şükela:  tümü | bugün
  • eski ve güzel olan her şeyin sikilmesi lazım çünkü.

    tanım: bok gibi olmuş logo.
  • insana harry potter serisi tamamlandı diye şükür namazı kıldıran logodur. filmlerin şu şekilde başladığını düşünsene...*

    (orijinal açılışlar)
  • modern dünyada eskisi gibi bol gradientlerin oldugu, içinde 3 boyutlu katmanların oldugu, dijitale uygun olmayan, sadelikten uzak logolara yer yok. eski logo guzel anılara sahıp olsa da gayet kullanışsız, esnek olmayan ve demode bir logo. en basitinden bunun siyah beyaz kullanımını bile doğru düzgün yapamazsın,farklı renk zeminlerde kullanamazsın, led ışıklarla kullanmazsın. yeni logoda ise bir çok farklı renkle markalama yapabilir ya da farklı konseptlere göre logoda esneklık saglayıp yenı konseptler yaratabılırsın.

    bir logo tasarlarken bunu dijitalden bağımsız düşünemezsiniz. warner bros uygulamasının ikonunu telefonunuzda hangi şekilde görmek isterdiniz? sağdaki mi soldaki mi? eski logo şu an telefonunuzda gördüğünüz diğer ikonlara uygun mu?

    görsel

    hangi logo web sitesinde kedini daha rahat okutuyor? eski logodaki harfleri ve içindeki yazıyı okuyabiliyor musunuz?

    görsel

    ya da x magazada alısveris yaparken ya da bir warner bros franchise ürünü alırken etikette ya da tshirtte hangisini görmek sizi daha çok cezbediyor? bir tanesi kardeşler giyim gibiyken diğeri daha elegant değil mi?

    görsel

    warner bros bir cafe olsaydı asagıdakı cafelerden hangısıne oturmak ısterdınız?

    görsel

    ne zaman yeni bir logo güncellemesi yapılsa hemen boklanıyor. sonra da gozun alışınca eskisinin ne kadar kötü olduğunu anlıyorsun. juventus logo değiştirdiğinde ne kadar boklandı. fakat yıllar içinde gördük ki tarihin en iyi markalamalarından birini yaptılar. logoyu artık herkes seviyor ve üzerinde logosunun oldugu bir ürünü bir çok kişi kullanır. juventus logosu başlı başına ayrı bir marka oldu.

    çocuklukta kalan duygularınızı bir kenara bırakırsanız eski logonun yeni ve dijital dünyada işinin olmadığı gayet açık. bilgisayarda telefonda gördüğünüz herşeyin rengarenk 3 boyutlu oldugunu bir düşünsenize?

    artık bir logoyu sadece filmden önce 3 saniye çıkan birşey olarak düşünemezsiniz. tüm mecralarda nasıl kullanılacagını öngörmelisiniz. eski logo sinema perdesinde ihtişamlı dursa da geri kalan hiç bir yerde kullanıma uygun değil. milyar dolarlık şirketler markalamalarını neye göre yapacagının farkındadır herhalde değil mi? yoksa ekşi sözlüğe danışıp "sik gibi olmuş, painnte mi yapmıslar, bu ne böyle eskisi negzeldi cıvcıvlı kımıl kımıl" gibi yorumları okuyup bedavadan mı bu işi yapmalılardı?

    edit: logonun farklı konseptlere esnetilebilmesi dediğim tam olarak şu

    https://youtu.be/514v6as0py8

    filmin içeriğine göre videodaki hallerinden birine sokabilirisin

    ya da kırmızısını warner bros kids yaparsın sarısını warner bros documentary, yeşilini warner bros comics vs. vs. vs. tek logodan onlarca farklı marka üretebilirsin.

    edit 2: daha da tatmin olmadıysanız şurayı inceleyiniz tasarlayan ajans tam da bu dediklerimi anlatmış: https://www.pentagram.com/…arch&query=warner&page=1
  • minimal tasarım çizgisinde değişimi anlarım ama yeni logo hiç olmamış. onbinlerce dolar da bayılmışlardır kesin bunun için.

    edit: çokça mesaj geldi "hangi on, milyonlarca dolardır o" diye. aslında haklısınız. başta ben de bu şekilde yazacaktım ama "nihayetinde medya ve yapım şirketi, bunun daha iyisini çıkaracak tasarım uzmanları zaten kendi kadrolarında vardır" düşüncesiyle, "o kadar da vermezler lan" diye içimden geçirmiştim. yanılmışım. yandaş ajans'a vermiş olabilirler işi *
  • yeni logo değildir. 1929'da kullanılan logo tasarımına modern çizgilerle geri dönülmüştür.

    bana göre oldukça şık ve karizmatik bir logodur.
  • denk geldi buraya yazayim. sonraki benzer olaylarda da bkz veririm. tasarimcilar ne anlatiyor da yonetim kurullarini kafaliyor?

    daha once oldugu gibi daha sonra da boyle logo degisimleri olacak ve tum eski/buyuk sirketlerin logolari istesek de istemesek de bir oranda sadelesecek. bunun nedeni "logo" denilen assetin gorevinin zaman icinde degismis olmasi. eskiden logo tasarlanirken guzel olmasi, dikkat cekmesi, belli oranda sirketin hikayesini anlatmasi gibi seyler beklenirdi ancak gunumuzdeki hizli gorsel bombardiman nedeniyle logolarin boyle bir isin altindan kalkma ihtimali bulunmuyor. tam tersine fazla informasyon iceren logolar tuketici gozunde yorgunluk yaratiyor, farkli kullanimlarda da teknik/gorsel sikinti cikartiyorlar. atiyorum 1960'da gunde 3 logo goren ortalama insan bugun ekran basina belki 10 dakikada 3 logo goruyor ve belki de beynine bile yazmadan geciyor, gecmek zorunda kaliyor. yeni yaris boyle.

    buradan yola cikarak, eskiden beklenen tum islerden vazgecilip, logolara tek bir gorev atanmis durumda: "bakanin beyninde olabilecek en kucuk zaman biriminde taninirlik saglamasi" (recognition).

    sirketin hikayesini anlatmak artik logonun gorevi degil

    sirketin amacini belirtmek artik logonun gorevi degil

    guzel olmak, bakanda estetik haz uyandirmak artik logonun gorevi degil

    bunlari yapacak baska araclar mevcut. ozellikle sosyal medya etkilesimleri bu gorevleri devraldi. logonun gorevi karman corman imaj bombardimani arasinda cok kisa surede taninirlik saglayabilmek. iste bu acidan, en bastan bilgi yuklenmemis basit nike logosu degismiyor ama, isikli, yansimali, materyalli, 3 boyutlu warner bros logosu mecburen degisiyor.

    digerleri de degisecek. her seferinde bi daha uzulmeyelim diye yazdim.
  • mühendislikte birinci ilke
    - çalışıyorsa dokunma

    herkesin bildiği, toplumun bilinçaltına yer etmiş, milyar dolarlık tanınırlığa sahip bir marka görselin mevcut.

    bok mu var da oynuyorsun.
  • nba takımlarının logo değiştirme mantığına benziyor.
    mesela bucks logosu ne güzeldi, şimdi ise ne tırt.
  • yeni değildir. 2019’da zaten bu logoyu tanıtmışlardı.

    neden yenisinin daha iyi olduğu için (bkz: #118454938)
  • minimalizm, sadeleşme gibi afilli lafları kenara koyarsak bu tarz logoların gittikçe yaygınlaşmasının en temel sebebi dijital dönüşümdür. dijital dönüşüm, hemen her yerden fırlayan logo ve görsellerin daha basit, daha sade, daha kolay yüklenebilir ve basılabilir, düşük çözünürlükte de yüksek çözünürlükte de, küçük boyutta da büyük boyutta da algılanabilir ve seçilebilir olmasını gerektiriyor.

    bu sebeple o afilli gölge oyunları, degradeler, konik kenarlar, derinlikler, perspektif oyunları olabildiğince azaltılıyor.

    bir yandan moda fakat modayı yaratan aslında bu gereklilikler.
hesabın var mı? giriş yap