• yaklaşık 8-9 ay önce wow'u bırakmış arkadaşlarımın world of tanks'a gel ısrarları ile başladı herşey. sözlüğe girip bakayım nasıl bir oyunmuş diye entryleri okurken krokiller'ın "onu bırak buna gel" tadındaki entrysi ile war thunder başlığına yöneldim. kendisi ile mesajlaşmam sonucu başladım bu harika oyunu oynamaya.

    öncelikle belirtmem gerekir ki oynadığım ilk uçak simulasyonu olur kendisi. hayatım boyunca uçaklara ve hava savaşlarına zerre ilgi göstermemiş ve hiçbir bilgisi olmayan beni bile kendisine aşık etti. şuan bu oyun sayesinde 2. dünya savaşı civarlarında uçmuş çoğu uçağı motorundan silahına kadar bililyorum. o derece bağladı kendine.

    işbu nedenle mini bir rehber hazırlama gereği duydum yeni başlayanlara ve başlayacak olanlara. aslında aylardır krokiller bir rehber hazırlayacağını söyleyip duruyordu ama icraat sıfır olunca ben elimi atayım dedim. *

    neyse öncelikle oyunuzum free to play. yani bedavaya oynayabiliyoruz. fakat çoğu f2p oyunun kötü bir yönü vardır. pay to win. işte bu oyunda o yok. para verip premium alırsanız sadece daha hızlı level atlarsınız olay bundan ibaret. premium uçaklar da var ama bu uçaklar normal uçaklardan daha iyi, güçlü vs değil. sadece size verdikleri exp fazla. o nedenle cebinizden bir kuruş çıkmadan bu oyunu tam randımanla oynamak mümkün.

    öncelikle oyunda oynayabileceğimiz 5 tane ülke var. bunlar ingiltere, usa, sovyet rusya, almanya ve japonya. her ülkenin oynayabileceğiniz onlarca farklı uçağı var. bu konuya ileride daha fazla değineceğim.
    oyunda savaşabileceğimiz 3 tane online mod var.bunlar:

    1- arcade battle(ab) yani hızlı savaş: bu mod tamamen uçan counter-strike. uçuş dinamikleri arcade. yani saçma sapan dönüşler dalışlar vs yapabiliyoruz. mermimiz yakıtımız vs bitmiyor. oyuna yeni başlayanlar için oldukça güzel. ama oyunun hakkını vermek istiyorsanız kesinlikle diğer modları oynayınız.

    2- historical battle(hb) yani tarihi savaşlar: bu mod tarihte olmuş meşhur hava savaşlarını oynayabildiğiniz gerçekçi bir mod. tek uçağınız var. merminiz yakıtınız vs sınırlı. tamir olmak için ya da mermi ve yakıt ikmali için kalktığınız hava alanına inmeniz gerekli arcade'in aksine. ayrıca uçuş dinamikleri tamamen gerçekçi. dolayısıyla oynadığınız uçağı hissediyorsunuz. ab'de bütün uçaklar hemen hemen aynı şekilde uçarken burada oynadığınız uçağa göre stratejiniz ve oyun stiliniz değişmek durumunda. ayrıca arcade'den çok daha fazla exp ve para kazanmak mümkün. kesinlikle ve kesinlikle oynanması gereken mod budur. ayrıca arcade'de ülkeler karışık uçarken burada sadece kendi ülkenizin uçakları ile birlikte uçuyorsunuz rakip de aynı şekilde (çoğu zaman) tek bir ülke oluyor. örneğin meşhur britanya savaşında almanlar ingilizlere karşı uçuyor. rus uçağı ile burada uçamıyorsunuz.

    3- full realistic battle(frb) yani tamamen gerçekçi savaş: bu mod ise tamamen gerçekçi simulasyon modu. sadece kokpit kamerasından uçuyoruz. diğer uçuş modlarında olan iniş kalkış yardımcısı ve uçağın kontrolünü kaybetmenizi engelleyen yardımcı (instructor) yok. uçak tamamen sizin elinizde. uçağı kaldırabilmek bile bir başarı. kaldırırsanız düz gitmek daha büyük başarı. joystick ile oynanmalı ve tecrübeli oyunculara tavsiye edilir.

    gelelim uçak türlerine:

    1- fighterlar yani avcı uçakları: tek motorlu, tek pilotlu savaş uçakları. görevleri temel olarak kendi bombacılarını korumak düşman bombacılarını öldürmek ve düşman avcı uçakları ile savaşmaktır. oyunun temelini genelde bu uçaklar oluşturur. bomba roket vs taşıyanları da vardır ama genelde bunlar size ağırlık yapacağı için ve dolayısıyla havadaki hareket(manevra) kabiliyetinizi kısıtlayacağı için istisnai bir durum yoksa takmanız tavsiye edilmez. (bu ağırlık yapma mevzusu hb'de ve frb'de geçerli. ab'de fark etmiyor. zaten ab'de neyle uçtuğun da farketmiyor ya neyse)

    2- heavy fighterlar yani ağır avcı uçakları: genelde çift motorlu ve pilottan ayrıca mürettabata (crew/gunners) sahip olan iri avcı uçakları. normal avcı uçaklarından daha iri ve ağır oldukları için hareket kabiliyetleri daha düşüktür ama daha ağır silahlarla donatılmışlardır. temel olarak düşman yer birliklerini ve bombacılarına saldırmakta kullanılırsa da büyük coğunluğu bir miktar bomba taşıyabildiği için bombacılık da yapabilirler.

    3- bombers yani bombacılar: bunların light/medium/heavy ve dive olmak üzere alt sınıfları olmasına rağmen temel olarak en az 2 motorlu, birden fazla mürettaba sahip hava hareket kabiliyeti çok düşük temel amacı düşman birliklerini bombalamak olan uçaklardır. kendilerini diğer uçaklardan korumak için uçağın çeşitli yerlerinde mevcut bulunan turretlerini kullanan mürettabata bel bağlarlar. mesela bir b-17'nin 8 tane turreti ve gunnerı mevcuttur. bunlar öne arkaya yukarıya aşağı sağa sola her yere sıkabilirler. bir bombacıyı öldürmek için yaklaşacağınız zaman nereden yaklaşmanız gerektiğini bilmeniz önemlidir. bazı bombacıların gunnerlarının kör noktaları vardır ve oradan yaklaşan uçağa saldıramazlar. bu bombacıdan bombacıya değişkenlik gösterir.

    şimdi temel olarak uçakları ve uçabileceğimiz savaş modlarını gördük. burada ben özellikle hb yani tarihi savaşlar modunda uçacaklar için uçak seçerken ve kullanırken dikkat etmeleri gereken uçak özelliklerini açıklayacağım. bunlar:

    1- top speed: uçağımızın maksimum hızı. çoğu zaman göz ardı edilsede çok kritik bir özelliktir. düşmandan kaçmanıza veya kovalamanıza yarayan bir numaraları özelliktir. istediğiniz kadar kıvrak bir uçağınız olsun ve istediğiniz düşmanın arkasına geçebilin eğer düşmanın uçağı sizden hızlıysa basar gider. arkasından el sallarsınız. düşük tierlerde japon zero ile amerikan a-20 havoc kovalayanlar benim ne demek istediğimi anlarlar.

    2- max altitude: uçağımızın tırmanabileceği maksimum nokta. temel olarak bu noktayı geçmek mümkündür ama bu noktayı geçtiğimiz anda uçağımız aşırı hız kaybeder ve burnu düşer ve kendi limitlerine iner. peki bu ne işe yarar? öncelikle bilmemiz gereken en önemli şey yukarıda olan uçak her zaman avantajlıdır. dolayısıyla maçın başında tırmanabildiğiniz kadar tırmanmanız hem ofansif olarak hem de defansif olarak şarttır. yukarıdaki bir uçak aşağıdakinin yanına inip onu vurabilir ama aşağıdaki yukarıdakinin yanına çıkamaz. stall olur enerji kaybeder vs. bu nedenle uçağımızın maksimum irtifası bizim aslında en güvende olduğumuz noktadır. ayrıca mesela peşimize bir uçak düştü ve ondan kaçıyoruz. bizim uçağımızın maksimum irtifa noktası 9000mt olsun. düşman uçağının ise 8000mt. bizim yapmamız gereken tek şey 8000mt'nin üzerine çıkmaktır ki düşman bizi takip etmeyi kesmek zorunda kalsın.

    3- turn time: yani uçağımızın sağa yada sola dönmek suretiyle 360 derece turu tamamlama süresi. bu turu turn time'ı düşük olan daha çabuk tamamlar. temel olarak uçağımızın kıvraklığını gösterir. acemi pilotların it dalaşlarının temel taşıdır. iki pilot dönmeye başladıları anda turn time'ı daha düşük olan diğerinin arkasına geçer ve ona saldırma avantajını ele geçirir. "e abi zaten öyle olması gerekmiyor mu neden acemi işi dedin" diyeceksiniz. ileride anlatacağım.

    4- rate of climb: yani uçağımızın tırmanma kabiliyeti. bana göre en önemli özellik budur. az önce anlattığım gibi yukarıda olmak çok önemlidir. dolayısıyla yukarıya çabuk çıkmak daha da önemlidir. düşünün maç başladı iki taraf da havaalanlarından havalandı ve tırmanmaya başladı. ortada buluşacaksınız. sizin uçağınız daha iyi tırmanıyorsa ortada buluştuğunuz anda siz daha yukarıda olursunuz. çaktın köfteyi? ayrıca mesela düşman arkanızda ve siz kaçıyorsunuz. sizin uçağınızın onunkinden daha iyi tırmandığını da biliyorsunuz. tırmanmaya başlayın hemen. sizi takip etmek için o da tırmanmaya başladığı anda göreceksiniz ki aranızdaki mesafe hızla artıyor. hem kaçıyorsunuz hem de tırmanıyorsunuz. peki yeterince uzaklaştığımız anda neyi farkediyoruz? evet, siz daha yukarıdasınız. hemen aşağı inip hız kazanarak düşmanınızın arkasında inebilirsiniz. (not asla kafalama yani düşmanın önüne dalmayın. her zaman arkasında dalın ki o size vuramasın)

    5- dive speed: dalma hızı. daha doğrusu dalabileceğiniz maksimum sürat. bu hıza yaklaştığınız anda uçağınız titremeye ve sallanmaya başlar. geçtiğiniz anda da kanatları aşırı hızdan kırılır. " e bu ne işe yarıyor aq?" demeyin. dedik ya yukarıda olmak iyidir diye. peki, tamam yukarı çıktık; düşman aşağıda peki biz nasıl aşağı ineceğiz? dalacağız tabii. dalarken dikkat edeceğiz ki kanatları kırmayalım millet bize "noob" diyerek gülmesin. di mi? ayrıca diyelim düşman yukarıda biz aşağıdayız. yanımıza doğru hızını alarak iniyor. tecrübeli bir pilot ise kaçmamız imkansız. e ne yapıcaz biz? eğer bizim uçağımızın dalma hızı onunkinden yüksekse dalacağız. mesela biz 700km ile dalabiliyoruz o ise 650km hızda kanat kırıyor. hemen dalıyoruz kardeşim. 650km'yi geçiyoruz. kafayı çevirip baktığımızda düşmanın dalmaktan yani takip etmekten mecburen vazgeçtiğini görüp mutlu oluyoruz. "e abi iyi dedin de biz hala aşağıdayız o hala yukarıda nasıl yapıcaz" derseniz haklısınız. ama bayağı bir hız kazandınız. bu kazandığınız hız ile tekrar tırmanabilir, yakınlarda bulutlar varsa içine hızlıca kaçabilir. ya da yatay bir şekilde oradan uzaklaşarak düşmanın başka birine dalmasını umut edebilirsiniz. (bu özellik oyunun içinde uçağın üzerine gelince gözükmez. test uçuşu yaparak sizin tespit etmeniz lazım)

    6- turn speed. bunu turn time ile karıştırmayın. bu uçağın kendi ekseni etrafında 360 derece tur atmasını sağlayan özelliktir. yani bir nevi takla atması gibi düşünün. bu ne işe yarıyor diye soracak olursanız. uçağınız hızlandıkça kanatlara daha çok ağırlık biner ve kanatlar ağırlaşır. dolayısıyla bu taklayı atmak da zorlaşır. ama bazı uçaklar aerodinamikleri gereği kanatları bu basınca daha dayanıklıdır ve yüksek hızlarda bile bu manevrayı rahatça yapabilirler. bu manevra kabiliyeti yüksek uçak daldığı zaman daha rahat hareket eder ve düşmana nişan almak kolaylaşır. bu kabiliyeti düşük uçak ise daldığı zaman kanatları o kadar ağırlaşır ki kıpırtadamazsınız bile. bir tuğla gibi hareket eder.

    7- armament: yani uçağımızın silahları ve ateş gücü. öncelikle şunu unutmayın: bütün toplar ve makinalılar aynı değil. mesela almanların 20mm topu mg/ff si çok dandik bir top iken tine almanların 20mm mg/151'i çok harika bir toptur. amerikalıların makinalısı japonlarınkinden en az 3-4 kat daha güçlüdür. yani silahın sadece büyüklüğü değil tipi, türü de önemli. bunu da tecrübe ile öğrenmek ve anlamak mümkündür gözünüzü korkutmasın. ayrıca seçeceğimiz merminin tipi (shell rack) da önemli ama ona sonra değineceğim.

    şimdi bunların ışığında genel savaş stratejilerini inceleyecek olursak:

    1- turn fighting: temel stratejisi düşmanla bir çember oluşturarak dönmek suretiyle arkasına geçmeye dayanır. hani şu yukarıda acemi işi dediğim olay bu. genelde arcade yani hızlı savaş modunda kullanılır. hb'de nispeten daha tecrübeli pilotlar uçtuğu için bunun kullanılma oranı çok ama çok düşüktür. ben en son ne zaman turn fight yaptığımı hatırlamıyorum bile. bu stratejiyi kullanmak isteyen pilot turn time'ı düşük bir uçak seçmeli (mesela spitfire ya da japon zero) ve düşük irtifada milleti turn fight'a zorlamalı. ancak rakibiniz turn fight'a girmiyorsa ve bnz yapıyorsa yüzde 99 ölürsünüz.

    2- boom and zoom -bnz-: adım adım açıklayacak olursak. 1-tırman, 2- aşağıdaki düşmana dal, 3- ateş et, 4- orada hiç turn fight'a girmeden kazandığın enerji ile yine tırman. 5- tekrar dal. düşman ölene kadar bunu tekrar ediyoruz. ilk başta yapması zor gelebilir ama alışınca inanılmaz zevkli. kesinlikle çok güvenli ve etkili bir taktiktir. örnek video
    bu taktiğin bir diğer adı da energy fightingtir. irtifayı hıza(enerjiye), enerjiyi tekrar irtifaya çevirmeyi kapsar. bu taktik için gerekli olan uçak kesinlikle iyi tırmanma, dalma, turn speed(dalarken kanat kontrolü yani manevra kabiliyeti) ve enerjiyi iyi tutma özelliklerine sahip olmalıdır. enerjiyi iyi tutma nedir? daldığınız zaman kazandığınız hızı uçağın ne kadar süre koruyabildiği ile alakalıdır. bazı uçaklar daldığı zaman enerjisini(yani hızını) hemen kaybeder ve tekrar tırmanmaya geçtiği zaman aşırı yavaşlar. bazıları ise hızını korur ve tekrar iyi bir şekilde tırmanır. peki bunu nasıl tespit edeceğiz? bol bol uçarak hangi uçak bnz'ye uygun hangisi değil anlamak kolay efenim.

    stratejileri de belirttikten sonra şimdi genel olarak ülkelerin uçuş karakteristiğini anlatacağım. hangi ülke ile uçmak istediğine emin olamayanlar için geliyor.

    1- usa: genel olarak uçakları ağır ve hantaldır. top kullanmazlar (kobralar hariç). kanatlarına yerleştirdikleri 6-8 arası makinalı ile ateş ederler. ateş güçleri yüksektir. zırhları çok kuvvetlidir yani sağlam uçaklardır. turn fightta çok kötüdürler ama kötü tırmandıkları için bnz için de pek uygun değillerdir. motorları almanlardan çaldıkları enjeksiyonlu sistemli olduğu için yüksek irtifada iyi performans gösterirler ve daldıkları zaman motorları tıkanmaz.düşük irtifada uzun süre uçarlarsa ve harita da sıcak bir iklimse motorları yanabiliyor. yakıt depoları büyük olduğu için uzun süre uçabilirler. mermi miktarları da yeterlidir. bombacıları harikadır. ben sırf bombacıları için uçuyorum bununla. b-25 ve b-17 ile oynamak çok zevkli. kısaca kötü tırmanır ve kötü dönerler ama kolay kolay ölmezler ve iyi hasar verirler. yeni başlayan oyunculara pek tavsiye edilmez.

    2- almanlar: oynaması en zevkli ülke. en iyi tırmanan, en iyi dalan, dalarken en iyi manevra yapabilen uçaklar bunlardadır. yani uçakları bnz için tasarlanmıştır bir nevi. zırhları amerikan uçakları kadar olmasa da sağlamdır ama onlardan çok daha hafiftirler ve manevra kabiliyetleri nispeten daha yüksektir. makinalıları usa kadar iyi olmasa da fena değildir ama topları (mg 151 olan) harikadır. bu toplar çok güçlüdür ve kolay kolay tutukluk yapmazlar. yakıt depoları küçük olduğu için uzun süre uçamazlarsa da idare edilebilir. ya da siz maçın başında daha fazla yakıt alabilirsiniz ama aldığınız bu ekstra yakıt ağırlık yapacağı için hızınızı, tırmanmanızı ve manevra kabiliyetini olumsuz etkiler. kötü döndükleri için turn fighta pek uygun değillerdir. zaten bunlarla turn fight yapan pilot pek bulamazsınız oyunda. herkes enerji yani bnz ile oynar. motorları enjeksiyonlu olduğu için yüksek irtifada harika performans verir, dalarken tekleme yapmaz. mermi miktarı da oldukça fazladır yani yeterlidir. ayrıca sıcak iklimlerde bile düşük irtifada uçarken motor yanma tehlikesi geçirmez. uzun süre wep yani war emergency power ile uçabilirsiniz. bombacıları çok efektif değildir ama bomba taşıma kapasiteleri iyidir yani idare ederler. kısacası oynamayı biliyorsanız en iyi uçaklar bunlardadır. ama acemilere tavsiye edilmez.

    3- ruslar: oyunumuz rus yapımı olduğu için bal tutan parmağını yalarmış misali abartılmış da abartılmış bunların uçakları. uçuş karakteristikleri ilginçtir. o dönemin rusyasında metal sıkıntısı olduğu için tahtadan ve kanvastan yapılmıştır çoğu uçağı bu nedenle hafiftirler iyi dönerler orta seviyede tırmanır ve dalarlar ama pek enerji tutamazlar. bnz'den ziyade turn fighta daha uygundurlar. uçaklarında metal zırh olmamasına rağmen olmamaları gerektiği kadar sağlamdırlar. diyorum ya oyun rus yapımı diye o kadar abartı olacak çare yok. silahları inanılmaz güçlüdür. makinalısı da topları da hayvandır. 20mm shvak topu makinalı kadar hızlı atabilirler ya da 37mm veya 45mm top ile tek atışta uçağınızı parçalayabilirler ancak mermi miktarları çok azdır. 1-2 dalaştan sonra merminiz bittiği için base'e geri dönmek zorunda kalabilirsiniz. motorları fena değildir. alçak ve orta irtifada iyi performans verirler ama yüksekte sıkıntı çıkarabilir. dalarken tekleme yapmaz ve kolay kolay yanmazlar.bombacıları da usa kadar olmasa da oldukça etkileyicidir. sağlamdırlar ve hayvani yük taşırlar. genel olarak bu ülke acemilere tavsiye edilebilir.

    4- ingilizler: genel olarak turn fight'a uygun olan ingiliz uçakları bu nedenle harika manevra kabiliyetine sahiptirler ancak pek iyi tırmanamazlar ve dalamazlar. enerji tutmaları da çok kötüdür. ilk tierlerinin motorları karbüratörlü olduğu için daldıkları zaman tekleme yaparlar ve çok enerji kaybederler. makinalısı genel olarak güçlü ama dengesizdir. sprey ile düşmanı öldürmeye çalışırlar. topları hispano cannon çok güçlüdür ama çabuk tutukluk yapar. uçaklarının zırhı genelde orta derecededir dolayısıyla ağır ateşe dayanamazlar. motorları orta ve özellikle düşük irtifada çok iyi performans verir kolay kolay yanmaz ama wepleri çok güçlü değildir ve bu motor yüksek irtifada aşırı zorlanır. genel olarak aşağıda turn fight yapmaya uygun bir yapısı vardır. dalmak ve tırmanmak pek başarılı oldukları birşey değildir. bombacıları ise hem zırh olarak hem de yük kapasitesi olarak iyidir. bu ülke yeni başlayanlara tavsiye edilebilecek ilk ülkedir.

    5- japonlar: uçması en zevkli ülkelerden biri de bunlardır. uçaklarında zırh namına birşey yoktur. hemen kağıt gibi parçalanırlar ve yanarlar ama inanılmaz manevra yetenekleri vardır. oyundaki en iyi manevra yapabilen uçaklar japonlardadır. hafif oldukları için fena tırmanmazlar ama çok ama çok kötü dalarlar. hemen kanat kırabilirler. daldıkları zaman kanatlarını kontrol etmek çok zordur. bu nedenle bnz'den ziyade turn fight'a daha uygundurlar. hatta en iyi turn fight bunlar yapar diyebiliriz. silahları inanılmaz zayıftır. makinalısı olsun topu olsun 300 metreden sonra hiçbir işe yaramaz. bunlarla bombacı öldürmek o kadar zordur ki 2. dünya savaşında neden japonların kamikaze yaptıklarını daha iyi anlıyor insan. bombacıları düşük tierlerde çok dandiktir. zırh falan yoktur bombacılarda varın siz düşünün gerisini. genel olarak acemilere pek tavsiye edilmez japon uçakları ama dediğim gibi kendine has bir zevki var bunlarla uçmanın.

    burada noktalıyorum. aslında daha değinmem gereken crew skills yani mürettabat özellikleri ve mermi tipleri (shell racks) var ama o da sonraki entryimizin konusu olsun.

    not: oyunda adım notorious_8. oyunda yazarsanız beraber hb uçarız. her ülke ile oynadığım için sıkıntı yok. ayrıca soru ve görüşleriniz için mesaj atmaktan çekinmeyiniz.
  • realistik uçak maçlarında uzaktan gördüğüm noktacık dusman mı falan derken monitör üstündeki çok minik lekeleri farkettirip temizlettirir adama, güzel oyundur.
  • ustteki irgat arkadas realistic kavramini anlayamadan yorum yapmis. sanirsam 2. dunya savasindaki tanklarda auto targeting scope oldugunu zannediyor.
  • çok kaliteli bir oyundur. 2.dünya savaşı'nın 5 büyük devletinin hava ve 3'nün de tank birliklerini gerçeğine yakın olarak görebilirsiniz. oyunda 3 mod var: arcade, realistic ve simulation.

    arcade seçerseniz her şey çok basit, her türlü yardımı alıp düşmanın haritada nerede olduğunu ve nereye ateş etmeniz gerektiğini bilirsiniz. en çok oyuncuyu da burada bulursunuz(16'ya 16). hava için joystick tavsiye etmem.(16'ya 16)

    gelelim realistic'e. yardımlar kalkıyor ama enemy "tag" leri hala var. uçaklar gerçeğe yakın simüle edilmiş vaziyetteler. örneğin yüksek g kuvvvetlerinde kanadınız kopabilir veya çok yavaşlarsanız ölümcül "spin" lere girebilirsiniz. bir arcade battle'da göreceğiniz kadar oyuncu yoktur.

    simulation'da ise- bir dcs kadar olmasa da- sadece kokpit kamerası var ve uçağı gerekli ayarlarını yapıp kaldırmak ve uçurmak zorundasınız. joystick tavsiye edilir. az sayıda oyuncu olur genelde.(karşılıklı5'er falan)

    matchmaking sistemi değişiyor. önceden en iyi üç uçak veya tankın battle rating i bir hesaplamaya tabi tutuluyordu takımlar belirlenirken. şimdi ise en iyi birimin ne ise onun +1 fazlasını ve -1 eksiğini yanında ve karşı takımda görebiliyorsun. burada önemli olan uçakların veya tankların br' larını birbirine yakın seçmek. bu özellikle tanklar için hayati önem taşıyor. yoksa elinizde 100 m'de 84 mm delebilen m4a2(br' ı 4.7) ile karşınızda rahat 120 mm delebilen 112 mm ön zırhlı tiger ı(br'ı 5.7) bulabilirsiniz ve yandan tiger'ı vurmadıkça hiçbir şey yapamazsınız.

    teamspeak yerine arkadaşım radenia ile zahmetsizce iletişim kurduğumuz raidcall' u siz de deneyebilirsiniz. yapmanız gereken uygulamayı indirdikten sonra yükleyip hesap açmak ve sonra ortak bir odada buluşmak o kadar ve oyun seslerine de zarar vermiyor, muhteşem.

    oyuna ilk başladığınızda tüm tutorial'ları bitirmenizi ve bir bilene danışmanızı istirham ederim. bu güzelim oyunu karalatmam bilesiniz:)
  • allah belasını versin oyun kere. o kadar uğraş dur tiger açıcam ananızı laciverte boyayacağım it oğlu itler diye sonra götü boklu rus tanklarıyla boğuş orço 700 metreden tek atısla tigerin ammunationu patlatsın crew mefta. ananızı ss subayları siksin amına koydugumun pic rusları.
  • ta 152 h-1 diye bir uçak var burada. bu uçakla ilgili en güzel yorumu geçen gün biri oyun esnasında yaptı:

    "ta 152 h-1'i aldığımda diğer oyuncular arcade modda devam ederken ben birden simülasyon modunda uçmaya başlıyormuşum gibi oluyor."

    bu kadar hantal, kontrollere bu kadar geç cevap veren tek alman avcısı bu sanırım. niye böyle bilmiyorum. a-5, a8'ler canavar gibi uçarken bu uçağın bu kadar 'leyla' takılması can sıkıcı.

    ayrıca o rus avcılarının da amına koyim, ne kadar yalan dolan ölüm var; arkasında bu avcılar var.
  • ben almanlarla oynamak ortalıgın amını dızıne ındırmek ıstıyorum ama olmuyor arkadaş o oruspu cucugu rus avcılar o ibne evlatları nedir oyle ya. olm sız ıkıncı dunya savasında mukavvadan kanvastan tahtadan ucaklarla ucmadınız mı ben mı yanılıyorum. amın evladına tepeden cokerek mermı yagdırıyorum banamısın demıyor. donuyor bırde benım arkama gecıp bana sallamaya calısıyor. yıldım amına koyım , yapımcısı rus dıye bu kadar kayırılmaz kı arkadas.

    öhöm , level 8 olarak bı almanlarla bı ruslarla bı britishlerle boluk porcuk devam ettigim ww2 temalı savaş oyunu.

    oyunda beraber uçalım diyen sözlükçü kardeşlerimi bekliyorum
  • cinematic trailer'ındaki muhteşem müzik için: murakami - ne speshi.
  • bu oyuna eklenen yeni test april fools icin eklenmistir. gaijin her 1 nisanda rakip firmalarla dalga gecip bakin bizim sakamiz bile sizin oyununuzdan iyi imaji vermek icin yapar bunu. daha once rainbow pony, walker tank, patates atan can bari olan shermanlar, korsan gemileri geldi. bu yil da modern tanklar ve helikopterler. kisa vadede oyunda ne modern tank ne de helikopter olacak. ayrica parayi verenin dudugu caldigi bir oyun hic degildir. premium mermi satin alinan oyunlarla bir tutmayin. premium hesaplar ve araclar oyunda sadece daha hizli ilerleminizi saglar, ki bu sandiginiz kadar iyi bir sey de degil. oyun hakkinda hic bir sey bilmeden gidip direk premium yuksek seviye bir tank veya ucak alirsaniz hayatinizin dayagini atarlar her oyunda bu oyunun kurtlari size haberiniz olsun.
  • yeni patch ile alman teknoloji ağacina horten 229'un tier v olarak geleceği oyun.
hesabın var mı? giriş yap