• yüce, kutsal, bööle nası söyliym, kocaman...
  • hatalı bir rozettir. zira izin vermek yok, izni kaldırma seçeneği var. default izin vermiş olarak geliyor.
    (bkz: opt in)
    (bkz: opt out)
  • "ürettiğiniz içeriği sizden habersiz ve size üç kuruş vermeden yayınlıyoruz ve emeğinizi bir güzel dürüm salonlarında ocakbaşılarda sömürüyoruz ama siz ulvi insansınız bakın size rozet de verebiliriz" manasında bir rozet.
  • arz-ı hâl etmeye cânâ seni tenhâ bulamam,
    seni tenhâ bulacak kendimi aslâ bulamam.

    beyitinin sahibidir ulvî.

    beyit ise iskender pala'nin deyisiyle "kendini kaybedip cünuna varan", cünuna varıp da vuslata eremeyen talihsiz asıgın tasviridir.
  • gurûr etme libâs-ı fahr ile ömrüm cihândır bu
    kabâ-yı cismini kor bunda herkes câmekândır bu.

    (ey ömrüm, güzel bir elbise giydim diye böbürlenme, burası dünya, tıpkı soyunma odası gibi, herkes üstündekileri çıkarıp gider buradan.)
  • mehmet ulvi, divan şairi (istanbul ?- 1585) terzizade diye de anılır.

    medrese öğrenimi ilmiye mesleğine girmesini sağladı, manisa müftülüğü’nde muallimzade’nin danişmendi oldu, orada valilik yapmakta olan şehzade selim’in (ikinci selim) defterdarı durak çelebi’nin (mihânî, ? –1566) yanında iş aldı, korundu (1544 sonrası). esirgeyicisinin öldürülmesi üzerine yazdığı mersiye elden ele dolaşınca ölümüne ferman çıktı, bağışlanıncaya kadar bir yerlerde saklanıp canını kurtardığı yazılıdır. son yıllarını dirlik ve rahatlık içinde geçirdiği bilinir.

    necati izinde, yalın ve özlü bir dille usta işi aşk şiirleri içeren yazma divanı henüz basılamadı.
    manisa’yı öven şehrengiz’i de divanı içindedir.

    *
  • ağaç adı.
  • çoğu insan için tartışılmayacak olan / tartışılmaya curet edilmemesi gereken değerler,kavramlardır. zira çoğu zaman söz konusu insanlar için eleştiri, üzerinde akıl yürütme ile kutsal değerlere hakaret etme arasında fark yoktur. tartışmaya curet etmek bile hakaret kapsamına girer.

    (bkz: #7711898)
  • ne ara onay verdim ne ara ulvi oldum?
hesabın var mı? giriş yap