şükela:  tümü | bugün
  • hollywood'un kliselerinden bıkmış, amerikan bağımsız'ın değişik renklerde çekilen filmelerinden bunalmış, avrupa sinemasından da artık eski keyfi alamaz olmuş bünyelerin sığındığı yeni engin bir limandır.
    cümlelerin farklı noktalarındaki tonlamaları, kısmen aşina olunmayan bir kültürden gelen özgün senaryoları, farklı çekim teknikleri ile film izleme zevkimi sönmek üzereyken yeniden alevlendirmiş filmlerin geldiği kaynaktır.
  • güzel bazı örnekleri için (bkz: old boy), (bkz: cevapsız arama), (bkz: karanlık sular), (bkz: hero) (bkz: daha gider bu).
  • insanoğlu kendi ırkından olmayan bir ırkın bireylerini ayırmak konusunda çok zorluk çektiği, ve uzakdoğu sineması çekik gözlü oyunculardan müteşekkil bir sinema olduğu için, seyrederken en çok kullanılan cümlelerin şunlar olduğu tür:
    -kim bu gazeteci çocuk mu?
    +yok ya, kadının sevgilisi olan çocuk değil mi o?
    -sevgilisi mi? kardeşi değil miydi bu?
    +hayır canım, onun kazağı bu değildi ki!
    -ya kazağını değiştirdiyse?
    +sıçtık o zaman.
  • amerikan sinemasinda siddete iliskin ifadeler patlamalar, yuksek ses, kirilan camlar, yanginlar ifade edilirken, uzakdogu sinemasinda siddet daha yalin, daha gercek ve saf bir sekilde yerini alir. katiksizligi ve insani rahatsiz etmesinin nedeni belki amerikan sinemasinin aksine metalara degil insanlara yogunlasmasidir. aciyi insanin uzerinden, insanin suratindaki aksinden yansitir. gercek gelir, katiksiz, kurmaca olmayan, yalin, kendi gibi. o yuzden sanirim kimi zaman sinemada seslerin kesildigi, muzigin, gurultunun kesildigi ve tum dikkatinizin bir insanin suratindaki aciya yogunlastigi noktada aci en katiksiz halindedir.

    (bkz: siirsel)
  • bilgelikle cahilliği ,şiddetle zerafeti biraraya getirme konusunda nadide örnekler veren yükselen sinema.
  • bilhassa son dönemde yapılan filmlerle, kendi kültürlerinden kopmadan masalsı anlatımı ve olağanüstü görüntüleriyle etkileyen yapıtlar izlememize neden olan sinemadır. büyülü filmlerin altına imza atmış olan sinemadır.. (bkz: wo hu cang long) (bkz: ying xiong) (bkz: shi mian mai fu)
  • en belirgin özelliği download hızıdır.
  • en belirgin özelliği sol framede görünce hangi film olduğunu hayatta hatırlayamamanızdır. eksisözlükte bir sanat ederinin orjinal adını yazmaktan en muzdarip gruptur. seyrettiğiniz film için yorum yapmak istersiniz ama türkçesine birisi bkz vermemişse bekler durursunuz, birisi yazsın diye.

    ayrıca bazen sol framede tanıdık film ismi görürsün dalarsınız ama uzakdoğu sineması ise dalamazsınız sadece hissedersiniz, sanırım bir film ismi bu diye. bazen sıkıntıdan dalarsınız ki, okuyunca çok severek izlediğiniz film çıkar.. ama yine de adını ezberlemek öğrenmek gibi zahmetlere girmezsiniz.

    ama her dili hemen kapan manyak arkadaşlarınız vardır ? hiç sorgulamadan atlarlar..

    - abi wou mee chen do yak'i seyrettin mi ?
    - şu sonundaki "yak" yabancı gelmedi ama.. bilmem ki..
  • zaman algıları kesinlikle bizimkinden farklı filmlerdir. bizim sırrına asla erişemeyeceğimiz bir dinginlik hakim, aksiyonun dibine vurmuş olanına bile. konuşmalara bel bağlamamaları, söylemekten çok göstermeyi becerebilmelerine hayranım en çok. bizde bu ekolden bir nuri bilge ceylan çıkabildi. uzun ama sıkıcı değil, her bir sahne, her bir plan yerli yerinde, fotoğraf estetiğinde. bizde söyleyecek sözü olan çok ama göstermeye muktedir olan az maalesef.
  • korku gerilim filmlerinde bile hakim olan sadelik ve zerafet-insanın belki de olacaklara kendini hazırlayamaması anlamında- insanı rahatsız eder. katiller, sapıklar kötü yada çirkin değildir. mekanlar karanlık, hava puslu değildir. bu filmleri izlerken, pırıl pırıl bir gökyüzünün altında, kristalize bir ayaz yersiniz beyninize.