şükela:  tümü | bugün
  • oyuncuların vampir rolü aldığı bir hikaye anlatma oyunu. günümüzde geçio fakat dünya şu ankinden daha karanlık, gothic punk bi ortam, sen vampir oluosun insan kanı içip güçlenmeye ve hayatta kalmaya çalışıosun bu arada elder larına saygıda kusur etmiosun bu tip şeyler üzerine kurulu ama acaip tatmin eder bi vampir gibi düşünmek ve onun gibi hissetmek nedir bu oyun sayesinde anladım.
  • o oyun daa cikmadi.. her turlu $eysimle bekliorum...
    konunun ho$luu felam white wolf tan kaynaklaniyo...soora herif aslinda vampirleri yok etmek ichin gonderilmi$ ama soora vampire felam oluyo... beklios i$te

    edit: kotulemeyin lan totoslar 99 bu, lisedeydim ben bunu yazdigimda(presence 3 dot). ayrica burada gercekten pc icin cikan oyundan bahsetmisim(bloodlines'in bi onceki bolumu), masaustu olandan degil(fasttalking+manipulation)..(zorlarsaniz streetwise check'i atip hayatinizda duymadiginiz kufurleri dinleticem)
  • bi de bunun vahsi batida gecen versiyonu var.
  • white wolf'un aşmış sisteminin aşmış settingi.
    klan seçerken kendini kaybettiren (sanatçı kişilikli bi toreador mu olsak, sokak insanı gangrel mi olsak, aristokrat bir ventrue mu?) oynarken vampir olduğunuza kesin inandıran bir oyundur.
    ortaçağda geçen versiyonu için de (bkz: vampire the dark ages)
  • kotu bir white wolf urunu daha. oyuncular vampirdir, ama ortacag feodal sistemi benzeri bir politik ortamda, politik mucadeler verirler. acikinca kan icmeleri ve tekrar eden, korkunc bayici cool karizmalari disinda bir vampir aktivitesi gozlenmez. oyun sistemi ayrica rezalettir. bir vurus denemesi icin ortalamada 30-40 tane filan zar atilir. cogu asosyal rpg'cinin icinde kalmis "cok korkulan kotu insan olma" hayaline hitab ettigi icin cok seveni vardir.
  • ne zaman gorsem bunyemde "maskara vampir" deme gudusunu yaratan eh i$te bir oyun .
  • sadece role playing meraklilarina hitab eden , power play meraklilarini cezbetmeyen oyun sistemi. yine power player meraklisi storyteller tarafindan oynatildiginda oldukca kotu bir tad birakir. oysa ki bir kisiye vurmak icin sadece 2 defa zar atilir ; 1. si vurup vuramadiginiza dair , 2. si vurursaniz verdiginiz damage icin. tsr oyunlarindaki gibi yuzlerce hitpoint olmadigindan catismalar cok kisa surmektedir. bu da oyunu realizm inin bir parcasidir. oyuncular icin oldukca az limit vardir. oyuncu ne kadar hayal edebiliyorsa , ne kadar birseyler yaratabiliyorsa o kadar basarili olur. ancak storyteller inda bunu tesvik etmesi gerekir.
    iyi bir masquerade oyunu (veya white wolf oyunlarinin geneli) oyuncuyu insan olarak baslatmakla olur. oyuncunun bu dunyadan bu karakterlerden haberi yoksa birakin olmasin , oyun icinde donuserek ogrensin. boylece hikayenin icine cok daha iyi bir entegre olma mumkundur.

    bu oyun world of darkness da oynanmaktadir, karanlik, gothic punk bir ortamdir. mumkunse her seansta sadece 1 gece oynamak gerekir ve oyunu gece oynamak makbuldur . masquerade agir ilerlemesi gereken bir oyundur. olan olaylar gunluk, olsa olsa haftalik olur ve biter. bu farkli senaryolarda ayni karakterin devamliligini ve gelismesini saglayacaktir. tsr oyunlarindaki gibi level farki korkusu pek fazla olmaz , yeter ki oyuncu role play konusunda hassas olsun.

    yine de kitabin basindaki golden rule da dedigi gibi , hepsi size kalmistir. white wolf sadece materyali saglar. bunlari harmanlamak storyteller ve oyuncularina kalmistir.
  • pc oyununun ismi vampire the masquerade :redemptiondir.
  • masquerade donemi 17. yuzyilda baslar, engizisyon ve diger doga ustu varliklarin* kindred i acimasizca avlamaya baslamasindan sonra toplanan konseyde pek de kayda deger bir kisi olmayan toreador raphael de corazon , artik gizlenmenin gerekliligini guzelce anlatir ve camarilla kurulur. gizlenmenin gerekmedigini dusunen , insanlardan ustun olduklarini ve de yonetmeleri gerektigini dusunen diger clanlar da sabbat i olusturur. camarilla masquerade ilan eder, artik hersey saman altindan yurutulecektir, embrace izinsiz yapilamayacaktir vs vs vs

    (bkz: camarilla)