şükela:  tümü | bugün
  • bir orhan veli şiir'i

    vatan için

    neler yapmadık şu vatan için!
    kimimiz öldük;
    kimimiz nutuk söyledik.
  • hem savas karsitlari hem de savas cigirtkanlari tarafindan kullanildigini gordukten sonra sair burada ne demek istemis ile ironiden anlamayan nesile asina degilim entryleri arasinda gide gele yolumu kaybettiren muazzam siir. zamaninda sozluk olsaymis dalgaci mahmut nickli yazar "neler yapmadık şu vatan için!
    kimimiz öldük; kimimiz entry girdik." diye entry girer miydi diye soruyorum, soru sorup eskiler aliyorum, eskiler verip musikiler aliyorum. bir de raki sisesinde balik olsam.
  • bestesi ve güftesi meşhur jee way pakistan adlı marşımızdan derlenmiş şarkıdır.

    şimdi gecenin bir saati abidjan yakınlarında açık yer bulamayıp börgır kink'de yemek yiyordum bir zaman evvel dostlar..
    masamın yanında dolaşan 3-4 yaşlarında bir bebe vardı ve onu şöyle bir kucaklayıp " c'mon my boy.. you realy like this fashion-cut ha ha " diyerek sevmiştim.. ailesi çok gülümseyerek baktılar önce bana.. türklerdeki çocuk sevgisini bütün dünya bilir diyerek iltifatlar falan.. ben de onlara nereli olduklarını sordum sonra: pakistan elbet dediler.. çok sevindim ve onlara cive! cive! cive pakistan, pakistan pakistan cive pakistan diyerek mukabele etmek istedim.. tam yalnız ben böyle sırıtırken bu şirin ailenin ziya ül hak zulmünden kaçıp derbeder olduğu ortaya çıkmasın mı?
    ivory coast polisi beni ellerinden zor aldı elbet(haklılar)... bir daha bangladeee bangladeee bangladeee türküsünü de içimden dahi söylemeye ossaat tövbe ettim..
    erol evgin'in işte öyle bir şey şarkısı da böyledir..

    http://www.youtube.com/watch?v=7o88igxq6ji
  • gercekten kac tane polisin öyle bir evde oturdugu sorusunu akillara getiren klip.

    edit: ayrica 3-4 eleman icin niye panzer cikiyor ki yola?
    amac güzel ona bir lafim yok..
  • en azından panolarda ki yanan polis temalı tanıtım ` :ne tanıtımı afişlerinden daha iç açıcı olan klip. gerçiacun ılıcalı` bünyemde yanan polisten daha büyük bir etki bıraktı ama genel olarak bakılırsa "ama sonra geçti" diyebilirim.
  • alınan oyuncak bebeğin ücretini vermeyek rüşvetçi polislere gönderme yapan kliptir.
    operasyon bitiminde, mezeler ve rakı ile güzel gidebilecek bir şarkı olmuş.
    -amirim ne güzel vurdum kafasını kaldırıma gördün mü?
    +kıvılcım çıktı lan.. hehe
    -şerefine amirim..türk polisi..kahramansıınnn.. söylesenize lan sizde..
    +bir başkadır türk polisi...
  • ufak bir analizi :

    ilk sahne :

    30 sn sonra müzik anlamında başımıza geleceklerden habersizce çalan duygusal bir piyano partisyonu. evinde huzur manyağı olmuş polis memuru hamdinin gözlerinde durmadan sabit bir beyaz ışığa baktığını niteleyen gülümseme. aile saadetiyle verilmek istenen mesaj net : " polis de insandır." anladık.

    ikinci sahne : hamdi apartmandan dışarı çıkarak orada ne amaçla durduklarını bilmediğimiz mesai arkadaşlarına selam çakıyor, yüzünde yine o " enerjimi aldım, her şeye hazırım" ifadesi. bu sahnede verilmek istenen mesaj " polis sadece bıyıklı ve erkek değildir, kadın polis de vardır. "

    üçüncü sahne : arabaya biniliyor, alttan yavaş yavaş klasik muzik enstrümanları ile yapılmış gaz bir müzik veriliyor. hamdi bi ara arabayı durdurup oyuncak dükkanına giriyor. tam ne alacağına karar vermişken yoldan geçen sakallı bir adama gözleri takılıyor, müthiş gözlem yeteneği sayesinde herif arabaya binerken taşıdığı öküz büyüklüğündeki makineli tüfeği görüyor ve bir anda ekşına dalıyor. tam bu anda enstrümanlar ortadan kaybolurken ve dıp tıs dıp tıs diye tabir ettiğimiz kulüb müziği eşliğinde ebru gündeş şarkı söylemeye başlıyor. burada verilmek istenen mesaj " polis sakindir, sevimlidir ama makineli tüfekle ortalıkta gezerseniz sinirlenir, peşinizden koşturur "

    dördüncü sahne : otobanda kovolamaca başlıyor. her şey merkezden kameralarla izleniyor, helikopterler yollanıyor, trafik akıcı!. şarkı yavaş yavaş delirmeye başlıyor serdar ortaç'tan sonra `selami şahin duymak sözlerin de vuruculuğu ile işitsel etki görselin üzerine geçiyor. burada verilmek istenen mesaj " abicim bizde teknolojinin allahı var allahı, polis dediğin telsiz cop değil öyle. "

    besinci sahne : çatışma başlıyor, bütün suçluların elinde makineli tüfek varken, hamdi ve arkadaşları tabancayla adalet peşinde. bu arada olay verine bir helikopter ulaşıyor, bu helikopter başka bir askeri helikoptere haber veriyor. sonra 1200cc enduro motorlari ile yunuslar olay yerine ulaşmaya çalışırken görüyoruz, ne amaçla kullanılacağını kestiremediğimiz panzer de yolda. bu sırada selami şahin kayışı koparıp şiir okumaya başlıyor :

    gecelerden sabahlara akan sen ,
    her suçluyu yakalayıp bulan sen,
    evden uzak eşten uzak koşan sen,
    karda kışta nobettesin polisim.
    bu vatanın göz bebeğisin polisim.

    şiirin son dizesini duyduktan sonra feci gaza gelen polis memuru nurullah bir anda siperinden çıkıpkadir inanırmisali saydırmaya başlıyor kurşunları etrafa. beklenen oluyor venurullah göğsünden vuruluyor. hamdi arkadaşını kurtarmak için seyirirken kurşun yağmuruna tutuluyor, delik deşik olan arabadan anladığımız kadarıyla hamdi ve arkadaşının vücutlarının kapladığı alan hariç her yere kurşun isabet ediyor. burda verilen mesaj " kahramanlık ve arkadaşlık unsurlarının aşırı dozda birleşimi kişileri görünmez yapar."

    altıncı sahne : özel eğitimli askeri tim devreye giriyor ve suçlular yakalanıyor. burada tabi ki filmin en kötü oyuncusu acunu tebrik etmek lazım. tüm klip boyunca toplam 20 saniye gözüküyor ama nişan alırken yaptığı anlamsız yüz mimikleri, nurullahın arabaya taşınması sırasında taşıdığı hafif tebessümle klipte kendini göstermeyi başarıyor. burada verilmek istenen mesaj : " acun gibi bütün türk abazalarınca sevilen bir isimle de çalıştık, masraftan kaçmadık "

    yedinci sahne : hamdi devlet hastanesindeki hasta işlemleri nedeniyle evine geç kalıyor. kızı ve karısı uyumuş numarası yaparakhamdiye doğum günü süprizi yapıyorlar. buraya kadar her şey çok normal diye düşünürken bir anda aslında bugün hamdinin değil kızının doğum günü olduğunu anlıyoruz. süprizin neden hamdiye yapıldığı bir muamma olarak kalıyor. o yüzden burada verilmek istenen mesajı ben anlayamadım.

    son sahne : celalettin cerrah hamdi, arkadaşları, acun ve kel, gözlüklü bir adama madalya takıyor. burada verilmek istenen mesaj : görünen kahramanların yanında her operasyonda lojistik denetimi sağlayan ve görünmeyen kahramanlar da vardır.
  • yönetmenliğini aydın arakon'un yaptığı 1951 tarihli türk filmi.

    ba$lıca rollerde yıldız kenter, cahit ırgat, mücap ofluoğlu, vedat örfi bengü ve mümtaz enerin oynadığı kurtulu$ sava$ı konulu filmdir.
  • yıldız kenter'in oynadığı ilk filmdir.