şükela:  tümü | bugün
  • artaud'un mutlak ideali "organsız bedenler"dir. seyirciler vahşet tiyatrosunun yıkıcı seyrine katılabildiklerinde, vücutlarınndaki organların ayrışmasıyla bu ideale ulaşabilirler. bu anlamda bu tiyatroda, seyirciler etkin katılımcı durumundadır. vahşet tiyatrosu özdeşleşmeyi ve başkalaşma olanağı sağladıkça etkili olabilir.
    "vahşet tiyatrosunda sahne, görsel şamatanın, renk ve ışık oyunlarının, duyuları zorlayan ve seyirciyi yerinden çıkaracak güçte "sonik titreşimlerin, magnetik yoğunlaşmaların", çıkış yeri belirsiz yankıların, çığlıkların, iniltilerin alanı olur. vahşet tiyatrosunda "organlar yoluyla duyular üzerinde doğrudan ve derinliğine etkin olma zorunluluğu, ses bakımından, hiç alışılmamış ses nitelikleri ve titreşimleri araştırmaya çağırmaktadır." (antonin artaud/suç ortakları ve işkenceler/nisan yayınları)
  • farklı noktalarda dursalar bir noktada in-yer face tiyatrosunun öncülüğü olan tiyatro akımı.

    ayrıca artaud diyor ki: ""tiyatro; seyirciyi suçtan aldığı hazzın, erotik takıntılarının, yabanıllığının, gerçekleşmesi mümkün olmayan rüyalarının, hayat ve özdeğe dair ütopik hislerinin, hatta yamyamlığının sahte ve hayali değil içsel bir düzeyde ifade bulduğu hayallerinin gerçekçi tortularıyla donatılmadığı sürece asla kendisini yeniden bulamayacak"
  • henry becque vahşet tiyatrosunun kurucusu kabul edilir. deneyin, siz de kabul edeceksiniz.

    sürrealist hareketin önemli karakterlerinden antonin artaud ise yaklaşık 50 yıl sonra, janra kafayı takıp yeni teoriler üreterek bu tiyatro türünü geliştirmiş ve türe en önemli katkıyı sağlayan isim olmuştur.

    (bkz: henry becque)
    (bkz: antonin artaud)
    (bkz: gerçekçi tiyatro)
  • acaba vahset / frustration ilginc bir karsilastirma olur mu. vahset duvarlari yikmak ile alakali, kullandiği hayal cizgilerle ayrilmis mekanin delinmesi; ancak gunumuzde yoğunluk (intensity) diye baska bir iktidar kavrayişi operasyonel şimdide etkili hale geldi. bunun icinde bi oyun, vicik vicik bi akiskanlik ile iliskilenmek durumunda. burda da surekli daralan ama daraldiği cercevede narsisist onaylanma beklentileri doğrulanan bir alanda yasayan oznenin bu egilimin cemberine (loop) frustration ile mudahele edilebilir mi diye soruyorum.
  • diğer adı (bkz: kıyıcı tiyatro)dur