şükela:  tümü | bugün
  • (bkz: annemarie jacir)'in yazıp yönettiği, değişik festivallerden ödülle dönmüş, oscar adaylığı da olan film.

    başrollerde mohammad bakri ve saleh bakri var.

    özet;

    --- 60lı yaşlarındaki boşanmış bir baba ve öğretmen olan abu shadi, nazareth’de yaşamaktadır. kızı evlenmeye hazırlanıyordur. yıllardır yurtdışında yaşayan ve mimar olan oğlu; roma’dan gelip ona hazırlıklarda yardımcı olana kadar tek yaşamak zorundadır. abu shadi yıllardır oğlunu görmemiştir ve onun hakkında pek de bir bilgisi yoktur. düğün için hazırlıklara başlayan baba ve oğlu, filistin geleneklerine göre her misafire tek tek gidip davetiyeleri vermelidirler. bu garip ikili günlerini beraber geçirirken ilişkileri de sınanmış olur. ---

    (wajib - 2017/ annemarie jacir)
  • 2017'nin golden astor ödülü'nü kazanmış filmdir.
  • 37. istanbul film festivali'nin en hoş sürprizi. tek kelime ile ba-yıl-dım.
    bu yılki festivalin en hoş sürprizi bu ortadoğu filmleri oldu. önce sara ile selim, sonra iran filmi domuz en son da bu wajib. daha festivali henüz yarıladığımızı düşünürsek ikinci yarıda da bu güzel sürprizlerle karşılaşabilmek ümidi ile!
    işte bu yüzden istanbul film festivali hala çok özel, çok güzel, büyüleyici. istanbul film festivali olmasa bu güzel sürprizleri izleme şansı maalesef yok.
  • filistinli yönetmen annemarie jacir'in filistin'deki hristiyan arap cemaatinden bir baba oğulun öyküsünü anlattığı film. filmde baba oğulu oynayan aktörler (mohammad bakri ve saleh bakri) gerçek hayatlarında da baba oğuldur. 60'lı yaşlarındaki babanın yıllardır italya'da yaşayan mimar oğlunun yakında evlenecek kızkardeşinin düğünü için nasıra'ya gelmesi ve baba oğulun düğün davetiyelerini dağıtırken yaşadıklarını, yıllardır birbirini görmeyen baba oğulun ilişkilerini anlatır film.
  • trt 2 de yayınlanan hayat sanat programıyla keşfettiğim gizli hazine hakkında nasıl olur da bu kadar az yorum olur şaşırdım doğrusu.bana göre 7.5/10 puanına sahip ayrıca filistin konularına meraklıysanız mutlaka izleyin.

    filmde , öncelikle jenerasyon farkı ortaya koyulurken yaşlı ve genç jenerasyonun filistin olaylarına bakış açısını sade bir şekilde olay örgüsünden çıkılmadan izleyiciye verilmek isteniyor. diğer yandan film esnasında gerek radyodan gerekse arka plandaki görüntülerle şu an o bölgedeki mevcudiyeti görüyoruz bu açıdan filmin tamamlayıcısı olmuş güzel düşünülmüş. filmde kızı evleneceği için babanın oğluyla birlikte davetiye dağıtırken ki oğluyla yaşadığı olayları izliyoruz . filmi izlerken bizde de maalesef ki böyle saçma bir adet mevcut avrupalıların bizi arap sanmalarına şaşırmamak lazım diye düşündürüyor insana gerçekten fazla ortak yönümüz var.. filme dönersek çok güçlü karakterler var oğul idealizmi simgelerken baba daha gelenekselci yaklaşıyor.oğul kendilerini terkeden annesini gidebildiği için cesaretli sayarken babası , asıl cesaretin asıl mücadelenin kalan kişiler tarafından verildiği söylüyor (kim bilebilir ki belki de ikisi de haklı) .

    ama asıl verilmek istenilen ilk mesaj filistin halkının filistin halkına silah doğrultuğunda bile çiçekle yaklaştığını onlara zarar vermeyenlere zarar vermedikleri zarar vermeyi düşünmedikleri oldu.
    ikinci mesaj ise memleket çamurdan da olsa memlekettir.herkes memleketine sahip çıksın oldu ki bu mesajla oscarı alsaydı şaşırdım..

    --- spoiler ---

    ilk mesajı nasıl anladığıma gelirsek, babayı terkeden annenin yeni kocası ölüm döşeğindeyken baba bir zamanlar ölmesi için dua ettiği adamın bu sefer iyileşip yaşaması ve annenin kızının düğününe yetişmesini istiyor.filmin sonunda yeni kocanın öldüğü haberi geliyor ve annenin bu şekilde düğüne gelebileceği söyleniyor. filmin sonuna kadar baba tarafından yeni kocanın ölmesi istenmiyor akıllara bile gelmiyor.halbuki tercih edilmeyen olarak tercih edilene karşı beslediği kin ve nefretin galip gelmesi gerekirdi ama o topraklarda yaşayan insanlar yaşamlarını kin ve nefretten arındırmaya çabalayarak ve iki devlet yıllardır birlikte yaşayarak devam etmek zorunda bu gerçekten ince bir mesaj.

    --- spoiler ---
  • az önce trt2’ de izleyip, çok beğendiğim film.
    baba, oğulun arabayı kenara çekip tartıştığı sahnede gözlerim doldu.
  • 2017 yapımı filistin filmi. italya'da yaşayan shadi, kardeşi alma'nın düğün işlerine yardımcı olmak için ailesinin yaşadığı yer olan israil-nasıra'ya dönüyor. geleneğe göre düğün davetiyeleri elden verilir. shadi ve babası ebu shadi davetiyeleri vermek için şehri dolaşmaya başlar. film kuşak çatışmasını ve doğu-batı çatışmasını anlatıyor. izlenmesi gereken filmlerden olduğunu düşünüyorum. puanım 7.5/10

    filmi izlerken baba oğul ne kadar çok benziyor birbirine, başarılı bir cast olmuş derken gerçek hayatta da baba oğul olduklarını öğrendim. mohammad bakri ve oğlu saleh bakri başrollerde. yönetmen ise annemarie jacir.

    https://www.imdb.com/title/tt6695212/

    fragman

    --- konusu hakkında ---

    shadi, nasıra'yı berbat bir yer olarak görürken babası daha gelenekçi. mimar olan shadi nasıra'nın mimari yapısını, insanların zevkten yoksun oluşunu eleştirirken babası ise bu konuyu fazla deşmeden yaşamak için bazı şeylere uyum göstermek zorundayız diyor.

    shadi'nin annesi boşanıp amerika'ya yerleşmiş. kendine yeni bir hayat kurmuş. babası bu nedenle ona kızgın. yaşadığı yeri terk etmesini bencillik olarak görürken oğlu shadi ise annesinin istemediği bir hayatı reddetmesini cesaret olarak görüyor.

    kültürel olarak bize benzeyen taraflarını fark ettim. mesela kavga sahneleri, homofobi, insanların zevksiz olması, renkli kıyafet giymenin garipsenmesi, elalem ne der kafası gibi.

    israil hakkında bazı detaylar da var. mesela hayvana zarar vermek büyük suçtur.

    --- konusu hakkında ---