şükela:  tümü | bugün
  • zaten askerlik anısı anlatmaya pek meyilli türk erkeği için kaçınılmaz olan anılardır.

    nöbetteki iki askerden diyarbakırlı olanına istanbullu olanının oğlum demesinden dolayı
    g3 ün ağzına mermiyi vermiş diyarbakırlı askeri istanbullu askere sıkmaması için 20 dakika ikna etmeye çalışmak

    sebep ise; istanbullunun diyarbakırlıya oğlum diye hitap etmiş olması

    altında yatan ise; diyarbakırlının aralıksız,durmaksızın, nassı oğlum la nassı oğlum senin oğlunum lan, sen benim anamı mı siktin de oğlun oldum senin yorumu.

    çok korkmuştum sıktı sıkacak diye.

    sonuç ; çavuşum sen olmasan var ya, çavuşum sen olmasan var ya...indirdiydim ha ben bunu
  • tehlikeli yerlerden geçiş eğitimi sırasında isveç oturağı yapılacaktır...
    oturak yapılırken beceremeyen devreye yardım edilir...
    bunu gören kıdemli başçavuş sana ne oluyo der...
    sonrası standart snav pozisyonu al olur...
    10 şnav çekilecek... çek...
    çek dedikçe çekilir... sayılar 3ü hiç geçmez...
    sonra komutanım isterseniz ben tek elle 10 tane çekeyim siz yorulmayın derim...
    sıkılan komutan hadi çek der...
    o kadar şnavın üstüne tek elle 10 tane şnav çekilir...
    ayağa kalkıp elleri topraktan arındırıken, beklenen cevap gelir...
    aferim, şimdi siktir git...
  • iki masa arasına sıkıştırılmış alaturka tuvalet taşıyla 450 kişilik bölüğe uygulamalı tuvalet eğitimi vermişliğim var. masaların arasındaki alaturka tuvalet taşına çıkıp çömelerek, fethedeceği kaleyi kuşatmış bir komutan edasıyla
    "evet arkadaşlar almanız gereken pozisyon bu,
    delikler birbirini tutacak ,
    işiniz bittikten sonra ibriği sağ elle tutup ..."
  • kadın sivil memurlarla beraber kahve falı bakmak.
  • yer kıbrıs, kısa dönem askeriz. aylardır sayesinde ebemizin şeyini tersten gördüğümüz denetleme gelmiş çatmış, kkk heyeti öğlen geliyor.

    adet olduğu üzere bütün bölüğü bölük garajına gözlerden ırak bir yere saklayacaklar, ancak nöbet yerlerine düzgün adam lazım. benzinlik diye tam yol üstünde, komutanla diyaloğa gayet açık bir nöbet yeri var. daha önceden de burada nöbet tutarken tek başına sabah koşusu yapan albay vb ile muhatap olunmuşluğu var. takım komutanı teğmen geliyor, sözleşmeli olduğundan 30 yaşında teğmen düşün. elimiz yüzümüz nispeten düzgün, komutan soru sorarsa cevap verebilecek kapasite olduğumuzdan aramızda aşağıdaki diyalog yaşanıyor:

    tğm: eindaclub, sen ve uzun dönemlerden ufuk'u benzinlikte bıraksak, ama kalacaksınız orada ne zaman değiştirici almaya gelir bilmem. olur mu?

    eindaclub: emredersiniz komutanım! tabi ki. (ne dicem amk adam zaten nezaket gösterip hiç olmayacak şekilde rica eder gibi emir veriyor)

    t: güzel, komutan vb önünüzde durup soru sorarsa sen önce cevaplarsın. bir sakatlık çıkmasın, sana güveniyorum.

    e: sağol!

    bu teğmen, bölük komutanı, astsubaylar ve geri kalan tüm bölük gittiler bölük garajına ve anfisine yerleştiler. piyasada kuş uçmuyor. bi biz ufuk'la nöbet yerinde ayakta dikiliyoruz. 1 saat geçti, 3 saat geçti, 5 saat geçti tık yok. tam artık hareketsizlikten ruhumuzu teslim edeceğiz birkaç land*lık bir konvoy önümüzden orta hızla geçti. durup bakan eden olmadı. biz de rahat bir nefes aldık.

    toplam 9+ saatin sonunda arkasında yeni nöbetçilerle birlikte daha eski püskü bir land geldi. pis pis sırıtarak önünmüzde durdular, noldu lan nöbet manyakları diye takıldılar. biz de görevi kazasız belasız bitirip teslim etmenin verdiği rahatlamayla atladık jipe ve koğuşlara doğru yola çıktık.

    geceyse nöbet olmadı, askerlik standartlarında güzel denebilecek bir uyku çektik.

    bu da böyle bir anımdır.
  • yer: küçükyalı

    karargah takımı koğuşunda uzun dönem asker arkadaşlarımız koğuş girişinde hemen sağdaki ranzanın alt yatağında iskambil oynamakta. şuan nerdedir naapar bilmiyorum ali rıza astsubay nam-ı diğer arıza astsubay nöbetçidir. ve arkadaşlarımız iskambillerle yakalanır. arıza astsubay kimse yerinden kalkmasın diye bağırırken arkadaşlar kağıtları ortaya atıverirler. arıza astsubay hemen fotoğrafçının gelmesini emreder ve yaklaşık 25 dk sonra düzgün kamuflajı ve elinde fotoğraf makinesi ile emredin komutanım ile selamı çakarak asker gelir. arıza astsubay "sen şunların fotoğrafını çek, siz de kağıtları elinize alın lann!" diye askerleri oyun oynama pozisyonuna tekrar sokmaya çalışırken asker arkadaşlardan birinden cılız bi ses gelir.
    - sinek as ı kimde bende sinek as ı vardı.