şükela:  tümü | bugün
  • eleştirmenlere yapılan özel gösterimden sonra çok önemli bir kaç eleştirmenden '' son zamanların en iyi filmi , mükemmel'' vs.. gibi yorumlar duyduğum izlemek için aşırı sabırsızlandığım film
  • "engin günaydın, binnur kaya dedik, kutudan nefis bir film-noir çıktı.
    taylan biraderler dedik, adamlar coen biraderler çıktı."

    şaka bi yana gayet sağlam bir türk filmi vavien. hakkında bilgi almayıp gidenleri de güzelce ters köşeye yatırır. oyunculuklar beklendiği gibi. hatta binnur kaya'nın performansı engin günaydın'ı dahi aşıyor. ayrıca filmde toplasan 40-50 saniye oynayan bir ilker aksum var ki adam bir 20 saniye daha oynasaymış en iyi yardımcı erkek oyuncu dalında oscar alacakmış, o derece kalite.
  • fragmanında a beautiful mind vari bir hava sezinledim, bir şizofrenin anıları tadında bir film sanırım.
    ama engin günaydın'ı burhan altıntop karakteriyle özdeşleştirenleri hayal kırıklığına uğratacak bir film, kalıbımı basarım.
  • --- spoiler ---

    (bkz: ellerini yıkadın mı)

    --- spoiler ---
  • bu gece galasi yapilan bir taylan biraderler, burhan altintop ve babam ve oglum'daki karakteriyle binnur kaya saheseri olan film. benim icin tam bekledigim gibi, ama bir yandan da hic beklemedigim sekilde cikan bir film olmustur. ayrica evet ilker aksum. ve ayrica

    --- spoiler ---

    birsey soyleyecem ama kizmaca yok

    --- spoiler ---
  • burada herkesin çok çok seveceği film. ama tabi ekşisözlük evreni ne kadar temsil eder, ne kadar gişe yapar bilemem. umarım yapar. engin günaydın'ı zihnimde bambaşka bir yere koyan film.
  • belki gişe şampiyonu olmayacaksa da gayet leziz bir film. olağanüstü cinayet planıyla elbette bir coen kardeşler etkisinden de söz edebiliriz. vavien bağlantıyı çocukluğumdan bildiğim için bana ekstra mesajları oldu tabii. porno zulası gerçeğini sinemamıza taşımasıyla da ayrıca takdire şayan. bu arada binnur kaya diyorum, onun için özel bir parantez açıyorum, harika bir oyuncu diyorum başka da bir şey demiyorum.
  • bütün kankalarımın galasına gittiğini ekşisözlük sayesinde öğrendiğim filmdir.
    alacağın olsun ekşisözlük...
  • türk sinemasının titanic star wars avatar çekemeyeceğini hatta önümüzdeki 50 yıl daha çekemeyeceğini biliyoruz.türk sinemasını milyon dolarlık hollywood filmleriyle kıyas abes olur.ama coenleri seyrederken biz niye fargo gibi bir film yapamıyoruz diye hayıflanırız.veya avrupa sineması izlerken bir çok kuzey ülkesinin sıradan basit filmlerinin başarısına şaşırırız.
    vavien,bu bakımdan türklerin ilk otomobilini ilk uçağını yapması kadar önemli. vavien türk sinemasında kara film türünün en iyisi, hatta avrupa ve amerika sinemasının iyileriyle rekabet edebilecek kadar.film bu bakımdan bir milat. ben inşaat filminde türk sinemasının bu türde yapabileceği en iyi iş demiştim aklıma yabancı örnekleriyle kıyaslamak gelmemişti bile.vavien işte bu yönden bir köşe taşı. evet son yıllarda türk sinemasında izlediğim en iyi film ama artı ,bu türde dünya sinemasında da izlediğim en iyi filmlerden biri.. sinemadan çıkarken vavienin yerel kasaba hikayesiyle evrensel sinema başarısını yakaladığını görüyorsunuz.
    vaviven'in anlattığı mikro-trajedi... tokat erbaa'da yaşayan elektrikçi celal'in ,karısı, ergen oğlu ve arkadaşlarından kurulu çevresi.. ve bu hayattan mutsuz celal'in kendini ve ailesini yavaş yavaş bir uçuruma sürüklemesi.
    filmde tüm oyuncular çok çok iyi,binnur kaya son dönemde gördüğüm -kıskanmak'taki- nergis öztürk -pandora'nın kutusundaki- tsilla chelton dan bile daha iyi...mükemmel gerçekten.settar tanrıöğen yine kusursuz ve engin günaydın burhan altıntop'u unutturmak gibi zor bir işi olmasına rağmen başarıyor.eski türk filmlerinin abartılı kötü adamları gibi olmayan ama harbiden kötü bir adamı gerçekten iyi oynuyor.ve ilker aksum rolü keşke daha fazla olsaydı dedirtiyor. bir de ergen çocuk nedim suri oyuncu seçiminin ne kadar önemli olduğunu göstermiş. iyi oyunculuğun yanı sıra tip olarak da öyle bir karaktere cuk oturan bir fizik.bir de unutmadan vekil hanım serra yılmaz da filmin iyilerinden.
    kısaca oyunculuklar mükemmel bir o kadar da mükemmel olan gökhan tiryaki filmin görüntü yönetmeni. görüntü yönetmenliğini yönetmenin filmde anlatmaya çalıştığı duyguyu, yaratmaya çalıştığı havayı renkler ışık ve kadrajla seyirciye aktarma işi olarak tanımlarsak gökhan tiryaki kusursuz bir iş çıkarmış. en son 3 maymundaki başarısının bile üstüne çıkmış. genelde yabancı görüntü yönetmenleriyle çalışan sinemamızda avrupalı meslektaşları kadar hatta onlardan bile daha iyi olduğunu göstermiş o da vavien gibi türkiye sınırlarını aşmış
    bütün bu iyi şeylerin arkasındaki isimler taylan biraderler... baştaki coen benzetmem kardeş oldukları için değil nerdeyse onların filmleri kadar iyi film yapabildikleri içindi.
    filmde hiç mi eleştirelecek şey yok dersek biraz zorlanırız; bir ara tempo biraz düştü ama çabuk toparlandı.binnur kaya'nın babası rolünde sadece telefondan sesi duyulan kişi, o ses sanki olmamıştı. bir de sonda daha vurucu daha şok edici bir final o ana kadar filme girememiş seyirciyi de etkilemesi açısından iyi olabilirdi. filmin ortasından sonra çok fazla alternatif gidişat olabilirmiş daha sürpriz sonlara giden... gerçi o yollara giren filmlerin çoğunu dağılma tehlikesi bekler.
    bu film sürpriz bir son aramıyor olduğu gibi olacağı gibi gidiyor hikayeyi çok çok iyi anlatıyor ve bir yandan da trajedi yaşayan insanların iç dünyalarını psikolojilerini gayet iyi vererek finale gidiyor. senaryoyu sevdim ben kendi adıma zaten senaryonun iyi olduğunu sonuna birden çok final düşündürtmesinden anlıyoruz.
    vavien 1996'daki eşkiyadan beri süregelen son dönem türk sineması olarak kabul ettiğim süreçte izlediğim 200 250 türk filmi arasında en iyilerinden hatta ilk üç filmden biri. film atmosferinin görüntülere bu kadar yansıdığı, oyuncuların bu kadar iyi oynadığı, hikayenin böyle iyi anlatıldığı, kurgunun ,müziklerin bu kadar iyi olduğu bir filmi uzun süre daha izleyeciğimi sanmıyorum.
    reha erdem nuri bilge ceylan sinemasını bağımsız amerikan sinemasını avrupa sinemasını sevenler film noir meraklıları bu film daha çok bu kitle için.. popüler komedi sineması maskeli beşler sevenler burhan altıntop varmış gülelim eğlenelim diyenler ve ne olursa olsun türk sinemasına bir kulp bulanlar gitmese de olur.
  • telefonda sesi duyulan "baba", muhtemelen engin günaydın'ın akranı oyuncu arkadaşlarından biri. kim olduğunu bulamadım ama sesi genç duruyor. < özel edit: ses settar tanrıöven'e ait> ayrıca bi sahnede settar tanrıöven araba içinde yayılmış radyo dinlerken radyodan gelen tok dj sesi olgun şimşek'e aitmiş.

    bu arada önceki yazıda coenler bahsi geçmiş. bu bahsin boşa geçmediğini, muhtemelen ileride de çokça geçeceğini belirtmek ve gelecekte olası bir "hakkında coenle ilgili bi şey yazmayana madalya veriyorlarmış" tarzı ironi entrysine tampon yapmak amacıyla filmin coen sineması bağlantılarını 4 madde yazalım.

    --- spoiler ---

    - çetrefilli bir plan yapan sıradan adam (mevcut)

    - neredeyse tamamen sorunlu ve hafif ebleh olan karakterler (fazlasıyla mevcut)

    - planın asla kusursuz gitmeyişi, hatta olayların iyice sarpa sarması (mevcut, fakat coen filmlerindeki kadar ileri gitmiyor)

    - birbirlerini anlamadan, ayrı ayrı nedenlerle -aslında nedensiz yere- birbirlerinden korkan insanlar (kusursuz şekilde mevcut, bu nedenle film en çok da blood simple'ın akrabası sayılır)

    --- spoiler ---

    extra: martin edilen "hakkaten" nidaları eşliğinde hatırlattı, coen filmlerinin hemen hepsinde bulunan, filmlere yerellik ve derinlik katan değişik -genellikle güneye ait- aksanların muadili de halis muhlis iç anadolu şivesi olarak yer alıyor filmde.

hesabın var mı? giriş yap