şükela:  tümü | bugün
  • ö.lütfi akad imzalı türkan şoray ve izzet günay'ın oynadığı türk sinemasının en güzel filmlerinden birisi.
  • lutfi akad'in yonettigi, basrollerini turkan soray ve izzet gunay'in paylastiklari siyah beyaz turk filmlerinden birinin adi.
    izzet gunay evli barkli henuz torun torba sahibi olamamis ama coluk cocuk sahibi olmus orta halli bir manavdir. bunalmistir evden ise isten eve misali yasamaktan. ki evle is arasi da biz diyelim on siz deyin 20 adim, can mi dayanir bu monoton yasama. ustune ustluk evde (bizim gormedigimiz bilmedigimiz kari dirdiri var mi bilemiyoruz ama) coluk cocuk cigliklari vardir. nohut oda bakla sofada yasama zorunlulugu sekse veda ettirmistir neredeyse adamcagizi. o da ne yapsin kendini pavyona vurur gecelerden bir gece olan olur ve bizim cektigi dertlerden muzdarip olmus, kendini kendi icine gommus kahramanimiz pavyondaki guzel bir hatuna asik olur elinde olmadan. gozu disarida degildir aslinda ama olan olmustur bir kere ne yapsin. hatun da hatundur hani. (bu cumle turkan soray sevmeyenleri tenzih ederek soylenmektedir.) elalemin agzi torba degil ki buzesin, eve gelmeyen kocadan suphelenen aile efradi olayi anlar ve uzerine gider dogal olarak. bunun uzerine her sey ortaya cikar. cikar ama ask bacayi sarmıstir bir kere. pavyonda calisan ve bu hayattan bezmis, beyaz etli prensini arayan bir kadinla, yasadigi hayat gina getirmis bir adam birbirine asik olursa her sey alt ust olur tabii ki. ama bizim her ne kadar pavyon hatunu da olsa basrolde oldugu icin melaike gibi kalbi olan hatunumuz adamin ailesini ve ailesinin dramini kesfedince her turk filminde oldugu gibi adami kendinden uzaklastirmak icin yalan soyler, kalbindeki derin yarayla pavyonuna geri doner. sen ki orta halli bir manavsin, nene gerek sutlu borek misali adamimiz da evine geri doner. muhtemelen pavyonlarin dolup tastigi ve bunu engellemek isteyen guvenlik kuvvetlerinin destegiyle cevrilmis filmimizin ana fikri ise erkekler, ne kadar daral yasasaniz da dizinizi kirip evinizde oturun, yoksa kalbinize ask acisi kaziyip bir tilki gibi yuvaniza geri donersiniz.
  • orhan veli'nin "tahattur" şiirine bir gelirli şiir eklemesi vardır şarkıda;
    "...
    istanbul'dan ayva gelir nar gelir
    döndüm baktı bir edalı yar gelir
    gelir dersen dar gelir
    gün aşırı alacaklılar gelir
    anam dayanamam
    bu iş bana zor gelir
    ..."

    bu eklemeye nerden ihtiyaç duymuş bilmiyorum, ama tam yerine oturmuş...
  • edip akbayram soyluyor bu sarkiyi,orhan veli'nin gupguzel siirinin ustune cuk oturan gitar sololari var. dinlerken iciniz burkulur, kiyim kiyim kiyilirsiniz.uzaktaki sevgiliye ithaftir bir anlamda...
  • sessiz sinema oynarken vesikalik ve yarım kelimeleriyle kolayca anlatilan film.
  • vesikalı yarim benzersizdir. türkan şoray muhteşemdir. izzet günay'ın da hakkını yememek gerekir. filmin neredeyse her sözü içinizden geçer, içinize geçer. bir daha söküp atmanız kabil değildir.
  • edip akbayram'in sesi ve müziğiyle hissini verdiği bir şiirdir. öyle ki, akbayram'in belki de son dönemlerde en başarılı sololarından biri olmuştur kanımca. intro, gitar soloları, altyapısı, perdesiz bası, bestesi ve yorumuyla neredeyse eşine az rastlanır yerli çalışmalardandır. tekrar tekrar dinlenesi, sokakta mırıldanası şarkıdır. istanbul'dan ayva gelir, nar gelir, döndüm baktım bir edalı yar gelir...
  • edip akbayram'ın ilk olarak edip akbayram dostlar 1985 albümünde söylediği şarkı... 98'deki dün ve bugün albümünde de yer almıştı.
    şiirin bestesi için (bkz: murat kalaycıoğlu)
  • fetiş ya da kült, nasıl tanımlarsanız tanımlayın bu ülkede çekilmiş öykü ve film tekniği olarak kusursuza yakın bir kaç başyapıttan biri. unutulmuş bir not; öykü sait faik'ten mülhemdir.