendirme yapacak bilgi ve yetiniz yoksa boş verin harold bloomculuk oynayıp sağa sola bok atmayı, fikrinizi yazın yeter. absürt edebiyat okuyorsun be güzel kardeşim, ka-ra-mi-zah, yeraltı edebiyatı! kozmik haydutlar'ı okudun mu ki hiç? ölüm pornosu mesela? ola bauer'i tanır mısın? bak bunlar hakkında bile bilgin yoksa sen absürt mizahta strictures edalarında takılma. yalnızca oku, zamanla üstüne koyulur, öğrenilir. ama uzmanı değilken bu derece ağır tenkitler, tehlikeli oyunlar'ı tarih kitabı diye okutur sana!

    ne yazmaya geldim, neler okudum. hele bazı yorumlar var ki trajikomik türden. hayır yani... neyse, vasatın üstü deyip geçeceğim bir kitapken yazılanları okuduktan sonra birkaç izah şart oldu sanırım. en azından bu alana ilgi duyanlara yardımı olabilir ümidiyle ayrıntı gerektiren önemli okuma metodolojilerini karalayıp gideceğim.

    mevzubahis kitap, amiyane tabirle tuna kiremitçi'nin kendisiyle taşak geçtiği kitaptır dostlar. öyle ki, satış rekorları kıran ve bazı tayfanın bayıla bakıla okuyup "git kendini çok sevdirmeden'in sonrası bozdu ya" dediği kendi kitabını, "plajlarda gösteriş olsun diye elde taşınan işe yaramaz bir kitap" olarak yorumlamıştır yazar. aynı zamanda edebiyat camiasını iyi takip ederseniz, bu kitaptan ilham alan okuyuculara giydirmiş olduğunu da görebilirsiniz: "şu sefil dünyada herkes aşk hikayesi dinlemeye bayılıyor."

    telmih diye bir sanat var, telmih. vakıf değilsen, kitapta güzel güzel okşanan orhan pamuk'u, elif şafak'ı göremezsin mesela. mevlana'yı pazarlayan tüccarlara kahkaha atamazsın. konya ve kars macerasında kime ne atıf var anlayamazsın. dümdüz okuyup "aaa ne saçma" dersin. yapma!

    bizim sözlükteki "meriç"ler için yazılan entryler var ya hani, bak bu eserdeki berkay'ı anlamak için onları oku. çok güzel bir karakter analizi çıkarabilirsin ortaya. bir taraftan üzerine yapışan bu yaftayı değiştirmek için uğraşırken diğer taraftan da gözü hep hatundadır. biteviye peşinden koşar, yakın olmak ister...

    leyla & mecnun hikayesi dikkatini çekti mi mesela eserde? çekmez. çünkü yok öyle bir metin. peki natalia portman, düşlenen bir leyla desem ne dersin? eğer oryantalizm eleştirisini, doğu-batı diyalektiğini bilmeden okuyorsan muhtemelen ne alaka dersin. oysa eser zaten bu tema üzerine kurulu be güzel kardeşim. berkay'ın içindeki abidin, işte o şark. hehh, bak bunu gördüğünde abidin'e mecnûn'u cukk diye oturtmakta hiç zorluk çekmezsin.

    şimdi sayfalar dolusu tahlil yapıp shakespeare'in, prens henry'nin, hamlet'in, firari serüvenin tadını kaçırmayayım. işin özü anlattığım gibi dostlar. hani onur ünlü'nün kalemini anlayıp gülebilmek için birazcık güncel olayları, siyaseti, hayatı takip etmek gerekir ya. işte edebiyatta da böyle, bazı olaylara ve bilgilere hakim olmadan bu gibi atıflı absürt eserler havada kalıyor.

    sgn : ufkunuzu genişletmek, kendinizde olanın değil olmayanın peşine düşmek için okuyunuz. bilerek, görerek, anlayarak...