şükela:  tümü | bugün
  • 80'ler boyunca onlarca film cekmis, yesilcam emekcisi yonetmen. ozellikle emrah ipek ile iyi bir ikili* olusturmustur. halkali kole, madde 438 gibi sosyal icerikli filmleri de vardir. son donemlerde tv dizileri yonetiyor.
    bir de (bkz: efkan efekan)
  • bir zamanların bir zamanlarki yönetmenlerinden.
  • 1953 doğumlu sinema yönetmenimizdir.

    sinematürk yazarı eylül fırtınası tarafından sanatçıya ilişkin bir değerlendirme yazısı aşağıda görülebilir.

    "sinemanızın tanju gürsu,temel gürsu gibi bir diğer abi-kardeş sinemacıları efgan efekan ve ümit efekan biraderlerdir.
    her iki ailede de ağabeyler oyuncu kardeşler yönetmendir.bir diğer ilginç benzerlik kardeşler temel gürsu ve ümit efekan'ın yeni kuşa k teknikerler olarak ticari sinema anlayışına yatkınlıkları,özellikle 80'lerin en tutulan piyasa işi filmlerinin aranılan yönetmenleri olmalarıdır.temel gürsu tatlıses'li,gencebay'lı,tayfur'lu bir tır dolusu filme imza atarak bu tarzın en büyük öncülerinden birisi olmuş,ümit efekan'da küçük emrah filmlerinin unutulmaz yönetmeni olarak gürsu kadar olmasa da arabeskle haşır neşir olmuştur.
    her iki yönetmende yapımcının istekleri ya da bir başka deyişle standart yeşilçam izleyici profilinin beğenilerine uygun olarak sıradan ve özgünlük içermeyen birçok filme imza atmışlardır.
    ancak her zaman piyasanın en iyi şirketleri ve oyuncuları ile çalışmışlardır ve filmleri yeşilçam ölçeğinde 1.sınıf seyirliklerdir.
    bir çetin inanç ya da remzi aydın jöntürk gibi işi ayağa düşürmemişlerdir.
    yeşilçam'da 1960'lardan beri farklı denemelere,tür ve anlatım çeşitlemelerine girişen yönetmenler olmuş,ortaya yurtdışında ödüller alan ve tarihe geçen büyük filmler çıkmıştır.diğer yandan tüm ülke sinemalarında olduğu gibi ülkemiz sinemasında da ticari veya halk için sinema anlayışı süregelmiştir ve bugünde devam etmektedir.seyircisiz sinema zaten düşünülemez.
    bu açıdan bakılacak olursa sinemamızda metin erksan,ömer kavur,nuri bilge ceylan,reha erdem'lerin yanında temel gürsu'lar,ümit efekan'lar,melih gülgen'ler de olmalıdır.
    son olarak ümit efekan'ın arada halkalı köle, kadın dul kalınca,bu devrin kadını,madde 438 gibi iyiniyetli ve eli yüzü düzgün filmlere de imza attığını belirtelim ki haksızlık etmiş olmayalım. "

    http://www.sinematurk.com/'dan alıntıdır.
  • türkiye'nin tarantinosu.
  • kamera arkası görüntüleri için buyurun:

    https://www.youtube.com/watch?v=3zvyr3m0nuc