şükela:  tümü | bugün
  • cahide sonkunun başrolde oynadığı, yönetmenlik ve senaristlik mevzuularına katkıda bulunduğu yegane film.
  • cüneyt arkın ve fatma girik'in başrollerinde oynadığı konusu isminden belli olan 1969 yapımı bir film. filmin en ilginç yönü ise kimi sahnelerin siyah beyaz, çoğu sahnelerin ise renkli oluşudur.
  • şuradan izlenebilir.
  • kör olan sevgili, ben senin babanım yavrum, nayır nolamaz izlemek istiyorsanız kaçırmayın.

    bazı sahnelerde çok güzel nilüferler ve sazlıklar var, acaba nerede yapmışlar o çekimleri diye merak ettim.

    renkli gözlü sevgililer,
    cüneyt arkın filinta gibi,
    fatma girik pek bir güzel
    ve
    bonus olarak "memintolar da tombiktoymuş".

    --- spoiler ---

    açalım bu memintoları. (memeleri degil de, mevzuyu açalım)
    efendiiiim, kahramanımız fatma girik (at arabası içinde, derin bir dekoltesi olan çingene kıyafeti ile) düşman askerlerinin içine, cephaneliğe sızmaya çalışıyor.
    ama o da ne?
    cephede aylardır kadın yüzü görmemiş askerlere, memintolar hiç etki etmiyor, yahşi cazibeyi geçirmiyorlar yoldan geri çeviriyorlar. wtf!?
    ah yeşilçam'ın senaristleri ah. içtiniz tabi lsd'leri amfetamin'leri 60'larda 70'lerde, kafa bi milyon iken tarihi film senaryoları yazdınız. (tarkan, battal gazi, kara murat, vs vs.) yerçekimi kanunları bile vız geldi sizlere, cüneyt arkın'ı uçururken. göğüsleri yarı açık çingeneyi askerler yoldan geri çevirmiş, çok mu. tabi siz de haklısınız.

    efendim, bir de tabi şu var, bu "kafa bir milyon" senaristimizin yaşadığı sanal gerçeklikte, tüm evren türkçe konuşmaktadır, düşman askerlerinin içine sızmak için yabancı dil bilmek gibi bir zorunluluk yoktur.

    filmin ilerleyen bölümlerinde cüneyt arkın her zamanki gibi koca kalenin altını üstüne getirir, tek tabanca ve bir tek kılıç ile bir tabur askeri öldürür, çakmak taşı ile bomba/cephanelik patlatır, vs vs.

    ama asıl bomba (sanal gerçekliğin kralı) filmin sonuna bırakılmıştır.
    namık kemal'in vatan yahut silistre romanında yarattığı islam (cüneyt arkın) ve zekiye (fatma girik) bu filmin başında zindanda hapis yatan namık kemal'in yanına gelirler, ve vatan millet sakarya muhabbeti ile bu film bitirilir.
    bu yazdıklarımdan bir şey anladınız mı?
    biraz sabır, bir paragraf daha yazayım.

    efendim, bizler lsd ve amfetamin kafasında olmadığımız için, bu filmin senaristinin hikayesi olan namık kemal'in hikayesi olan islam ve zekiye'yi, bu filmin içinde hep beraber muhabbet ederken görünce devrelerimiz yanıyor.
    paralel evrenler, simülasyon evren ve matrix gibi felsefi/derin konular geliyor aklımıza ama ziyadesiyle tahayyül etmemiz imkansız, zira gereğince anlayamayız efendim, her gün ayran içmekten körelmiş beynimizle.

    --- spoiler ---

    senaryosu dönemin batı sinemasının fersah fersah ötesinde olan bu filmde, casting de üst sınıftır, en üst sınıf ırk olan aryan ırk trait'lerindeki yıldızlar ile anlaşma yapılmıştır. yani "türk" dendiğinde hiç akla gelmeyecek (iskandinav/germen tipi genlere sahip) iki film yıldızının başrollerde olduğu "türk" filmi olmasıyla da fantastiktir efendim filmimiz. (bu ayardaki benzerleri için bkz. filiz akın, hülya koçyiğit, hülya avşar, hale soygazi, ekrem bora, göksel arsoy, kartal tibet, and the list goes on.)

    yahu, şaka bir yana, cidden.
    kara murat be adam, adı üstünde, kara murat!!!
    yeşil gözlü sarı saçlı cüneyt arkın nasıl oynar kara murat rolünde?
    ha evet, tabi, lsd, amfetamin, tamam sustum.
  • aynı adlı iki ayrı filmdir; biri 1951 tarihli olanı, ötekiyse 1969 tarihli olanıdır.

    1951 tarihli olanının, kayıtlara göre üç yönetmeni vardır: talât artemel, sami ayanoglu ve cahide sonku. sonku, filmde zekiye karakterini de canlandırmış ve aynı zamanda senaryoya da katkı sağlamıştır.*

    sonku'nun yanında, yine filmin yönetmenlerinden sami ayanoğlu ve talât artemel, cüneyt gökçer, sadri alışık, müfit kiper, cahit ırgat* ve ufak bir rolde de münir özkul gibi isimler vardır...

    imdb: vatan ve namık kemal (1951) / talât artemel, sami ayanoglu, cahide sonku

    1969 tarihli olan filmiyse, duygu sağıroğlu yönetmiştir. ilk filme göre teknik açıdan daha kaliteli ama oyunculukları ve kurgusu bana göre ilk filmden biraz daha vasattır; yine de türk sinema tarihi açısından incelenmeli ve meraklılarınca izlenmelidir.

    bu filmde, cüneyt arkın, fatma girik, yıldırım önal gibi günümüzde bilinirlikleri önceki filmin starlarından fazla olan oyuncular vardır ve elbette ilk filmde sonku'nun canlandırdığı "zekiye" karakterini bu kez fatma girik canlandırmıştır.

    imdb: vatan ve namık kemal (1969) / duygu sağıroğlu
  • hakettiği değeri göremeyen başyapıt.

hesabın var mı? giriş yap