şükela:  tümü | bugün
  • white-wolf'un yeni world of darkness'ta geçecek ilk oyunu. yeni klanlar ventrue, gangrel, nosferatu, daeva ve mekhet.
    (bkz: world of darkness 2)
    (bkz: vampire the masquerade)
  • new line cinema'nın film haklarını aldığı rp oyun.
  • rulebook ve setting kitabını ayrı ayrı piyasaya sürmelerinin nedeni her kitapta ayrı ayrı kuralları yazmamak ve bununla sayfa kaybetmemek için yapmalarıdır. bu birçok kitap alacak biri için iyi bir nokta iken sadece bir yada iki kitap almak isteyenler için pek de hoş değil.. herneyse oyuncuların çogunun birden çok core game satın aldıklarını düşünürsek oyuncular olarak yine kardayız. yeni oyuna gelince www.worldofdarkness.com/demoadresinden indirdiğim vampire beginners kit e bakarak pek bir değişiklik içermediğini söyleyebilirim klan sayısı 5 e düşürülmüş ve artık camarilla-sabbat gibi organizasyonların olmayışı (archonlar,teplarlar veya elderlar ve bunların adamları güc kavgaları kısaca politika) oyunu sadeliğe doğru itiyor. kendi kanaatim bunun çok güzel birşey oldugu nitekim daha önceki vamp oyununda bu abik gubik politik durumlar yüzünden oyundan gına gelebiliyordu. oyun artık daha basit klanların önemi azalmış ve bu ssayede oyun stereotipleşmeden kurtulmuş. ilk görüşlerime göre daha basit daha sade eski oyunun güzel yönleri ile yogrulmuş, ancak daha çok yasama savasına yonelik iyi mi olmuş kötü mü olmuş henüz karar veremedim zaman ile göreceğiz...

    edit: işbu entry i pek kısa zamanda yazdım sürç i lisan etti isem sonradan düzelteceğimdir...
  • politik kavgalar ve çeşitli akılalmaz düzenbazlıklardan usanmış player'lar için sadeleştirilmiş; ama nedense bu sadeleştirme sürecinde biraz da basitleştirilmiş yeni vampire oyunu. daha çıkmamakla beraber,white wolf'un son dönemlerde çıkardığı oyunlarıdan ötürü endişe ettiğim oyundur. patlamış ve patlamakta olan ocultizm ve gothic sanırım oyunun tüm minik ve güzel ayrıntılarını yok edecek, ama bununla beraber vampirizme hastalık derecesinde takmış gothic kardeşlerimize bir ferahlık sağlayacaktır.

    vampire the masquarade; gerçek hayatın birebir kopyasıdır. aslolan tabi ki * politikadır. camarilla ile sabbath'ın arasındaki bitmeyen savaş, clan'ların kendi aralarındaki ilişkileri; yükselme ve dünyayı ele geçirme tutkusu.. bu oyunda asla-hiçbir yerde kendinizi güvende hissedemezdiniz. örneğin dünyadaki sayılı güce sahip ventrue klanının kâbesi olan newyork'un elderı, hatta prensi de olsanız her zaman yüksek bir paranoya ve güvensizlik başgösterirdi. öyle ki her an sizin bir üstünüzdeki adam sizi bir piyon olarak kullanabilir, bir sabbath saldırısı gerçekleşebilir, çok güvendiğiniz ** sağ kolunuz sizi daha büyük bir güç arzusuyla öldürebilir vs. vs..

    ancak tabi ki bu konsept, doğal olarak frp oyuncularının çoğunu hem sıkacak; hem de boş yere beyinlerini meşgul edecekti. öyle de oldu. sonunda firma da bu tür stratejik sorunlardan yorulan genç beyinleri; politikanın sıcak kumlarından ocultizm/gothic'in soğuk sularına atıyor. hadi hep beraber büyü yapıp kan içelim..
  • sitesinden anlayabildiğim kadarıyla amerikalılar da anlasın diye ad&d havasına büründürülmüş vtm versiyonu. bildiğiniz gibi vtm amerikadan çok avrupada tutmuştur... misale iskandinavlar bu oyunun manyağıdır. bir yıldız daha kaydı diyorum...
  • vampire the masquerade'in light versiyonu. bir sürü clan kaldırılmış, politika oldukça azaltılmış, birkaç disiplin kaldırılmış, kısacası white wolf oyunu basitleştirme uğruna oldukça taviz vermiştir. ama hakkını yememek lazım, savaş sistemi fena olmamıştır.
  • yıllarca masquerade oynadıktan sonra ilaç gibi gelen ortam*. tamam baya bi kırpmışlar belki; fakat kimsenin elini sürmediği klanların da ortada gezinmemesi hoş olmuş bence. oyun mekaniği de biraz gelişmiş (dmg sistemi ilk güzel yön bence, ayrca ) evet, resmen kırpılmış. nature-demeanor yerine de vice-virtue getirilerek din olayı da iyice vurgulanmış. klanların kaldırılması ve yerine gelen yeni düzen daha hoş durmuş. daha konsantre bir ortamda klanlardan çok kişilerle muhatap olmanın yolu açılmış (özene bezene npc yaratan gm'lere selam olsun).

    hiç birinin çok önemi yok bence: olay oyunu idare eden zat-ı muhteremde bitiyor her şekilde. kitapta ne yazdığı değil, sizin masada ne oynadığınız önemlidir. tecrübe ile sabittir. neyse, kitap tasarımları gayet hoş yine. kullanmasan bile al çerçevelet yani***
  • vampire the masquarade'in en sacma kismi olan generation'larin yerine blood potency kavramini koymasi ile gercek vampir mitlerine yaklasan,
    predator's taint ile vampirlerin aslinda birer canavar olduklarini daha iyi vurgulayabilen,
    her ne kadar cok hos kurgulanmis olsa da masquarade'i semavi dinler ekseni disina tasimanizi devamli guclestiren caine mitinden kurtulmasi ile st'nin onunu biraz daha acabilen,
    metaplot ile okuyucuyu delirtmeyen ve 100 kusur kitabi didiklemek zorunda birakmayan,
    "neseli vampirleriz dunyayi yonetiriz" tiynetinden ziyade kisisel bir trajedi/korku oyunu olmasi itibariyle vampir olayini kanimca daha iyi kavramis,
    yeni sistemi ile daha az zar daha cok oyku fikrini destekleyen,
    ancak
    vampirleri gece klupleri disina cikartmayi beceremeyerek ortalama amerikaliya hitap etmeyi surduren
    vice-virtue sistemini hristiyan erdemleri uzerine kurup yukaridaki 3.maddeye buyuk sekte vuran
    disiplinler konusunda eski oyunun yakinina bile yaklasamayan
    masquarade'cileri kusturmeyelim diye klan kavramini inatla kullanip, yeni klan tasarlamak yerine eskileri ikiser ucer birlestiren (vampir arketiplerini yakalamayi becermis olsa bile)
    buyuk umutlara ragmen masquarade'in modifiye hali olmaktan kurtulamayan
    neo pagan ya da wicca muhabbeti cok tutuyor aman oyle de vampirimiz olsun gibi ucuz pazarlama taktikleri ile dolu
    mark rein hagen'in dehasi yerine justin achilli'nin vasat yaratici potansiyeli tarafindan kurgulanmis (keske phil brucato gibi birileri tasarlasaymis)
    white wolf'un yeni vampir oyunu