şükela:  tümü | bugün
  • almanya'nın ve hatta dünyanın en büyük orkestra şefi. nazi dönemi dahil olmak üzere berlin filarmoni orkestrası'nın şefliğini üstlenmiştir. favorisi beethoven'in dokuzuncu senfonisi'dir.
    istvan szabonun taraf tutmak filmine konu olmuştur.
  • (bkz: taking sides)
  • eserin partisyonunu çalışmaya başlamadan önce bazen bir haftayı bulacak kadar zaman eser ve besteci hakkında orkestra elemanlarıyla sohbet eden, müziğin arkasındaki düşünce ve felsefeyi keşfetmeye uğraşan ve başaran ,beethoven senfoni kayıtları aşılması güç bir olgunluk ve güzellikle dolu olan şef.
  • alman şef.
  • 1886-1954 yılları arasında yaşamıştır. doğum ismi: gustav heinrich ernst martin wilhelm furtwangler.*

    naziliğin almanya'da yükselişi sırasında amerika'ya gitmek yerine almanya'da kalmayı tercih eden ve seçimi yüzünden; savaş sırasında almanya'da müziğinin nazileşmesini engellemek, sonrasında da nazi sempatizanlığı suçlamaları ile mücadele etmek zorunda kalan, mutsuz ve kırgın ölen efsanevi şef.
  • türkiyede klasik müziğin altyapisini kurmasi için wilhelm kempff tarafından ataturk e onerilmiş kişidir ayni zamanda. 1927 yılında görevi kabul edip ankara ya gelseydi gene hitlerin yani basinda kalır mıydı veya taraf tutmak* adli esere konu olur muydu. diye dusunuyor insan.
  • buyrun gençler, alın, üstadın komple diskografisi, en bir detaylı:
    http://my.dreamwiz.com/…furtwangler-discography.htm

    ayrıca:
    (bkz: beethoven senfoni no 9/#9418222)
  • insanı en çok en iyi bildiğini sandığı eserlerde şaşırtan şef. bir saatten uzun süren beethoven'ın 9. senfonisini aynı gün üst üste birkaç kez dinlemeye neden olabilecek adam. ben bu eseri her bir notayı obsesif bir özenle çaldıran herbert von karajan'ın tıpkı furtwaengler gibi berliner philharmoniker ile yaptığı kayıttan öğrenmiş idim. bazı cümlelerin ele alınışı, bazı yerlerde üflemeli sololarının öne çıkarılması, kimi yerde diğer kayıtlarda rastlamadığım adeta staccato çalınmış notalar, temponun kusursuz değişimleriyle furtwaenglerden başka kimsenin bu şekilde ele almadığı bir dokuzuncu senfoni ortaya çıkmış. bu senfoninin, neden tüm zamanların en büyük eserlerinden biri olduğu konusunda kafasında şüphe olan varsa başvuru kaynağı doğrudan furtwaengler kayıtları olmalı, ilk dinleyişte şüphe silinir gider. yalnızca bu kayıt bile hiç şüphe etmeden tüm zamanların en büyük şefi dememe yeterdi, leopold stokowskiyi bilmesem. çaldırdığı her nota bir müzik dersi, bir şeflik dersi olan adamdır.