şükela:  tümü | bugün
  • (bkz: vücut)
  • vücûd: allah ın zâti sıfatlarından. (bkz: sifat i zatiyye)
    allah 'ın varlığının vacib (şart) olması anlamındadır. (bkz: vacibul vucud)
  • [otele gelmeden önce çok cazip, heyecan verici aynı zamanda da tiksindiriciydi, otelin içinde de farklı değildi. sabaha doğru karlsbrücke üzerinden eve yürürken hava hala sıcak ve güzeldi, mutluydum çünkü sürekli keder içinde olan vücudum en sonunda biraz huzur bulmuştu*, ayrıca bütün bu olan biten göründüğü kadar tiksindirici de değildi. sanırım iki gece sonra kızla tekrar buluştum, ilk seferki gibi her şey aynen tekrarlandı, ama hemen akabinde yaz tatili için ayrılmak durumunda kaldım. kasabada bir kızla arkadaşlık edip zaman geçirince prag'daki tezgahtar kızın yüzüne bir daha bakamadım, onunla bir daha hiç konuşmadım, benim can düşmanım olmuştu (sadece benim açımdan), aslında sevecen ve iyi huylu bir kızdı. neler olduğunu anlamayarak gözleriyle beni takip ediyordu. kızın otelde belli belirsiz çirkin bir hareket yapmasına (sözünü etmeye değecek bir şey değil) rağmen düşmanlığımın tek nedeninin bu olduğunu söylemek istemiyorum (aslında tek nedenin bu olmadığına eminim) ama bunlar hafızama kazındı. o an bunların hiç aklımdan çıkmayacağının farkındaydım ve aynı zamanda kalbimin derinliklerinde bu çirkinlik ve müstehcenliğin dünyanın vazgeçilmez bir parçası olduğunu, (kızın belli belirsiz bir hareketine ve önemsiz bir sözüyle) beni bu kadar büyük bir güçle otele sürükleyen şeyin tamamıyla bu çirkinlik ve müstehcenlik olduğunu anladım ya da anladığımı sandım, aksi takdirde kalan tüm gücümle buna karşı koyardım.] franz kafka - briefe an milena
  • hazır bulunuş.

    kendisinden başka varlık olmayan tek var bir şeyde (ayan-ı sabite) hazır bulunduğu an o şey mevcut olur yani varlık elbisesi giyer.

    hakk bir şeyde o şeyin yeteneğine uygun olarak hazır bulunur. o kimin ne yetenekte olduğunu bilir.

    o'nun şeytandaki hazır bulunuşu ile hz. muhammed'deki hazır bulunuşu farklıdır.

    iyilikte kötülükte o'ndan olmasına rağmen nefsine rahmeti yazdığı, rahmeti gazabını geçtiği için o saf iyiliktir ve yarattığı her şeyi saf iyiliğine çağırır; kul için gerçek tatmin budur.

    kötülük istenmedik bir yan etki gibidir ve geçici bir şeydir. ilahi tabiatta iyilik kötülüğe galip gelmeseydi o zaman ebedi olarak perişan ve mutsuz ve bedbaht olurduk.

    o şeytanı değil muhammedi sevdiği için kurtuluş yolunu bize hep açık tutuyor. tersi durumda af, acıma ve merhamet olmaz; cehennem her şeyi yutar ve hiç doymazdı.
  • vücudum benim
    nasılsın bensiz
    iyi misin.

    ben sensiz
    her yerim yara bere içinde
    her yaranın içinde bir hiç gibiyim.

    vücudum benim
    kapkara yokluğum
    sen bensizken
    ben yokum.