şükela:  tümü | bugün
  • (bkz: varoluş).
  • ruh e$ini bulmak
  • sevdiğin kişiyle sağlam bir seks.
    sevdiğin insanlarla denize nazır bir rakı sofrası.
    sevdiğin bir müzik eşliğinde çakırkeyif bir halde tek başına dans.
    ha bir de bitmesin dertler sikime kadar, beşiktaşlıyız ölene kadar.

    of lan bak bir sürü var aslında düşününce. kimisine göre allah'a ibadet, şuna göre isa'ya hürmet, buna göre turuncu bi elbise giyip taştan bi heykele tapmak.(işaret parmağımla boşluğu gösterek sen! sen! seninki de bu lan galiba! dedim) 'lan sen de amma sikko çıktın. binlerce yıldır söylenegelmiş şeyleri önümüze yeni bulunmuş gibi bir fikir gibi sundun ha' diyebilirsiniz. diyebilirsin ki, bir insanı, fotoğraflarından ve hakkındaki haberlerden ne kadar tanıyabilirsin? haklısın. ahahasjg. olm bambaşka bi yere gitti gene aklım. neyse ne dersen de amına koyim.

    +alo?
    -alo, varoluşun amacını aramıştım ben?
    +buyrun benim.
    -heh. nerdesin şu an sen?
    +takılıyoruz arkadaşlarla küçük bi balıkçı meyhanesinde. ne için aramıştınız?
    -adres ver adres.
    +kimsin sen kardeşim?
    -huhhh hıhhııhh tssss trrrrr
    -lan kıpırdama bi yere geliyorum. sikicem belanı.

    varoluşun amacını sikeyim size bir şey olmasın köftehorlar.
  • "nefes alsın" ile yetinmeyip biraz fazlasını isteyenler için ideal bir yaşam savunma sistemidir. bilinci kuvvetlendirir, hafızaya iyi gelir, cildi gençleştirir falan.
  • felsefi bir cevap içerir.

    ama bütün dinlerin, yada yaradılışa inancın olmasının sebebi aslında insanların varoluşda amaç aramalarıdır. halbuki varoluşumuzun sebebi var, amacı yok, her bir birey ne amaçlıyorsa o da onun kendi amacıdır, ama varolmak için hiç kimse yaradılmamıştır, zıra varolmak için ifadesini kullanırsak bu zaten yaradılış kapsamına girer. hatta sözde ateist olup da yok peki biz niye varız sorusunu soran ve varoluşda amaç arayan çok insan tanıyorum, halbuki biz niye varız sorusu sebep içeren sorudur. felsefede sebep ve amaç bir birine zıt (bu bağlamda) iki anlayıştır, ve bunları benzer kabul ederek kıyaslamak yanlıştır.
  • varoluş bir amaç içermez, ona sadece amaç yüklenir. illa bir anlam yükelencekse de iyi bir insan olmak en makuldür benim gözümde ama bunun din bağımsız olması gerçek anlamını bulmasını sağlar.

    bugün, "din diye bir olgu olmasaydı da iyi bir insan olur muydum?" diye sorduğun noktada aldığın cevap seni tatmin ediyorsa, belirlediğin varoluş amacının da bir anlamı olacaktır.
  • arındıkça bulacağımız şeydir belli ki.

    ne oyuna ne oyunculara,
    ne oyuna ne oyuncağa ihtiyacı olmayan allah, bizi kendinden verdiği, gelişmeye ihtiyacı olmayan özümüz, gelişmeye muhtaç aklımız ve ruhumuzla dünyaya gönderdi ise onu da buluruz elbet..

    biz önce paçayı nasıl kurtaracağız şimdi bir ona bakalım.. bunca zaman gönderdiği yol göstericiler bilgilerle bir yol ayrımına geldik..

    adlarının peygamber olması ya da olmaması pek bir şey değiştirmiyor. hangi öğüdü dinlemişiz dinlememişiz bir ona bakalım..

    hindistan'da buda, çin'de konfüçyüs eski yunan'da sokrates aynı çağda, ayni şeyleri söylüyorlardı biribirlerinden habersiz. belli ki onlara aynı şeyler ilham ediliyordu.

    gelişmek için yeryüzünde olan insanlar hiç sahipsiz bırakılmadılar.. animizmde de taoizmde de hatta en ilkel din olarak bilinen totemizm de bile..

    büyük ingiliz filozofu bertrand russell, burnumuzun ucuna gelen nükleer savaşı işaret için, "bugünkü insanlığı kurtaracak tek bir çare kalmıştır, o da insanların biribirini sevmesidir." demişti değil mi?..

    birini dinle de kimi dinlersen dinle. çünkü dünya'yı biz yaratmadık..

    ona, gelişmek için, üzerinde yaşayan her bir insanın ihtiyacı var.. yoldaş olan diğer canlılarla beraber..

    onu bizim oyuncağımız etmezler.
  • (bkz: teleoloji)
  • dünya üzerinde ki canlı cansız nesnelere baktığınızda hepsi bir şeylere hizmet eder, sanki varoluş amaçları sadece eksik halkayı tamamlamak gibidir. aslında yukarı da yazıldığı gibi bu bir nedendir ve bir amaca hizmet ediyordur. insanlarda bu dünyada ki varlıklardan bir tanesi olduğu için, maalesef onun da varoluşunun nedeni hizmet etmektir. bu yüzden sorgulanması gereken varoluş amacı değil, nedenidir. yaradan inancı insanlığı hizmetkar olarak nitelendirir. bilimsel görüş ise olması gereken evrimsel bir halka, haliyle her iki zıt görüşün ortak noktası insanlıkla birlikte bütün varlıkların olma nedeni, üst noktaya hizmet etmek.

    edit: yazım hataları