• directx yarrak yesin artık. oyun yapımcıları şu motora daha çok ağırlık versin...
  • google tarafından yeni android'lerde birincil tercih olacağı belirtilen grafik api. yaşa google
  • doom üzerinden konuşursak opengl e göre %20 ile %40 arasında performans artışı sağlamış. kısaca 1 ay önce çıkan rx480 ile 4k full detay ile oynanabilir seviyelere gelmiş.

    daha önce mantle ile bf4 de benzer bir performans artışı sağlanmıştı. ancak mantle çok oyun tarafından desteklenmedi. şimdi vulkan ile bu destek artabilir ise çok şeyler değişecek.

    bir diğer ince detay ise şu. aynı oyunu * düzgünce hem dx11 hem dx12 hem de vulkan ile denesek sonuç ne olur. belki dx12 de muazzam bir fark yaratabilir.

    bu apinin gelişip yaygınlaşması kesinlikle son kullanıcıya çok büyük avantaj sağlar. düşünün 3 sene önce aldığınız ekran kartınız bir güncelleme ile %40 performans artışı sağlıyor. daha düşük donanım ile yüksek kalite oyun oynuyorsunuz.

    buna sizce kimlerin itirazı olur ve önüne taş koymak ister?
  • mr. spockin geldigi gezegenin adi
  • türkiyede kaç kişinin kullanmayı bildiğini merak ettiğim graphic apisi.
  • kendisini baz alarak grafik/oyun motoru geliştirmeye koyulduğum api. daha önce bu ölçekte bir girişimde bulunmamıştım. api gerçekten de çok low level. bu durum diğer her alandaki gibi bir avantaj-dezavantaj skalası sağlıyor. iyi düşünülmüş bir projede kaynak kullanımını çok sağlıklı bir seviyede gerçekleştirebilir ama bilmeyen ellerde projenin çalışmaması bile mümkün. bunun yanında geliştiriciye çok fazla yük biniyor. düşünmesi gereken çok fazla durum var. bu işi para ile yapıyorsanız kamyonla para istemeniz gerek. zaten geliştirmesi zor olan bilgisayar grafikleri alanına geliştirici açısından çok da bir kolaylık sunmuyor fakat inanılmaz bir kontrol gücü veriyor. multiplatform desteği de gücünü katlayacak gibi duruyor. valve projenin en büyük destekçilerinden. bununla beraber proton gibi diğer valve projelerine de bakılırsa yeni bir valve oyun platformu çıkıyor diyordum ki geçenlerde haberi çıktı bile. yani bu nedenle ilerde daha da ihtiyaç duyulacağına inanıyorum. bu api ilerde ölürse de en büyük nedeni iş yükü olacak.

    (bkz: opengl)
    (bkz: khronos)
    (bkz: directx)
  • red dead redemption 2'de, directx 12'ye kıyasla daha iyi performans göstermektedir.
  • khronos'un gdc 2015 de duyurduğu yeni grafik api'si.
  • 1.0 sürümü bugün yayınlanmış grafik api.
  • path of exile'yi coşturmuş api.

    hideout'ta durduğum zaman stabil 75 fps alır oldum. oyun içinde de en kalabalık zamanda bile 25 fps'nin altını görmüyorum. dx11 nere bu nere.
hesabın var mı? giriş yap