şükela:  tümü | bugün
  • arcade fire'in everything now albumunun en iyi sarkisi; iki iyi sarkisindan biri.

    suradan dinlenebilir.
  • sözlerini naçizane 2 bölüme ayırarak değerlendirirsek;

    - 1. bölümde yürümeyen, ilerlemeyen bir ilişkinin erkek gözüyle nasıl göründüğü ve yapılan hatalar anlatılıyor.
    - 2. bölümde (son 50 saniye) ilk bölümdeki tespitler mecdelli meryem ve hayatı boyunca takip ettiği isa betimlemeleri anlatılıyor.

    yazar şarkıda ilişkisinde derinlerde bulunan, görünüşte uzlaşılmaz gibi duran sorunlar üzerine kafa yoruyor. partnerinin hayata bakış açısı ve popüler kültüre karşı tutumları farklı olmakla birlikte, bunları etkisiz görüyor ve ilk başta önemsemiyor. aşkın başka yerlerde ulaşılabilir olduğunu düşünmektense, birbirlerine bitmeyen aşkın olmayacağını ve bunu haketmediklerini ikna ediyorlar.

    "we don't deserve love"

    şarkının başında partnerinin yanına doğru yola çıkıyor. daha ilk cümlede aslında partnerinden umudunun kesmediğini ve büyük bir heyecanla ve hevesle yola çıktığını, partnerinin yanına gittiğini anlatmaya çalışıyor. benim araba kullanırken gözüm yollarda olduğu gibi sen de gelişimi dört gözle bekle derken;

    "keep both eyes on the road tonight"

    partnerinin yanına geldiğinde ise onun kendisiyle hiç konuşmadığını, yanında oturduğu halde dokunmadığını, beraber tv bile izleyemediklerinden yakınıyor.

    bir sonraki bölümde muhtemelen ayrılık yaşandıktan sonra tekrar yollara düşüyor. kederli ve acılı olduğu için içmiş ve harap halde oluyor. nerede olduğunu bile bilemediği yollarda polise alkol kontrolu yapmamasını bu işin sadece alkol olmadığını anlatıyor. that ain't my only sin derken eğer alkol var ve sadece tek günahı bu değilse uyuşturucu da işin içinde olabilir.

    nakarat bölümü ise tüm bu yaşananların özeti gibi anlatılmış. partnerinin dönmesini saatlerce bekleyen ama bir sonuç alamayan tüm bunları günlerini yalnız olarak bir kulenin tepesinden enkaza dönmüş aşağıya bakarak geçirdiğini ve tanıştıklarında tüm bunları yaşayacaklarını asla tahmin edemediklerini söylüyor.

    bu arada yazar şarkıda genel olarak partnerinden yakınıyor. aşkın ulaşılamaz olduğunun farkına varıp, sadece partnerinin kabul etmeye ya da çözmeye hazır olmadığı derin sorunlara sahip olduğu gerçeğini anlıyor ve şöyle diyor;

    "you tried to figure it out, you never figured it out."

    muhtemelen partnerinin ailesinin evlilikleri boyunca birbirleriyle sürekli tartıştıkları ve evde huzur olmadığı için, evlilik/birliktelik hayatını iki kişinin birbirleriyle atıştığı bir ortam olarak aklında kaldığından bahsediyor. ve tüm bunların kendilerinin ilişkisine doğrudan etkilediğini, partnerinin psikolojisinin bu açıdan sağlıklı olmadığından bahsediyor. o da şöyle;

    "you hear your mother screaming
    you hear your daddy shouting..."

    2. bölüm biraz daha enteresan çünkü burada partnerini mary magdalene (mecdelli meryem) olarak betimlemiş.

    incil'de geçen birçok meryem var ve birçok insan bunların hepsini mecdelli meryem olarak düşünüyor.

    şöyle ki; şarkıda genel olarak yürümeyen bir birliktelik ve hakedilmeyen, ulaşılamayan aşk teması işleniyor. şarkıda bahsedilen mary magdalene yani mecdelli meryem, isa'nın hayatı boyunca onu takip etmiş, çarmığa gerilirken ve ölümünde isa'nın yanında olmuş kişidir. isa'nın öğrencisi ve takipçisi kişidir. isa'ya adeta tapmış kişidir.

    not: mecdelli meryem, lazar ve marta'nın kız kardeşi olan, isa'nın başına yağ süren beytanyalı meryem değildir. isa'nın ayaklarına yağ sürüp saçlarıyla kurulayan kim olduğu belirsiz sadece adı meryem olan kadın da değildir. mecdelli meryem isa'nın takipçisi, öğrencisi, kendini ona adamış kişidir.

    peki son bölümde geçen mary'nin mary magdalene olduğunu nasıl anlıyoruz, şöyle ki;

    "mary roll away the stone"

    mary magdalene ve bir grup kadın, aralarında başka bir meryem daha var (beytanyalı meryem ya da yose'nin annesi meryem olabilir), hazırladıkları hoş kokulu baharatları ve mür'ü isa'nın bedenine sürmek için mezarına doğru yola çıkarlar. 2000 yıl önce mezar yapıları mağara gibi çukura bedeni koymak ve önüne çok büyük bir taş koymaktan ibaretti.

    bu grup isa'nın mezarına doğru yürürken meryem mezarın önündeki taşı nasıl kaldıracaklarını, buna güçlerinin asla yetmeyeceğini, güçleri yetse bile bu taşı kenara kaydırmanın yasak olduğunu konuşup dururlar. mezarın başına vardıklarında ise taşın kaldırılmış olduğunu görünce meryem durumu petrus ve yuhanna'ya bildirir. meryem dışarıda ağlarken mür taşıyanlar arasında dirilen isa'yı ilk gören kadın olmaya layık kılınır. isa'nın ayaklarına kapandığında ise isa şöyle der; "bana dokunma; henüz baba'nın yanına çıkmadım".

    özetle, onun hayatında hep beklediği kişinin isa gibi kusursuz, mükemmel, günahsız biri olduğunu fakat onun tıpkı mary gibi ilişkilerinin önünde duran o taşı kaldırması için yola çıkmasını beklediğini söylüyor.

    ve şarkı bitiyor.
  • 4. dakikadan sonraki kısmı arcade fire'ın yazdığı en iyi bölümlerden. rebellion(lies)'ın sonuyla yarışır.