şükela:  tümü | bugün
  • fransızca* "bir* erkek* ve bir* kadın*" demek
  • 1966 yılında claude lelouch'un yönettiği bir fransız filmi..

    oynayanlar: jean-louis trintignant (jean-louis duroc), anouk aimée (anne gauthier), pierre barouh (pierre), valérie lagrange (valérie), simone paris (directrice de la pension), françois mitterand (le taxi-driveur), pierre et mireille (font la connaissance)

    konuya gelince, kocasız yasayan bir kadin, bir erkek, her haftasonu cocuklarini ziyaret ettikleri kreşte rastlantı eseri tanışır ve olaylar gelişir...
  • chabada bada diye bir müzigi vardir ki politikaya bile girmistir.
  • bir altın palmiye ve iki oscar ödüllü 1966 yapımı claude lelouch filmi. başrollerini jean louis trintignant ve anouk aimée paylaşır. siyah beyaz görüntüler ile renkli görüntülerin bir arada kullanıldığı, sahnelere uygun gülümseten müziklerin sahibi duygusal film. geceleri yatmadan önce asteriks çizgi romanı okuyan, dakik olmayan, ölmüş kocasını unutamayan bir kadın. aralık ayında bile üstü açık araba ile gezen, otomobil pilotu, renkli bir adam. ortak noktaları ise yatılı bir okulda okuyan iki küçük çocuk. hayat ve sanat arasındaki gerçeklik farkını sürekli vurgulayan ve sürekli hayatı seçen bir film. adam heyecanın sınırlarında yaşayan gerçekle burun buruna bir yaşam sahibi, kadın ise set arkalarında dünyaya kameralar arkasından bakan bir yabancı. bazı sahnelerinde kelimelere veya açıklamalara ihtiyaç duymadan sadece görüntülerle ipucu veren, izleyici ile oyun oynayan rengarenk aşk filmi.
  • müziği francis lai tarafından bestelenmiş olan film.
  • jean louis trintignant in bas parmaginin anouk aimee nin sirtina degebilme ihtimalini dahi sevdirebilecek kadar zekice cekilmis 1966 tarihli fransiz filmidir. anouk aimee nin gamzelerinden uzun kirpiklerine kadar her kivrimiyla yarattigi cazibesi beni benden oyle bir zerafetle almistir ki filmin sonlarina dogru jean louis trintignant i icten ice siyah beyaz kiskanmaya basladim. telefonu olsa arayip akilli ol demem isten bile degildi.

    (bkz: turk erkegi)
  • 1966 da başlayan bir aşk..
    1986 da lelouch aşkın devamını da getirmiş..un homme et une femme 20 ans deja
    arka arkaya izlendiğinde hayat ile sanat arasında seçim yapmayı daha iyi beceriyorsunuz..

    yangında ilk kurtarılacak bir sanat eseri midir yoksa tam yanında duran bir kedi mi??
    bu soruya kedi diyen iki kişiden biri öyle dese de gerçekle karşılaştığında yine kediyi mi seçer??

    itiraf edeyim, devam filmlerinden hiç haz etmem..bir de numaralanmaları bana samimiyetsizliğe ekşi krema eklemek gibi gelir..gerçi yeni hayatımızda, yeni isimlerle devama yönlendiriliyoruz ya, neyse..
    (bu kategoriyi bozan-şahsım adına- yalnız cehennem silahıdır..burada bir çelişkim var,kabul ediyorum..
    ama kaç adet numarası olursa o kadar çok eğleniyorum..napiiyim)

    gelelim claude lelouch un devam filmi anlayışına..

    aşk nasıl bir şeydir ki aradan tam 20 yıl geçtikten sonra geri teper..

    aşk nasıl bir şeydir ki saatte kaç km hızla yol aldığın bu denli önemli olur..

    aşk nasıl bir şeydir ki km sayacına bakıp, diğerini sollamadan yanyana gitmeyi başarabilesin..

    aşk şöyle bir şeydir; ister erken var gideceğiniz yere ister daha geç..oraya vardığınızda ikinizdedir.

    cehennnem silahı serisi beni nasıl gerçek hayattan biraz uzaklaştırıp anlık ya da saatlik keyifler yakalatıyorsa bu aşk hikayesinde ( lelouch'un bu iki filmini bir hikaye diye isimlendirmek daha manalı geldi ) tersi var..
    aşkın bu derece gerçek olarak bana geçtiği başka kaç hikaye sayabilirim bilmiyorum..
    belki de sadece kendi hikayemi..

    bir sırt ısır sende de izi kalsın..