şükela:  tümü | bugün
  • ego'nuza veya ahlaki degerlerinize ters bir durum altinda kalma veya boyle bir eylemi yerine getirme halinde girilen vaziyet hal.. orn: aliye utanc doluyum bugun..
  • (bkz: utanmak)
  • onur kırıcı bir durum içine düşmüş olmaktan dolayı duyulan hüzün, mahcubiyet.
  • sartre'ın "şu ya da bu yanılgıya düşmüş olma durumunun ve olduğum şeyi olabilmek için başkasının düşüncesine gereksinme duymam olgusunun verdiği kendine özgü bir düşüş duygusu" diye tanımladıgı kelime
  • utanç, uzun vadede umut besleyemez hale gelip, bizi karsimizdaki ufka bakmaktan alikoyan, insan türüne özgü bir duygu. gözlerimizi ayaklarimiza dikmis öylece duyuyor, bir sonraki adimin ötesini düşünemiyoruz.
    john berger
  • bir ulku tamer siiri;

    " soğuk bir tül örtüyorlar yüzümüze,
    sanki ölmek için beyaz bir uykusuzluk;
    belki utanmasak bizi bırakacaklar,
    terliyoruz, tırnaklarımdan damlıyor kan
    onun üstüne,
    soğuk bir tül örtüyorlar üstümüze.

    hangi odaya saklansak şimdi onlar,
    hangi sokaklara çıksak ölüm;
    girildikçe biten sevişmemiz onlar yüzünden,
    ne zaman boynuna uzansam ölüm kokuyor
    yalnızlıktan, o yalnızlık,
    kelimesi artık şiirde unutulan."
  • filiz akın'ın başrolünde oynadığı bu isimde bir türk filmi vardı, iyi bir yönetmenin filmi olmalıydı, galata kulesi görüntüleri ve içe işleyen hüznü hatırlarda..
  • atif yilmaz'in yonettigi bir filmdir. digiturk'te gosteriyorlar. filiz akin vitrinde hayran hayran naylon elbise, gecelik, corap falan seyreder, butun ceyizim naylondan olacak der, sevgilisi kadir inanir kizginliktan kudurur orospular giyer naylonu diye. sonra filiz aglayarak eve gider ve sandiktan tonla naylon giyecek cikarip yirtar bunu kotu kadinlar giyermis diye. bu arada info'dan filmin konusuna bakinca filiz'in tecavuze ugrayip kotu kadin olacagini anladim ve naylonlarin hayatima daha fazla mudahale etmesine izin vermeden zapladim.
  • 1972 yılında (bkz: atıf yılmaz)tarafından çekilmiş, kadir inanır ve filiz akın'ın başrollerini paylaşmıştır. tecavüze uğrayan bahar( filiz akın) sorgusuz süalsiz sözlüsü tarafından terkedilir. babasının ölmesi ve oryantal olmasıyla devam eden film sonunda kadir inanır' ın, galata kulesinde, elindeki bıçağı görmeden ona sarılan bahar'ı kazara öldürmesiyle son bulur. film konu ve işleniş itibariyle tipik bi trajedi ve melodramdır. tecavüze veya iftiraya uğrayan bir kadın yine başka şansı ve alternatifi yokmuş gibi kötü yola düşer, ve sonunda onu o yoldan çekip çıkaracak olan yine bir erkekveya ölüm olur.
  • "utancı bilerek yaşamak korkunç
    daha korkuncu da var: utancı bilerekten yaşatmak
    gördük hepsini işte, daha da görüyoruz."*