• gears of war ile zinhar karşılaştırılmaması gerektiğini düşündüğüm oyun. demo izlenimlerim şöyle:

    bir kere bu çağda, gears of war sonrasında siper sistemi bulunmayan bir tps yapıp da büyükler ligine oynamak cesaret işi. sırf bu yüzden tebrik etmek lazım relic'i. benzer bir tercihi transformers*'da görmüştük ki o da gayet başarılı bir oyundu. neyse.

    efendim, demoyu oynadıktan sonra ilk izlenimim grafik anlamında nispeten başarılı bir yapımla karşı karşıya olduğumuz. aşmış demiyorum, kimse crysis 2 ya da uncharted 2 ayarında bir şeyler beklemesin, lakin karakter modelleri ve animasyonlar gayet yeterli, düşman sayısı da tps/fps standartlarına göre oldukça yüksek (aynı anda 20 civarı düşman var; saymadım, gözlemlerime dayanıyorum). buna rağmen (pc versiyonu açısından konuşuyorum) sistem pek zorlanmadı. patlama vs. efektler göz dolduruyor. buna karşılık demoda seçilen mekanlar biraz tekdüze. renk paleti kısır, mekanlar metalik ağırlıklı klasik wh40k tadında. tam sürümde çeşitleneceğini umuyorum.

    seslerde de benzer bir ikilik söz konusu. silah sesleri doyurucu, patlamalar gümbür gümbür. ancak yakın dövüş sesleri ve özellikle düşman seslendirmelerinde tokluk yok. hele de orkların bildiğin insan gibi seslendirilmiş olması hiç hoşuma gitmedi. ork dedin mi insan böğürtü ister, hırıltı ister: burada öyle bir şey yok! yeşiller bayağı bayağı marine gibi konuşuyor. olmamış efendim. fakat marine seslendirmeleri olması gerektiği gibi, hakkını yememek lazım.

    oynanışa gelince... gears ile karşılaştırılmasının hata olduğunu düşünmemin sebebi, "old school" mantığıyla hazırlanmış olması. oyunu oynarken heretic 2 tadı aldım resmen: bol düşman ve yakın dövüşle tatlandırılmış hızlı bir shooter aksiyonu. siper almak yok, hayatta kalmak manevra yeteneğine bağlı. bu durum özellikle üst zorluk seviyesinde kendisini gösteriyor ve oyunun verdiği mesaj şu: yerinde durursan ölürsün. hele jetpack'li bölümde bu mantık iyice abarıyor, işin içine dikey boyut da giriyor çünkü. velhasıl, oyunumuz gayet hızlı. ha, bu hadise space marine mantığına ne derece uygun orası tartışılır, sonuçta eşşek gibi zırhı olan bir karakteri yönetiyoruz. fakat hayatında masaüstü wh40k oynamamış ve buna rağmen wh40k hayranı olan bir insan olarak (nası oluyor demeyin, oluyor. ben de anlamadım) ben beğendim.

    sonuç olarak klasik mertebesinde olmasa da, sunduğu yüksek aksiyonla ve sipersiz, delişmen çatışmalarıyla piyasadaki birçok shooter'dan farklı bir tat sunacağı kesin bu oyunun. wh40k gibi çok güçlü bir lisans taşıması da cabası.
  • az önce steam'de videolarını izledim, 9 eylül'de çıkmış çıkmasına da, benim makine muhtemelen ilk sahneyi göstermeye çalışırken bir yağ ve dişli çarkları patlaması ile (o kadar eski, evet) ruhunu teslim edeceği için, videolarına bakayım kendimi avutayım dedim. dedim demesine de, lan aklıma bir şey takıldı.

    games workshop'ta çalışan sevgili arkadaşlar, canlarım. kendi yarattığınız koskoca warhammer 40k evreninde dünyalar sıkıcısı ultramarines dışında chapter kalmadı mı evirip çevirip bunları kullanıyorsunuz? davranış bozukluğundan muzdarip zırhlı şirinleri izliyor gibi hissetmeye başladım lan, yeter.
  • yine her turlu insanlik di$i ya da du$mani mahlukatin kafasini patlattiktan sonra durdum ve bir the emperor protects cektim.

    bu oyun sirf ismi yuzunden alman tabiri ile "a klasse" olsa da bir takim one cikan iyi ve kotu yonleri var. oncelikle kotu yonlerden ba$layayim, sonrasinda guzel konu$up tatliya baglarim mevzuyu. bazilari oyun mekanigi bazilari ise genel olarak thq / games workshop serzeni$i, idare ediniz rica ediyorum.

    the bad:
    - close combat olmami$. yani combo ile adam dovuyoruz, orasi tamam. ancak burada sava$in krali, hatta allahi kratos bile blok yapabilir, counter-move cekebilirken, "i am war" diyen captain titus neden yediginden bir fazlasini atarak maci kazanmak zorunda anlayabilmi$ degilim. ayrica finishing move ile health yukseltmeyi beklerken etraftaki capulculardan hala damage yiyebilmek sacma olmu$. yani ya saglik kritik seviyelere du$meden finishing move ile enerji alinacak ya da son kalan adama finishin move yapilacak. olmami$, otur 1.

    - ultramarines her ne kadar $irinler olarak siniflandirilsa da bir kac delikanli adam vardir aralarinda. misal bir marneus augustus calgar, misal bir agemman, bir varro tigurius, misal bir cato sicarius. $imdi kimdir bu cato sicarius, captain of the 2nd company, master of the watch, hero of the black reach, the smurf with 12 okka da$$ak. halbuki bu oyunda kim olarak goruyoruz? titus... ki onun da sonu belli degil. yine bir retcon gereksinimi var maalesef.

    - bolter ile close combat yok, yani tabancanin kabzasini yakla$an gretchin'in kafasina gomebilmek o kadar da zor bir mekanik olmasa gerek.

    - cover gerekli birader. tamam giymi$iz mark vii power armor ama mal mal da ate$ altinda yurumenin alemi yok.

    - daha once de belirtilen "sikecem ama bu ultramarine sevdasini" serzeni$ine katiliyorum. e$$ek kadar evren var lan, bu kadar mi sig kalinir? yani tamam en jenerik adamlar bunlar, gene-seed desen pir-u-pak, codex'e uyum desen bu zaten onlari oldukca tahmin edilebilir yapiyor, renkleri de mavi, kufur de etmiyorlar oyle cok. diger chapterlari yapmak biraz daha dalli budakli (belki bir tek imperial fists degil - ki cok severim, onlar da ayni bokun sarisi). ben dark angels istiyorum aga.

    --------

    the good:
    - mark vii power armor icinde bir space marine'i oynuyoruz lan, daha ne?

    - bolter sesi tatmin edici.

    - seslendirmeler bence iyi olmu$, ozellikle sevdigimiz mark strong bey titus pa$a'yi guzel seslendirmi$. sakin, kontrollu, gerektiginde iyi problem cikartiyor.

    - ke$ke daha cok jetpack'li assault bolumu olsa. i$te gercek hiz orada olsun, geri kalanlar infantry combat zaten.

    --------

    the ugly:

    hep mi ayni hikaye ve plot twist amina koyayim ya?!

    we are his chosen.
  • campaign'i çok parlak olamamış malesef.

    şöyle ki;

    -hikaye namına pek bir şey yok, halbuki elde bu kadar efsanevi materyal var, birazcık uğraşılsa neler çıkardı.

    -hikaye zayıf olmakla beraber, haliyle karakterler de zayıf kalmış.

    -oyunda beni en çok rahatsız eden nokta "mekanlar" oldu. neredeyse tüm oyun boyunca birbirinin aynı, boş yıkıntılarda dolaşıyoruz. sanki yüksek bütçeli, uzun zamandır bangır bangır reklamı yapılan bir oyun değil de fan mod oynuyormuş gibiyiz. oyunun ilk bölümünde "şöyle karlı fırtınalı dünyalara filan da gideriz kesin" demiştim ama oyun aynı dünyada geçiyor (seçim meselesi ama kafadan hata, kırk yılda bir 40k aksiyon oyunu çıkmış kahverengi texture'li bir gezegene mahkum ediyorsun oyuncuları). bunu geçtim, oyunun bölüm tasarımları çok çok çok kötü. bildiğin sıçış.

    -biraz daha ara video serpiştirilseydi, nemeroth ile grimskull'un kısa kapışması ayarında biraz daha video olsaydı güzel olurdu.

    kısaca, oyunun campaign'i zayıf mekanlar arasında kısılı kalmış, warhammer 40k gibi epik bir malzemeyi kullanamayıp hiç epik olmayan bir ürün olmuş.

    öte yandan iki gündür multiplayer takılıyorum ve campaign'den çok daha zevkli geldi. iki gecedir exterminatus kasıyorum, toplam 4 kişi ork akınlarını püskürtüyorsunuz. ayrıca bir sürü chaos ve space marine takımı içinden seçim yapabilme, zırh parçalarının teker teker boyanabilmesi, level atladıkça çeşit çeşit zırhların açılması ve bunların kombinasyon halinde kullanılabilmesi harika olmuş. marine'inizi istediğiniz gibi yaratabiliyorsunuz.

    40k sevenler mutlaka edinsinler tabi, vasat campaign'i ama güzel ve gaz multiplayer'ı var oyunun. ps3 multicilerin mesajlarını bekliyorum.
  • ciktigi gun senelik izin alacagim, bitene kadar da i$e donmeyecegim oyundur.
  • trailer ını izlerken gözyaşlarıma hakim olamıyorum.

    "they want to steal this world...

    let them try"
  • steamden yeni edindiğim ve başıma bir iş gelmeyecekse çok beğendiğim oyundur.

    14 yıldır games workshop sağolsun minyatürlerinden yavaş yavaş soğuttu bilgisayarda oynamak cüzdanı sıfırlasam mı acaba diye sorular getirdi aklıma.

    asıl güzel olanı 50 vs 50 gibi multiplayer oynamaktır.var mı bilemiyorum tabi.
  • oyunun esas zevki multiplayer kısmındadır.

    for the emperor
  • demosu itibari ile oynanis acisindan hayalkirikligi yaratan oyun.

    oyunda arada sirada siper almaniz gerekiyor, ama bir siper mekanigi yok. siperi biseylerin arkasinda durarak aliyorsunuz. yakin dovus cok siradan ve tekrar edici ne yazik ki (en azindan demoda). yakin dovus + silah kombinasyonunu cok basarili bir sekilde ele alan too human vardi. bu oyun cogu acidan basarisiz olsa da combat mekanigi acisindan cidden basariliydi. yakin dovuste pek cok farkli kombo yapmak mumkundu. warhammer 40k'da bu mumkun degil.

    gorsellik ve atmosfer ise basarili.
  • yeni bir bomba geliyor.

    "forged in blood

    tempered in battle"
    http://www.spacemarine.com/#/en/

    http://www.youtube.com/watch?v=afhkifdjk9i
hesabın var mı? giriş yap