şükela:  tümü | bugün
  • nazan öncel'in instagram hesabından paylaştığı bu ayın 24ünde çıkacak olan albümü. sezen aksu, tarkan, sıla, hayko cepkin gibi sanatçıların içinde bulunduğu sabırsızlıkla beklenen albüm.

    (bkz: tarkan - yalnızlar treni)
    (bkz: sezen aksu - gitme kal bu şehirde)
    (bkz: sıla- beni hatırla)
    (bkz: manuş baba - bu havada gidilmez)
    (bkz: koray avcı - erkekler de yanar)
    (bkz: göksel - gidelim buralardan)
    (bkz: eypio- aynı nakarat)
    (bkz: fatma turgut - zor dünya)
    (bkz: mehmet erdem - a bu hayat)
    (bkz: çağan ırmak - göç)
    (bkz: ceylan ertem - sokak kızı)
    (bkz: neylan okan - nazlı ay)
    (bkz: gökhan türkmen - nazınla dünya sazınla dünya)
    (bkz: hayko cepkin - bırak seveyim rahat edeyim.)

    teaser
  • tribute albüm modasına nazan da uymuş. e güzel olmuş. umarım saçma sapan elektronik düzenlemelerle şarkıları piç etmemişlerdir. kendisinin ilk albümlerindeki parçalara yoğunlaşacaklarını düşünüyorum. hatta 70 li yıllardaki şarkılarına da yer vermiş olabilirler.

    buraya sonra inceleme gelecek.
  • mabel matiz şarkısını yetiştirememiş. albümün ikincisi de çıkacakmış neyse ki, orada dinlemek kısmet olur belki...
    albümde yer alan kişileri nazan öncel belirlemiş ve sanırım nazan öncel’im tek kıstası “popülerlik” olmuş, koray avcı, eypio vs. esprisi nedir yoksa...
    birkaç isim dışında heyecanlandıran bir kadro yok umarım iyi kayıtlar çıkmıştır, zira nazan öncel lan! yıllardır hayalini kurduğum bir albüm, tribute olayının da b*kunu çıkardık gerçi ya, neyse...

    teaser editi:
    hayko cepkin, ceylan ertem ve çağan ırmak yorumları teaserdan anladığım kadarıyla işi bitirmiş. hele hayko’ya bayıldım, “bırak seveyim rahat edeyim” söyleyeceğini duyduğumda tahmin etmiştim iyi
    bir cover çıkacağını.
    altın üçlüden sezen aksu beklediğim gibi, tarkan aranje olarak beklediğimin altında, sıla ise sanırım beklentimin üzerinde. neyse dinleyip göreceğiz, hayırlı olsun şimdiden!

    önemli edit:
    üç dijital bonus olacakmış albümde, @melez pirens'ten gelen bilgi beni heyecanlandırdı açıkçası ve alttaki entry'de katıldığım bir yorum oldu;
    sokak kızı özlem tekin veya aylin aslım'ın ellerinde ikinci kez efsaneleşebilirdi!
    umalım da albüme eklenecek üç isimden biri aylin aslım olsun zira cover konusunda onun üzerine çok az isim var biliyorsunuz...

    teaser: https://youtu.be/w8n3jlatpfo
  • albüm sonrası editi
    dün bornova d&r'dan büyük uğraşlar sonucunda edindim bu albümü çünkü yeni çıkanlar yerine kıyıya köşeye, diğer türkçe şarkılar kategorisine yerleştirilmişti. albümle ilgili genel düşüncem kısaca şu : evet bu gerçekten büyük bir proje albümü olmuş, tam da nazan öncel'e yakışır biçimde içinde gerçek sanat var ve bunu beğenmediğiniz sanatçı yorumlarında dahi hissediyorsunuz. ayrıca gençliğini 90'larda yaşamış ve nazan öncel şarkılaryla büyümüş biri olarak bir çok şarkıyı dinlerken bir tuhaf hissettim yer yer gözlerim de doldu hatta. sanatçıların çoğu çok özel zaten ve onlar da nazan öncel'e duydukları saygıyı işlerine yansıtmak için epey uğraşmışlar.

    bugün sakin kafayla albümü dinledikten sonraki her bir şarkı için yorumlarım şöyle

    sezen aksu- gitme kal bu şehirde : yanlış hatırlamıyorsam zamanında nazan öncel bu şarkıyı kendisi söylemeden önce ilk olarak sezen'e götürüyor ve kendi tarzına uymadığı için sezen istemiyor, şarkısına inanan nazan öncel kendisi yorumluyor şarkıyı ve iyi ki de kendisi yorumluyor ve bu sayede büyük bir star doğuyor. bu flashback sonrası şunu söyleyebilirim ki şarkı kime niyetlenmişse dönmüş dolaşmış kısmetini bulmuş ve iyi de olmuş. sezen bu şarkıyı yıllar önce çok çok daha iyi yorumlayabilirdi elbet ama onun da yapabileceği bir şey yok artık çünkü artık eki sesinden eser kalmadığını ama yine de şarkılara duyguları geçirebildiği için hala fark yaratabildiğini biliyoruz hepimiz. büyük bir yenilik sunmasa da şarkının duygusunu vermeyi başardığı için ben beğendim yorumu. sonuç: doğru şarkı - doğru sanatçı

    tarkan - yalnızlar treni: bir insan boşuna mega star olmuyor. şarkı çok iyi ve hatta tarkan'ın hiç tartışmasız sevdanın son vuruşu şarkısından beri son on yılda seslendirdiği en iyi şarkı. şarkı sibel can yorumuyla da güzeldi ama tarkan'la da yeniden ruh bulmuş hatta o kadar ki neredeyse sıfır kilometre bir şarkı dinliyormuşuz hissi veriyor. keşke düzenleme için biraz daha özenilseydi ama yine de bence tartışmasız albümün en iyi yorumlarından biri ve bu aralar en sık dinleyeceğimiz şarkıların başında gelecek. benim en beğendiğim cover oldu. sonuç: doğru şarkı - doğru sanatçı

    sıla - beni hatırla : sıla büyük bir yenilik katmamış düzenleme olarak ve iyi ki de bozmamış çünkü bu şarkıya daha iyi bir düzenleme düşünemiyorum ancak şu var ki bu kadar büyük bedduaların edildiği bir şarkıda o güçlü sesiyle ve vurgulamalarıyla şarkının ve notaların üstüne basa basa söylemesi şarkıyla çok örtüştüğünü ve ayşegül aldinç ve nazan öncel yorumlarından sonra şarkının üçüncü kuşaklara bir kez daha ne kadar doğru bir kişi tarafından iletildiğini düşününce yüzüm güldü. sonuç: doğru şarkı- doğru sanatçı

    manuş baba- bu havada gidilmez: manuş babayı çok severim, bu havada gidilmezi daha çok severim. gel gör ki düzenlemeden yoruma kadar bu şarkıda olmayan bir şey var. bir defa manuş baba da belli ki çok özenmiş düzenlemesine kadar kendisi uğraşmış ancak şarkının düzenlemesi nazan öncel şarkısından çok barış manço şarkısı dinleyecekmişiz hissi veriyor başlarken. sonra ya şarkıyı doğru okumaya çalıştığı için ya da şarkının içine giremediği için şarkının gerçek duygusu tam geçemiyor dinleyiciye bilemiyorum ama şu da bir gerçek ki her şekilde zevkle dinleniyor yine de şarkı. oysa manuş baba, nazan'ın bırak seveyim rahat edeyim şarkısına yaptığı cover ile tanınmıştı solo albümü çıkmadan ve eminim herkes o şarkıyı yorumlamasını bekliyordu albümde ama nazan'ı azıcık tanıyorsam bırak seveyim rahat edeyim şarkısını hayko cepkin'e kendisi yakıştırmış, özellikle okumasını istemiştir diye düşünüyorum.
    sonuç: doğru şarkı - yanlış sanatçı

    koray avcı - erkekler de yanar: sanatçının ismi yabancı gelmedi ama nereden duyduğumu da bilememiştim sonra yıldızın albümünde de bir şarkı yorumladığını görünce çıkardım nereden hatırladığımı. sanatçının sesi güzel ve sanırım son zamanlarda popüler isimlerden birisi. yoruma gelirsek şarkıda bir yenilik yok sadece çok iyi söylenmeye çalışılmış ve hatasız yorumlanmış, dinlerken şarkı heba olmuş diye düşündürtmüyor kesinlikle ama yine de bir başka sanatçının elinde, bir düetle filan bu şarkı başka bir boyuta geçebilirdi diye düşünmekten kendimi alamıyorum. sonuç : doğru şarkı - yanlış sanatçı

    göksel - gidelim buralardan: göksel'i de gidelim buralardan'ı da çok ama çok severim. açıkçası ikisinin bir araya gelmesinin bu kadar büyülü bir sonuç ortaya çıkaracağını düşünemezdim. bu düzenleme ile tarkan'dan sonra albümde olumlu anlamda neredeyse yepyeni bir şarkı dinliyormuş hissi uyandıracak kadar güzel bir iş çıkarmış göksel bayıldım. sonuç : doğru şarkı- doğru sanatçı

    eypio - aynı nakarat : eypio'yu severim o nedenle buraları okuyorsa onu kıracak bir şeyler de söylemek istemem ama aynı nakarat, felsefik sözleri ve bestesiyle çok çok özel bir şarkıdır. eypio şarkının notalarını bile değiştirmiş neredeyse üstelik sözler de arada kaynamış. evet sanatsal anlamda büyük bir çaba verildiği anlaşılıyor çok uğraşılmış ama şarkının duygusu ölmüş ne yazık ki. aynı nakarat şarkısı, içindeki rap tarzı okunan dörtlükler nedeniyle eypio'ya uygun görülmüş olabilir ama demirden leblebi'yi de söyleyebilirdi pek tabi ama o da cesaret isterdi elbet. sonuç : doğru şarkı - yanlış sanatçı

    fatma turgut - zor dünya : manuş baba yorumu için ne yazdıysam aşağı yukarı fatma turgut'un yorumu için de aynı şeyi düşünüyorum. sonuç :doğru şarkı - yanlış sanatçı

    mehmet erdem - a bu hayat : ben kesinlikle mehmet erdem fanı değilim hatta coverlarıyla bazı şarkıları bozduğunu bile düşünürüm ama bu şarkıyla örtüşmesi ancak bu kadar olabilirdi. tarkan ve göksel'den sonra olumlu anlamda yepyeni bir şarkı dinliyormuş hissi veren en başarılı yorumlardan olmuş. sonuç : doğru şarkı- doğru sanatçı

    çağan ırmak- göç: şimdi nazanımla çağan ırmak'ın yolları nasıl ve nerede kesişti bilmiyorum. belli ki kendisi bir nazan fanı ve her nazan fanı gibi gönlünü göç'e kaptırmış. kendisinin bu şarkıyı söylemek istemesindeki motivasyonunu çözebiliyorum ama ne yazık ki çok hatalı bir karar olmuş bu zira göç nazan hayranlarının müzesindeki en değerli eserlerden biridir. bu kadar amatör bir yorumu hak etmiyordu bana kalırsa. yine amatör bir ruhla ama gerçek bir ses sanatçısı tarafından yorumlanabilirdi. sonuç : doğru şarkı - yanlış sanatçı

    ceylan ertem- sokak kızı: bu kızın nasıl meşhur olduğunu anlamış değilim gerçekten bir mucize oldu oz büyücüsü bir büyü filan yaptı bir hayran kitlesi oluşturdu sanırım. başta sesi yok, biraz şan eğitimi almış belli ama sürekli detone oluyor, detone olmamaya çalışınca da sesi kayıyor ve mesleği şarkıcılık olmayan profesyonel eğitim almadan şarkı söyleyen büyük bir çoğunluk gibi sesi titriyor bunu da tarz yapıyorum diyerek milleti kekliyor. kesinlikle beğenmediğim yorumlardan birisi. neyse ben bu albümdeki yorumu hakkında objektif olamayabilirim ama en azından düzenleme konusunda çok uğraştığını, emek verdiğini, işine özendiğini de fark ettim. yine de bence bu şarkının hakkını özlem tekin verebilirdi diye düşünüyorum. sonuç : doğru şarkı - yanlış sanatçı.

    neylan okan- nazlı ay :albüm haberini aldığımda bu şarkıyı mabel matiz söyler diye ummuştum çünkü internette kayıt kalitesi düşük ama yorumu çok güzel olan bir canlı nazlı ay performansı mevcut mabel'in. neylan okan da ki kendisi nazan öncel'in ses sanatçısı olan, kimi konserlerinde vokallerini de yapan ablasıdır ve bu albümde olmayı sonuna kadar hak eden bir isim. belli ki abla kardeş, şarkının ruhuna uyan bir yorum çıkması için çalışmışlar ve dinlemesi keyifli bir iş çıkmış ortaya. sonuç : doğru şarkı- doğru sanatçı

    gökhan türkmen- nazınla dünya sazınla dünya: gökhan türkmen çok özel bir sese sahip ve son on yılın pop çöplüğünde kaliteli işler yapmak için çabalayan sanatçılardan birisi bu nedenle albümde yer almasına çok sevindim. şarkı da nazan'ın biraz geride kalmış şarkılarından birisi ve her ne kadar kulağa basit gibi gelse de düzenlenmesi ve yorumlanması zor bir şarkı. gökhan türkmen tam da kendinden beklediğim kalitede bir iş çıkartmış. özellikle şarkının introsundaki gak gak gubarak sözlerini direkt söylemek yerine enstürmanla yansıtmasını çok yaratıcı buldum. yorum da harika ama yine de düzenlemenin geneli bir tık daha az gürültülü olsaydı daha iyi olabilirdi diye düşünüyor insan. sonuç: doğru şarkı-doğru sanatçı

    hayko cepkin- bırak seveyim rahat edeyim: başında okunan sözler, sezen'in ve nazan'ın çığlıklarının birbirine karıştığı vokaller, nazan'ın şarkıyı söylemeyip yaşaması filan o nedenle ilk versiyondan sonra eminim ki kim söylerse söylesin hep eksik kalacak en özel nazan öncel şarkılarından birisi bırak seveyim rahat edeyim ama hayko'dan da daha iyisini beklerdim doğrusu. hayko'yu çok severim, nazan da sever biliyorum ama bence bana özel'i ya da geberik'i söylese daha olumlu bir yenilik katabilirdi şarkıya diye düşünüyorum.
    sonuç: doğru şarkı- yanlış sanatçı
  • güzel olmuş dediğim çalışma. nazan öncel'in tüm şarkılarını severim. klasikleşmiş bu şarkıları; farklı sanatçılardan dinlemek biraz tuhaf olsa da yeni nesilin nazan öncel şarkılarını duyması bakımından önemli bir albüm.
  • son iki saattir durmadan dinlediğim albüm. tek kelimeyle muazzam.

    şarkıların orijinalliğinin bozulmaması çok önemli. bunu başarmışlar. sadece şarkıların girişleri orijinalinden biraz farklı. farklı enstrümanlar kullanılmış. o da olmak zorunda. yorumcu kendi tarzını biraz yansıtmalıydı. başarmışlar. ayrıca albümde daha önceden hiçbir şarkısını dinlemediğim sanatçılar da var. onların tarzlarını yorumlarını bilmiyor olmama rağmen keyif aldım.

    daha önceden denildiği gibi yıldız tilbe için yapılan o çöplükten sonra bu harika olmuş.

    son olarak; tatil öncesi yol için dinlenecek albüm olması kendi açımdan ayrıca güzel oldu.
  • ah nazan’cım bizim göç’ümüzü çağan ırmak’tan başka söyletecek kimseyi bulamadın mı? bilmez misin her nazan öncel sevenin kalbinin en derinindedir göç ? heba olmuş :(
  • bir hadise var
    geceler kara tren in olmadığı tribute albümü.

    çok mu büyük beklentiye girdim bilmiyorum ama hayko dışında hiçbirini beğenmedim de *
  • mehmet erdem albümdeki en guzel sarkiyi kapmis. ve sarkiyi bozuk kaset boguntusu gibi soylemis.
    ikinci iyi parca ise gokhan turkmen'e gitmis. en cok begendigim ( favorinin türkçesi) nazan oncel parcalarindandir.
    tesekkurler.