şükela:  tümü | bugün
  • sezen aksu'nun bakarsın umduğundan iyi geçer yaz... öptüm sezen albümünden sözlerine erişebildiğim ilk şarkı.

    unuttun mu beni, her şeyimi?
    sildin mi bütün izlerimi?
    hiç düşmedim mi aklına?
    hiç çalmadı mı o şarkı?
    o sahil, o ev, o ada
    o kırlangıç da mı küs bana?
    sanırdım ki aşklar ancak filmlerde böyle...
    ben hâlâ dolaşıyorum avare
    hani görsen, enikonu divane
    ne yaptıysam olmadı, ne çare
    unutamadım, gitti!
    ey aşk neredesin şimdi?
    sen de mi terk ettin beni?
    ne hata ettiysem, affet!
    büyüklük sende kalsın, e mi?
    sen de olmazsan eğer, batar artık bu gemi
  • hep soruyorum bunu.. kafamın içindeki soru işaretleri birbirine çengelli iğneler gibi dolanmışken unuttun mu beni diyorum cevap bekliyorum.. aslında cevabı çok net alıyorum ama ondan duymadıkça inanamıyorum
  • ve evet şarkıda da dediği gibi hiç bi aşk ne yazıkki filmlerdeki gibi değil, öyle sanarız ama değil. çok çok damar da değil, kabul. bi tutuklu ne bileyim bi geri dön ya da bi belalım değil, ama bu sanırım sezen aksu'nun hafif bi tebessümle dinlenebilecek slow parçalarına bi örnek. melodisinden dolayı uzaklara bakarak duygusallaşamıyor insan ama bitince vay be diyorsun ve bunu dün geceden beri bi 30-40 kez demişimdir. tebessüm dediğime de bakmayın işte yara gibi gülümsemek, tebessüm etmek var ya ondan işte. ona benzer. bak yine bitti bunları yazarken yine vay be ne güzel bi kadın bu kadın ne güzel bi şarkı bu şarkı diyorum.. klibi de çekilekse mutlaka yollarda filan çekilmeli, cuk oturur bence.
  • bugün herhalde bin kere dinlediğim sezen aksu şarkısı. new york esintileriyle başlamasını mithatcan özer'e yordum, (bkz: how to make it in america) izlermişim gibi oldum şarkı başladığı anda. muhteşem geçişleri, sezen aksu'nun güzel tonlamasını, dozunda melankoliyi, ağlaklığa kaçmayan kararında hüznü, sitemi, acıyı, iç dökmeyi, gururu yakmayı, kendi gerçekliğini eninde sonunda kendine itiraf etmeyi barındıran hoş bir parça olmuş. sezen aksu'nun yorumu da ayrı güzel. son dönemde bazı şarkıları sırf söylemiş olmak için söylüyor gibi çünkü. çok samimi olmuş bu şarkı.
  • arka arkaya kaç kere dinledim bilmiyorum ama bildiğim tek şey var bu kadını seviyorum. ve kollarımı açıp yeni şarkıları için ve bu farkındalığı için kendisine yeniden hoş geldin demek istiyorum.
  • intro'sunu duyduğumda amy winehouse şarkı söylemeye başlayacakmış gibi hissediyorum. nakarata doğru da bir tanju okan havası seziyorum şarkıda. o yüzden bu kadar sakin, bu kadar naif geliyor.

    unuttun mu beni gibi acıklı bir soruyu biraz da dik durarak soruyor karşısındakine. herkes soramaz bence böyle gururlu bu soruyu... kabullenmiş her şeyi bir de. çekinmiyor utanmıyor durumunu açıklarken.

    "ben hala dolaşıyorum avare..."
  • giriş kısmı yıldız tilbe'nin e mi; nakaratı ahmet kaya'nın hep sonradan isimli şarkılarını hatırlatıyor ama esinlenme olduğunu düşünmüyorum. zaten 8 nota var. güzel parça. loop'a alınabilecek şarkılardan...
  • sezen hanım'a şaşırmamak işten değil..dağlar bayırlar seneler aşıldı, neticede sakin sakin dokunuyor ciğerine.
    bu şarkıdaki gibi olmaktan şikayetçiydim, meğer şarkının anlattığı o hali baya sevmişim tüh bak şimdi diye içlenirken "ey aşk" diyor, "neredesin şimdi?". hah diyorum hala şarkıdaki gibiyim demek ki, o benmişim. rüya rüya içinde mi derler herhalde yüzlerce insan var böyle benim gibi.
    sonuçta yaşananların çoğunu altın başlarda kurgulayıp dizi dizi kolyeler yapmıyor muyuz. bakarsın bir başka zaman bambaşka bir ruh hali ile sahiplenir insan bir şarkıyı. o güne kadar af dilemeye, avare dolaşmaya, "eni konu" sözcüğünün kişilik haklarını sezen aksu'ya devredişine nazır, bitmeyen bir seyir.
  • beni unutan kimse olmamasına rağmen her dinleyişte ayrı koyuyor.. unutulup da bu şarkıyı dinleyene allah sabır versin..
  • "o kırlangıç da küs mü bana? " sözü ile beni benden alan çok hoş sezen aksu parçası.