şükela:  tümü | bugün
  • 1895-1991 yillari arasinda yasamis buyuk alman piyanist. ozellikle schumann, beethoven ve schubert yorumlari cok kalitelidir. temposu yavastir, teknik eserlerden cok hoslanmaz, ama tusesi ve yorumculugu 1. siniftir. idil biret kucukken beraber mozartin 2 piyano icin koncertosunu calmislardir.
  • 1927 yılında ankara da halkevi binasında bir konser vermiş. konserden sonra atatürk onu çankayaya yemeğe davet etmiş. ve yemekte türkiyede klasik müziğin temellerini atması için kimi tavsiye edebileceğini sormuş kempff amca da wilhelm furtwangler i tavsiye etmiş ama gustav heinrich ernst martin wilhelm furtwangler işlerinin yoğunluğu nedeni ile gelemiyeceğini bildirip paul hindemithi önermiş.
  • moonlight sonata'nın, giriş bölümünü nihai olarak yorumlamıştır. kendisine sonsuz teşekkürlerimizi gönderirken, sabah sabah dinlemek isteyenler davet ediyoruz:

    (bkz: ayışığı sonatı/#13409621)

    edit:

    dayanamadım, o an aceleye gelmiş, heyecanıma yenik düşüp yazamamışım. kempff olması gerektiği gibi çalıyor, işte bu yüzden çok kıymetli, önemli. günümüzde çok nadir bulunan bir erdem.
  • insani piyano ile bu dunyadan koparan melekimsi. beethoven piyano sonat yorumlari, queen elizabeth hall'deki akil almaz kayitlari, sindire sindire caldigi melodiler ve izlerken eseri icsellestirdigini gorebilmeniz muhtesemliginin en buyuk ogeleri.

    17, 22 ve 29 nolu beethoven piyano sonatlari hep kendi kendime soyledigim gibi; buralardan uzak, bulutlara yakin...
    kromatik fantasy ve fugue (bwv 903) ise bach'in kusursuz besteciliginin sekle, hisse dokulmus hali. 5 haziran 1969 kaydi, kusursuzluga, duygusal sinirsizliga yolculugunuzda elinizden tutup goturen binlerce nota arasinda uctugunuza dair hislerle dolduruyor dinleyiciyi.

    yavas tiklayan saatler, bugulanan goruntuler esliginde dogrudan ve en net alginin ses oldugu bir ortamda sizi esir almamasi icin hicbir sebep kalmiyor. kempff, arrau ve brendel olmasa buralar nasil olurdu bilemiyorum.

    soz biter, muzik anlatmaya ve yasatmaya hep devam eder.
  • george frideric handelin sol minör menuet uyarlamasını da yapan piyanist.
    eser gece vakti alır götürür insanı uzaklara , hele piyano da idil biret varsa...
    http://www.youtube.com/watch?v=xxcf8ofgww4
  • araştırmacı gazeteci uğur dündar'ın yenge oğlu yazar, ek bilgi olarak da geleceğin prodüktörü.

    (bkz: logotasarimcim.com/#18303873)
  • kempff'in beethoven sonatları bir ekoldür neredeyse, zaten tanınırlığının çok büyük kısmını beethoven sonatlarına borçludur diyebiliriz. kempff beethoven sonatlarda dinamizm ve lirizmin birbirini katletmeden birlikte olabilmelerinin kusursuz dengesini yakalamıştır, kanımca onubu kadar özel yapan budur. bir sonatın güzel bir kaydını arıyorsanız biliniz ki muhtemelen aradığınız, duymak istediğiniz sağlam fakat lirik ve tını zengini şeyi kempff'te bulacaksınızdır, zira "kempff kesin güzel çalmıştır".

    şahsen sadece appassionata, waldstein gibi dinamizm tarafı çok ağır basan sonatlarında ilk adresim kempff olmuyor, onun dışında beethoven piyano sonatları benim için ya kempff'tir ya da alfred brendel.

    kempff'in lafı geçmişken şu sonatı yorumlayışına değinmemek olur mu? http://www.youtube.com/watch?v=wchgnkez-uy
  • ayışığı sonatının daha az bilinen 3. kısmını öyle bir çalmış ki başka ellerden dinlemek istemiyor insan. 1. kısmı artık klişeleşmiş romantik iç geçirmelerle dinlemeyi sevenlerin gözünü açacak güzel bir sol kroşe. tam olması gerektiği gibi. öfkenin, şiddetin, huysuzluğun, sakinliğin yoğrulduğu çanak burasıdır. arada spor olsun diye dinleyin ne olacak.

    http://www.youtube.com/watch?v=oqsulr9fymg
  • sözlükte olaylara iki taraflı bakabilen, zeka ve izan sahibi insanların da olduğunu tarafıma göstermiş bir yazarımız.

    başarılar dilerim...
  • ludwig van beethoven'in tum piyano sonatlarini 2 kere kaydetmistir. bu kayit turlarindan ilki 1951-1956 yillari arasinda mono olarak

    http://www.deutschegrammophon.com/en/cat/4479662

    2.si ise 1964-1965 yillari arasinda stereo olarak yapilmistir.

    http://www.deutschegrammophon.com/en/cat/4777958

    bu kayitlarin ikisi de deutsche grammophon'dadir. aslinda bu iki turun ikisinden de once, 1926-1945 yillari arasinda, bir kayit calismasina daha imza atmistir ancak o calisma bir tur'a evrilmemis, bazi sonatlarin kayitlari eksik kalmistir. bildigim kadariyla o kayitlarin mevcut bir piyasa surumu bulunmamaktadir.

    bu kayit turlari disinda cok az sayida tur harici sonat kayitlari da mevcuttur. ornegin 50'lerde yaptigi mono kayit turunun son surumlerinden birisinde, adi gecen firma tur haricinde yapilmis bir beethoven sonatı no. 8 * kaydina daha yer vermistir.

    bence yaptigi en onemli kayitlardan birisi beethoven piyano sonatı no. 29 icin vai firmasina yaptigi goruntu kaydidir. bu yapitin muhtesem bir yorumcusu oldugu icin bu siyah beyaz ve kimi yerlerinde hatalar olan kaydin cok buyuk bir tarihi onemi oldugunu dusunuyorum.

    https://www.amazon.com/…ammerklavier/dp/b00ugpvtfy/

    yeri gelmisken ayni bestecinin tum piyano koncertolarini ve tum keman sonatlarini da ikiser kere kaydettiginin altini cizelim.

    http://www.deutschegrammophon.com/en/cat/4594002
    http://www.deutschegrammophon.com/en/cat/4594332

    (bkz: #25117270)