şükela:  tümü | bugün
  • bunca işin gücün içinde tek solukta bitirdiğim über belgesel. en büyük eksikliği sinemalarda gösterilmemesidir.

    uzun zamandır yahuuu niye böyle bişey yapmıyolar diye düşünüyordum. çok şık bi cevap olduu bana. düşünce dünyamızın üstünden tren gibi geçiyor. bu belgeseldeki içerik mümkün olduğunca genişletilerek birkaç bölüm halinde sinemalarda gösterilmelidir. en iyi makyaj, en iyi erkek oyuncu (winston abi) ve en iyi kadın oyuncu (lucy) oscarlarını toplar götürür.

    bbcnin hayvanlar konusundaki hassaaiyeti takdire şayandır, insanların avladıkları hayvanların hemen hepsi animasyondur. cinsellik, şiddet, çıplaklık gibi kavramlar konusunda en ufak bi kuralın dahi düşünülemeyeceği zamanları bugünün seyircisini rahatsız etmeden aktarma çabasına mecburen girmişler ancak bunu da iyi kotarmışlardır.

    lisede hoca olsam izletirdim derste sınıfa, sonra da milli eğitim beni açığa alır, sonra da mahalle linç ederdi kesin. türkiyede bi kanalda filan gösterilmesi için kaç bin yıl geçmesi lazım acaba.
  • bu sene aldığım antropoloji dersi üzerine izlemeye karar verdiğim belgesel. herşeyi hayalimde düşünmek zorluyor çünkü adamlar belgelini yapmış , çok az bir kısmını gösterebilmiş olsalarda akıllarda bir resim çizmeye yardımcı oluyor . izlemeden önce karıştırıyordum mesela erectus nasıldı , diğeri nasıldı , habilis nasıldı falan şimdi en azından bir sıra oluştu kafamda . 'hayal gücünün' öneminin vurgulandığı bölüm , ve cennet -cehennem gibi şeyleri düşünmedikleri düz mantık işleyen bir sistemden dolayı ölen aile ferdini geride bıraktıkları bölüm benim için çok daha anlaşılabilir kıldı olan biteni ..
  • http://www.bbc.co.uk/…toric_life/tv_radio/wwcavemen adresinden detaylarına ulaşılabilecek bbc belgeseli; çok faydalı bir eser, her eve lazım.
  • bunu sevenler şunu da seveceklerdir:
    http://www.pbs.org/…tion/becoming-human-part-1.html
  • http://watchdocumentary.com/…serie-free-1-date.html adresinden tüm bölümleri izlenebilen bbc belgesel serisi. 4 bölüme sahiptir.
    episode 1: first ancestors
    episode 2: blood brothers
    episode 3: savage family
    episode 4: the survivors
  • bunu seven, buna da bayıldı:

    (bkz: the ascent of man)