şükela:  tümü | bugün
  • şiddetle başlayan hazlar, şiddetle son bulurlar,
    ölümleri olur zaferleri,
    öpüşürken yok olan ateşle barut gibi.
    en tatlı bal bile tadıldıkça bıkkınlık verir,
    aynı tat isteği,iştahı köreltir.
    onun için, ölçülü sev ki uzun sürsün sevgin,
    hedefe hızlı giden, yavaş kadar geç varır.

    w shakespeare
  • ingilizce'ye 2000'in üzerinde kalıp kazandırmış dahi, aşmış süper kişilik. kendisinden 500 küsur sene sonra bu ülkede üstad olarak görülen az gelişmiş 1 organizma kendisini şeyh pir ilan ededursun kendisi dünya tarihine yön vermiştir. sonuçta her şeyin başı dil.

    mutlaka izlenmeli
  • bütün dünya bir sahnedir...
    ve bütün erkekler ve kadınlar
    sadece birer oyuncu...
    girerler ve çıkarlar.
    bir kişi bir çok rolü birden oynar,
    bu oyun insanın yedi çağıdır...
    ilk rol bebeklik çağıdır,
    dadısının kollarında agucuk yaparken...
    sonra mızıkçı bir okul çocuğu...
    çantası elinde, yüzünde sabahın parlaklığı
    ayağını sürerek okula gider...
    daha sonra aşık delikanlı gelir,
    iç çekişleri ve sevgilinin kaşlarına yazılmış şirleriyle...
    sonra asker olur, garip yeminler eder.
    leopara benzeyen sakalıyla onurlu ve kıskanç,
    savaşta atak ve korkusuz,
    topun ağzında bile şöhretin hayallerini kurar...
    sonra hakimliğe başlar,
    şişman göbeği lezzetli etlerle dolu,
    gözleri ciddi, sakalı ciddi kesmli...
    bilge atasözleri ve modern örneklerle konuşur
    ve böylece rolünü oynar...
    altıncı çağında ise palyaço giysileriyle,
    gözünde gözlüğü, yanında çantası,
    gençliğinden kalma pantalonu zayıflamış vücuduna bol gelir.
    ve kalın erkek sesi, çocukluğundaki gibi incelir.
    son çağda bu olaylı tarih sona erer.
    ikinci çocukla her şey biter.
    dişsiz, gözsüz, tatsız, hiç bir şeysiz...
  • william shakespeare'e müslüman demiş akillinin biri ama o müslüman olamaz çünkü kendisi hamledin o ünlü tiradinda ne demiş "ölmek uyumak sadece "oysa ki her müslüman bilir ölmenin uyanmak olduğunu.(bkz: ibretlik tespit)
  • "thoreau* 1842 yılında tuttuğu günlüğüne, "eleştirmenler shakespeare'i yüceltebilmek için onun çağdaşlarını azımsamıştır," diye yazmıştı." adam phillips - missing out in praise of the unlived life

    "ne kadar yakışıyor alayın hareleri
    öfkeli, hor gören dudaklarına!
    bir katilin suçu bile,
    saklanmak istenen aşk kadar çabuk göstermez kendini;
    öğle gibi aydınlıktır aşkın gecesi de.
    baharın güller, bekaret, onur, gerçek
    ve her şey adına, beni hor görsen de,
    öylesine çok seviyorum ki seni,
    ne akıl, ne mantık saklayamaz sevgimi.
    karşılık bulmadan seni sevdim diye,
    kayıtsız kalmakta haklı olduğun sonucuna varma;
    daha doğrusu şu gerçeğe dayanarak ölç ve biç iyice:
    karşılıklı aşk güzeldir ama daha güzeli,
    karşılık beklemeden kendini verenidir." william shakespeare - onikinci gece**

    (bkz: bir avuç toz)
  • "adın ne değeri var ki? gül dediğimiz şeyin adı başka olsa da yine güzel kokardı."

    "what's in a name? that which we call a rose
    by any other name would smell as sweet"
  • rivayetlere göre kral birinci james'in kendi yapıtlarını gizlemek amacıyla kullandığı kişiymiş william shakespeare. aslında birer başyapıt olan bütün o oyunlar ve soneler aslında birinci james'in kaleminden çıkmıştır ve kral bu durumu gizlemek için de maske olarak william shakespeare'i kullanmıştır. bu durum ne kadar doğrudur ne kadar yanlıştır bilemem ama hala eşi benzeri üretilemeyen bu nadide eserleri kim yazdıysa kendisi bence dünya tarihinin en müthiş yazarıdır.
  • "insan dünyanın bir ucuna kaçsa da kendisini aşmaktan kurtulamaz; tanrı, güneş, shakespeare, gezgin bir satıcı gerçekte kendisini aşarak kendisi olur."

    "tanrıdan sonra en büyük yaratıcı shakespeare'dir."

    (bkz: james joyce)
    (bkz: ulysses)
  • kendi dilinde, dönemin ingilizcesiyle okunduğunda kütük bile bir hoş olur, tüyleri ürperir. ki entry'deki kütük ben oluyorum.
  • ah, ki ne ah! kaybettim haysiyetimi!
    ölümsüz olan yanımı kaybettim ve geriye bir tek hayvanî yanım kaldı...

    william shakespeare