• 1989'da zamaninin otesinde muzik yaptigi icin cezasi unutulmak olmu$ olan bir muzik grubu :)
  • artik update edilmeyen bir linux distributionu. amiga icin.
  • çağının ve herşeyin ötesinde bir grup. tüm elemanlar virtüöz ötesidir, kaotikdir ama hala muzik.
    gitaristleriyle emailleşmiştim, adamın kendi tarzlarını çok beğenmediğini rush, yes filan sevdiğini
    kendi müziklerini aşırı özgür bulduğunu öğrenmiş dumura uğramıştım. basçı ve davulcu eğlencesine hafta sonları filan retarded elf diye funk bir grupta çalıyorlardı, çok piyasa bir muzik watchtower la kıyaslanmaz. şu an sanırım tekrar birleşmişler eski gitarist hariç, album çıkartabilirlermiş dedikoduları da var.
  • bir proje değildir. gruptur.
  • günümüzdeki çoğu progresif metal grubu, queensryche ve fates warning'in başlayıp dream theater'la devam eden tarzın devamı gibidir. onların açtığı yoldan gelmişlerdir.

    watchtower ise progresif metalde çok daha farklı bir yol açmıştır. müzik genelde daha sert ve hızlıdır, thrash'e takındır (watchtower bizzat thrash yapıyor zaten). müziğin altyapısı çok daha teknik ve komplikedir. bu ekolü devam ettiren çok fazla grup olmamıştır zira beste yapılması ve icra edilmesi çok daha zordur. örneğin sieges even ilk albümünde bu albümü bire bir taklit etmiş, sonra rush taklidi olarak yoluna devam etmiş, en sonunda da kendi özgün tarzını bulmuştur. atheist ve cynic gibi gruplar kısmen watchtower'ın açtığı yoldan gelmiştir, hatta death'in human ve sonrası albümleri de. spiral architect a sceptic's universe'ü yayınlayana kadar da bu müziği bu kadar teknik ve komplike icra eden başka bir grup gelmiş midir sorusunun cevabı benim bildiğim grupları içerisinde boş kümedir.

    sonuç olarak diyebiliriz ki progresif metal için çok önemli bir gruptur. bu müzik içerisinde yeni bir tür yaratmıştır ve tanımlamıştır.

    üçüncü albümleri üzerinde hala çalışmaktalar.

    ayrıca sanıldığının aksine ron jarzombek'in projesi değildir. kendisi gruba sonradan katılmıştır. ilk albümde çalmamıştır. ikinci albümde de kendisi gruba katılmadan önce yapılmış besteler vardır. gordian knot ise sean malone'un projesidir.
  • yehova şahitlerinin [jehovah's witnesses] brooklyn, new york'taki merkez ofisi de bu isimle anılmaktadır.

    (bkz: the watchtower)
  • keep it true 2010'da katy perry coveri yapmislar, bir kez daha guldururken dusundurmuslerdir.
  • seneler once oys icin matematik ve fizik calisirken dinledigim ve performansimi arttirdigini hissettigim grup.

    watchtower'in kalemine huzun bula$mi$ hali icin (bkz: opeth).
  • basarisiz bir deney. ancak kendilerinden sonrakiler icin ufuklar actigi bir gercek. yaptiklari basarisiz deneyden sonra pek cok grup "bu adamlarin basaramadigini biz basarabilir miyiz acaba?" diyerek kollari sivamislardir. ortaya cikarttiklari kesinlikle technically demanding ve avant-garde. kendilerinden once boyle cesur bir girisimde bulunuldugunu soyleyebilmek zor. ancak ayri ayri progressive'in ve metal'in ogelerini ele aldigimizda bu girisimin yalnizca kurgusal anlamda avant-garde oldugunu soylemek durumundayim. musical challenge sadece ritm oyunlarindan (daha dogrusu zorlamalarindan) ibarettir. farkli time signature'lar ve pattern'lar birbiri ardina yigilmistir ve arada sizi uzecek esler dahi yer almamaktadir. icra ettikleri hizda bu ritm oyunlari yigininin altindan kalkabilmek sadece parcanin time signature'larina ve bazi ara pattern'lara biraz calismayi gerektirir. bazi istisnai bolumler disinda gitar / bas / bateri uclusu tam da trash / speed'vari bir birliktelik sergilemektedirler. gitarist ron jarzombek'i ne riff, ne solo, ne armoni, ne de teknik olarak ozellikli bulmadigimi soylemek zorundayim. ha keza benzer duygularim baterist rick colaluca icin de gecerli. burada istisna olarak bas gitarist doug keyser'i disarida birakmak durumundayim. bence kendisi gruptaki tek standout. vokalistler jason mcmaster ve alan tecchio ise bence tam evlere senlik; "madem ki hepimiz virtuozuz, ben de cikayim falsetto'ya bir daha da inmeyeyim, artik yorum morum hak getire" tadinda yaklasmislar sanki olaya. aslinda bu yaptiklariyla bize iyilikleri dokunuyor; cunku tek basina butun bir grubun mantalitesine tercuman oluyorlar sanki. grubun muzige yaklasimini en dogru sekilde kavrayabilmemiz icin gruptaki baskaca hic kimsenin bize bu denli hayri dokunmuyor. eger onlar olmasa maazallah baska gruplardan esirgedigimiz "adamlar virtuozler ama muziklerinde ruh da var" apoletini watchtower'a takmak durumunda kalabilirdik. yigidi oldurdukten sonra hakkini teslim etme safhasina gecersem, baslangicta soyledigim sekilde gunumuz gruplarinin pek cogunun ufkunu acan bir deney ortaya koymuslardir. bu sebeple bu gruplar uzerinde dolayli bir etkiye sahiptirler; dolayli, cunku deney basarisizdir. dogrudan etki icin, basarili deneyler olan queensryche - rage for order (1986), fates warning - no exit (1988), iq - the wake (1985) gibi diger cagdaslarinin ciktilarina bakmak gerekecektir. watchtower'in albumleri ile birlikte bu albumlerin her biri dinlendiginde birbirlerinden kiyaslanamayacak sekilde farkli olduklari gorulecektir ki zaten her biri gunumuz gruplarina farkli girdiler saglamislardir. watchtower -bence- bir vokal talihsizligi sebebiyle cagdaslari gibi olgunlasacak zamani ve zemini elde edememis erken tukenen kredileriyle bize sadece ritm oyunlarindan ibaret 2 album birakabilmistir. yapilmak istenenin gozleri karartmasi sebebiyle bu oyunlar da oyle yapay eklenmistir ki birbirine albumu bitirdiginizde aklinizda oha birsey dinlediginiz fikrinden baskaca hemen hicbirsey kalmaz. oysa muzik, bittiginde animsanmamak uzere ortaya konan birsey degildir; her ne kadar ozunde bir performans sanati olsa da. "nedir bu gunumuz progressive gruplarindaki aksak / sakat ritm manyakligi?" sorusunun tarihsel koken gozonune alinarak cevaplandirilmasi acisindan ise dinlenmesi sarttir; oncesine gitmeye gerek yok, kitabin o kismini watchtower yazdi.
hesabın var mı? giriş yap