• 20 yy islam düzenini bozmak amacıyla ingiliz stratejisinin böl ve yönet siyaseti doğrultusunda arapların türklere karşı kışkırtmak amacıyla ve osmanlı’yı içerden çökertmek amacıyla ingiliz ajanı muhammed abdulvahhap tarafından bu sakat tefsir ortaya atıldı.

    1703 yılında bugünkü suudi arabistan’ın necd denen bölgesinde bu öğretiler filizlendi.
    daha sonraları ise;
    bu hesapla müslümanları istanbul'daki padişahın sözünü dinlememeye ve isyana kışkırttılar.

    tüm kutsal yerlerin put olduğu ve bunlara saygı göstermenin zındıklık ve döneklik olduğu ve yok edilmesi gerektiğini söylediler.

    böylece müslüman ülkelerde ayaklanma ve kargaşa yaratmak için bütün gücüyle çalışmaya başladılar.

    böylece ingilizler bir kez daha masa başında kazanmışlardı. arapları türklere karşı kışkırtılar.islam dünyasına yüzyıllık fitnelerini ekip çekildiler.arabistanı islam öncesi döneme götürmekte başarılı oldular.

    en kanlı olayları 1801 yılında şiilerin ırak'taki kutsal kenti kerbela'ya saldırdılar ve binlerce kişiyi öldürdüler.peygamber torunu olan hz. hüseyin'in türbesini yerle bir edip yağmaladılar. ardından da kerbala'yı yağmaladıktan sonra mekke'ye yürüdüler.taif'te bütün türbeleri ve mezarlıkları yok ettiler.

    camileri ve medreseleri yıktılar.söylendiğine göre islam'ın kutsal kitaplarını bağlamak için kullanılan derilerden kendilerine terlik yaptılar.islam tarihçilerinde zahavi'nin naklettiğine göre önlerine kim çıkarsa katlettiler.

    annesinden meme emen çocuktan başlayıp namaza durmuş müslümanları bile katlettiller.buhari'nin müslim'in ve diğerlerinin on binlerce hadis kitabı vahhabi ayakları altında çiğnendi.
  • minarenin bid'at olduğunu savunurlar.
  • mezar ziyaretlerini yasaklayan, islam'ı kendi tekellerinde gören, suudi arabistan'ın resmi mezhebi.

    herşeyi anlayabilirim de bu mezhepten olmayanları, gerçek müslüman kabul etmemek nedir arkadaş? tanrı mısınız siz?

    hacca gidenler seve seve bu heriflerin imamlığında kılıyor namazı. ters giden birşeyler var ama dur bakalım ne olacak.
  • abdest alırken ağıza ve buruna su vermeyi gerekli görmeyen mezhep. salya ve sümük var bunlarda.
  • islam'ın irrasyonel, aklı dışlayan mezhebi.
  • tasavvufu ve sufiliği reddeden, islam dünyasını batı karşısında acınası hale sokan mezhep. hoşgörüden ve akıl yürütmeden nasibini almamışların dini. israil'in truva misali arap, suudilerin ise iktidar sigortası.
  • islamiyet'in terörle anılmasına sebebiyet veren sözde mezhep.
  • anti propagandası yapılan akımdır. katı ve ılımlı olmaktan uzaktır ama ılımlı islam ve tasavvufcular tarafından genellikle ingilizler kurdu diye veryansına maruz kalan bir ekol. avrupalı neden en radikal, en keskin ve kendilerine şiddetle karşı olan bir ideolojiyi destekler, bunun mantığı nedir yorumunu size bırakıyorum.
    sahabe mezarlarını yıkmakla suçlanırlar. islami anlayışta mezarın yüksekliği yaklaşık bir karış olmalıdır. o da kaybolmasın, üzerine basılmasın diye:

    “peygamber efendimizin kabrinin yüksekliğinin bir karış olduğunu” belirtmiştir. (v. zuhaylî, el-fıkhu’l-islamî, 2/523)

    "haydi git, kırıp dökmedik put, düzlemedik yüksek kabir bırakma!"
    (muslim, cenâiz 93, (969); ebu dâvud, cenâiz 72, (3218); nesâî, cenâiz 99, (4, 88, 89)

    ikinci karşı söylem diğer mezheplere karşı olduklarına dairdir. islam tek bir kimlik önerir o da müslümanlıktır, peygamber dahi duasında bunu ister:
    "rabbim, sen bana egemenlikten pay verdin, beni olayları (ya da rüyaları) yorumlamaya ilişkin bazı bilgiler ile donattın. ey göklerin ve yerin yaradanı! gerek dünyada, gerek ahirette tek dayanağım sensin; canımı müslüman olarak al ve beni iyi kulların arasına kat" yusuf 101

    mezhep kurmak, ayrışmak kur'an öğretilerine aykırıdır. nurcu zırvalarında geçen farklı yollar aynı yere çıkar benzetmesi temelsizdir:

    "hep birlikte allah'ın ipine sımsıkı sarılınız sakın ayrılığa düşmeyiniz, allah'ın size bağışladığı nimeti hatırlayınız. hani bir zamanlar düşman olduğunuz halde o, kalplerinizi uzlaştırdı da o'nun bu nimeti sayesinde kardeş oldunuz. hani siz bir ateş kuyusunun tam kenarındayken o sizi oraya düşmekten kurtardı. allah size ayetlerini işte böyle açık açık anlatır ki, doğru yolu bulasınız. " ali imran 103

    islam alimleri mezhep kurma gayesi gütmemiş, benim peşimden gelin dememişlerdir. her konuda olduğu gibi toplum bunu da çarpıtıp kendi yanlışını benimsemiştir:

    "hadis sahihse mezhebim odur" imam şafii
    "ben ancak bir insanım, isabet eder ve yanılırım. verdiğim karara bakınız. kitap ve sünnet’e uygun olanı alınız, onlara uymayanı ise bırakınız. ” imam şafii

    üçüncü mesele şirk konusudur: put olan lut ya da latte sıradan bir insandır, rivayete göre de iyi niyetli yardımsever biridir. lut ölünce mezarı yapılır, mezar büyür, heykel olur ve bildiğimiz lut ortaya çıkar. insanların mezarlarda şirkte bulunması yeni bir şey değil. bundan ötürü muhammed(a.s) zamanında bir dönem kabir ziyareti yasaklanmış, ziyaret adabı öğretilip yayıldıktan sonra geri serbest bırakılmıştır. burada yapılan yaygın savunma şu ki: "biz türbeden değil allah'tan istiyoruz şirk koşmuyoruz" tevhid islamın temelidir ve birlemek demektir. ikiye ayrılır uluhiyyet ve rububiyyet.

    rububiyyet allah'ın yaradıp öldürdüğü, mutlak kudret sahibi olduğunu kabul etmektir. bu putperest inanışta da vardı. onlar da biliyorlardı ki allah var, büyük ve kudretli. onlara o zaman neden putlara tapınıyorsunuz denince dediler ki bu putlar allah' ın nazlıları, kızlarıdır.
    kaynak : tevhidin çeşitleri, gruba yayınları
    kur'an içinde allah ile araya aracı(şeyh,türbe,ölü vs) koymayı işaret eden tek ayet yoktur. peygamber, halifeler ve sahabeler hiçbir zaman kabir başına gidip kabrin sahibini araya koyarak dua etmemiş, yardım istememiştir. yüzü suyu hürmetine söz kalıbı tarafımızca uydurulmuş, ağaca çaput bağlamayı bırakıp ösym ile savaşsın diye ölüye gitmeye başlamışızdır.

    doğu illerinde, bağnaz tarikatların saçma sapan tekerlemelerle "şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır" dediklerini çokça duydum. öyle ya şeyh konuşacak ki insanlar sussun. kur'an ve sünnet rafta olacak ki bir tek siz kullanın. kur'an, kabul edip inanan için bir hayat nizamıdır. mezarlık, cenaze, bilimsel kehanet kitabı değil. bu ülke müslümanları kur'an okusaydı şunları ön görebilirdik:

    -tekasür suresini okuyan kişi 700.000 liralık saat takan adamın ne mal olduğunu anlardı.
    -allah katında hak din islamken, kafasına göre fetva verenleri dinlemez, dinler arası diyalog işinin ne olduğunu düşünür, aklını kiraya vermezdi.
    -ülkesi açken tok yatan kimlerdendir diye sorardı.
    cuma müslümanı, kandil müslümanı, ramazan müslümanı olmak kolay geldiği için ne acıdır ki kimse sorma, okuma gayreti göstermez.

    bir çok akım gibi vahhabilik de eleştirilir, iyisi kötüsü tartışılır. şahsım adına uyguladıkları tütün ve kahve yasağını doğru bulmuyorum. din üzerine konuştuğum her akımdan kişiye sadece kur'an ve sünnet yeter, 23 cilt risale okumam, gözüme yazık dedim. gazali'yi bilmesem de olur dedim. ibn-i arabi okuyacağıma origami yapsam dinim eksilmez dedim(önce origami ne dediler sonra dayakla burun buruna geldim)hepsi karşı çıktı. nurcusu kıvırdı, kimi sert konuştu, kimi yüz çevirdi. vahhabiler buna sadece eyvallah diyebilirler, çünkü kendi sistematikleri bunu barındırır.

    ön yargılı yaklaşılmaması gereken bir başka konudur vahhabilik. tüm akımlar kurucularının, fikir önderlerinin adı ile anılır, vahhabilik ise kurucusunun soyadı ile devam etmiştir.

    not: vahhabi değilim.
  • ırak ve şam islam devleti'nin mezhebi. bu mezhepteki insanlar maalesef müslüman değil kafirdir. yani bu adamların yaptığı şeyleri müslümanlara mal etmek gerizekalılıktır. neden kafir oldukları burada uzun uzun anlatılmış. adamlar pek çok kuran ayetine muhalif ve imanın bazı şartlarını direkt olarak çiğniyorlar. o yüzden müslüman değil kafir sayılıyorlar. hatta bazı alimler bir müslüman erkek hristiyan ya da musevi bir kadınla evlenebilir ama vahhabi bir kadınla evlenemez diyor.

    edit: linke girmeye üşenenler için linkteki bazı yerleri buraya kopyalıyorum. kısaca yanlış inançlarını özetlemişler. en son pragraftaki vahhabilerin tarihini ise kendim özetledim.

    vehhabilerin üç temel inancı
    abdülvehhab oğlunun kitab-üt tevhid ve torununun buna yaptığı feth-ül mecid adındaki şerhde, 250’den fazla bozuk inanışları vardır. bunların temeli, üç meseledir.

    diyorlar ki:

    1- amel [ibadet], imanın parçasıdır, azalır çoğalır. bir farzı yapmayan, mesela farz olduğuna inandığı halde, tembellikle namaz kılmayan kâfir olur. bu öldürülür, malları vehhabilere taksim edilir.

    2- peygamberlerin ve evliyanın ruhlarından şefaat isteyen, bunların mezarını ziyaret edip, bunları vesile ederek dua eden kâfir olur. kabirde olandan işitmeyenden dua istemek şirktir. ölü ve uzakta olan diri, işitmez ve cevap vermez. bunların fayda ve zararları olmaz. ölmüş peygamberden de bir şey istemek şirktir.

    3- mezarlar üzerine türbe yapmak ve türbelerde namaz kılmak ve ölülerin ruhlarına sadaka adamak, caiz değildir. haremeyn halkı şimdiye kadar kubbelere, duvarlara tapındı. sünniler ve şiiler bunun için müşriktir. bunları öldürmek, mallarını yağma etmek helaldir, kestikleri leş olur.

    diğer yanlış inançlarından bazıları:

    1- bir mezhebe uymayı kabul etmezler.

    2- (türbelerdeki evliyaya tevessül etmek, şirktir. peygamberlerin ve evliyanın mezarlarına türbe yaptırmak, allah’tan başka şeylere tapınmaktır. her türbe puthanedir. bunların çoğu lat ve uzza putları gibidir. müslümanların çoğu müşrik oldu) derler.

    3- şefaate inanmazlar.

    4- keramete inanmazlar.

    5- tasavvufa inanmazlar. bu konuda şöyle diyorlar:
    (tasavvufun başlangıcı, hind yahudilerinin bir oyunudur. eski yunanlılardan alınmıştır. tasavvufcular, şirk ve küfür üzeredir. bunların kitapları, ebu cehlin hatırlarına gelmeyen şirk ile doludur. mürid şeyhine tapınıyor. evliyanın mezarlarını putlaştırıyorlar. onlara tapınıyorlar. mısırlıların en büyük mabudları ahmed bedevidir. muhyiddin-i arabi, yeryüzünün en büyük kâfiridir.)

    6- allahü teâlâ için adak yapmak ve hayvan kesmek ve bunların etlerini fakirlere dağıtıp, sevaplarını peygamberlere ve evliyaya hediye etmek şirk diyorlar.

    7- resulullahı övmeye, ondan şefaat istemeye şirk, böyle yapan müslümanlara müşrik, yani puta tapan kâfir damgasını basarlar. (ölüler kendilerine söylenileni duymazlar. ölüden dua, şefaat istemek, ona tapınmak olur. mescid-i nebeviye namaz kılmak için girenin, selam vermek için, kabre gitmesi, hücre-i saadeti ziyaret için, uzak yerlerden gelmek yasaktır) derler.

    resulullahı metheden imam-ı busayri’nin (kaside-i bürde)sinden örnek vererek: (bu sözler allah’tan başkasına güvenmek, mahluku büyültmektir. şirktir) derler.

    8- (arş kadimdir), (allah arş'ın üzerinde oturur, kendisi ile beraber oturması için resulullaha da yer bırakır) derler.

    9- sebeplere yapışmaya, vesileye, tevessüle şirk derler.

    idris, şit ve âdem aleyhimüsselamın peygamber olduklarını inkâr ettikleri için ve müslümanlara müşrik dedikleri için kâfir olurlar. (islam ahlakı)

    vehhabilerin kâfir oldukları, nimet-i islam kitabının nikah bahsinde de yazılıdır.

    vehhabiler, âdem aleyhisselamın peygamber olduğuna inanmadıkları için ve bütün müslümanlara müşrik yani kâfir dedikleri için, kâfir olmaktadır.

    vahhabiler kendilerinden başka ve kendilerinden önceki bütün müslümanları kafir saymaktadırlar.

    osmanlı'yı 1. dünya savaşında arkasından vuran araplar da bu şerefsiz vahhabilerdi. ama klasik kemalist kafası eğitim sisteminde bu hainliği bütün araplara mal etti. bu sayede daha rahat arap ve din düşmanlığı yapabilip çocukları araplara ve dine karşı önyargılı yetiştirebildiler. osmanlı döneminde bu bozuk mezhep ingiliz ajanları vasıtasıyla ortadoğuyu karıştırıp islamı bozmak için kuruldu. bu mezhep başta kimsenin umrunda olmayan bir mezhep olduysa da sonradan ingilizlerden gelen paralar sayesinde palazlandı. parayı gören ve dini bilgisi olmayan bazı cahil toplulukları yanlarına çektiler. şuan suudi arabistanı yöneten suud sülalesi de bunlara kanıp vahhabi oldu. osmanlı döneminde suud sülalesi iki kere arabistanda ingiliz yardımıyla devlet kurdu ve ikisini de osmanlı yıktı, pek çok suud ailesi mensubunu istanbul ve mısır'da sallandırdı. son olarak 1. dünya savaşından sonra ingilizler nihayet ihanetlerine ödül olarak onlara arabistanı bıraktı ve suudi arabistan kuruldu. suudi arabistan kurulduğunda arabistanın çok çok büyük kısmı sunniydi fakat ingiliz yardımıyla başa gelen suud ailesine ses çıkaramadılar. çıkardıklarında da öldürüldüler. suud ailesi hala arabistanı yönetmektedir ve kendileri ingiliz yardımlarıyla osmanlı'ya isyan edip, vahhabiliği seçip, ilk suud devletini kuran adamın soyundan gelmektedirler. zaten bu adamların osmanlı nefreti herkesin malumuydu. nefret etmek için kendilerince geçerli sebepleri var. her fırsatta kutsal topraklardan osmanlı izlerini silme çabaları da bu nefretleri yüzünden. maalesef günümüzde suudi arabistan'ın resmi dini vahhabiliktir ve suudlar hala ingilizlerle çok yakın bir temas halindedirler. o kutsal toprakları yöneten adamların belki de kafir olması gerçekten çok üzücü. maalesef ışid denilen şerefsiz vahhabi örgütünün islamın adını kirletmesi daha da üzücü. üstelik gerçekten müslüman olmamalarına rağmen.
  • özelliklerini okuduğumda galiba ben vahhabiyim dediğim mezhep. şiddet yanlısı ve ayrımcı olanları hariç diğer fikirleri mantıklı la bunların. ben de kendileri gibi tarikat, mezar ziyareti, türbe, adak, allah'tan başkasından medet ummak, muska, zikir, sakalı şerif ziyareti, mevlüt gibi şeylerin islam'da yeri olmadığını düşünenlerdenim.
hesabın var mı? giriş yap