şükela:  tümü | bugün
  • nasil bir ruh hali boyle bir sarki yaptirir ki adama.. tanimlanmasi cok zor bir parca.

    yok, bu adamin* ciddi sorunlari var ve umarim hic bitmez bu sorunlar.. adami kim uzduyse, kim canini siktiysa ellerine saglik onun. bu sarkida emegi gecen herkese tesekkuru borc bilirim.

    (bkz: arkadas ne iciyorsa ondan lutfen)
  • 2008'den beri yazarım, bu şarkıyla ilgili hiçbir şey yazmamışım.

    ben iki tip şarkı dinlerim. biri başkalarıyla da paylaştığım şarkılar, diğer tip sadece kendim için. windowpane sabahın altısında yalnız başınayken kendi kendime dinlediğim şarkıdır.
  • hatırlatır, yaşatır, sonra unutturur.
    öyle bir opeth şaheseri.
  • kapo satışlarını arttırdığını düşündüğüm aşmış opeth şarkısı.
  • 7 dakikalik haz ureticisi.
  • gelmiş geçmiş en hüzünlü saniyelerin kaydı adeta. her saniyenin ayrı bir önemi var; ama o 5.12 yok mu?

    hiçbir zaman aşk uğruna gözyaşı dökmedim, belki aşkı yeterince yaşamadığım, belki de kafamda aşkın tanımını hala yapamadığım için. ama o 5.12, her dinleyişimde olmayan sevgililerimden ayırdı beni. ve olmayan sevgililerden ayrılmak daha zor oluyor. kızacak, suçlayacak kimseniz yok. bütün bu trajediye rağmen, hep o 5.12'yi bekleyip dalmak istiyorsunuz derinlere, hep yüreğinizden bir şeylerin tekrar tekrar kopup gitmesini istiyorsunuz, ve hep ayrılmak istiyorsunuz sesini bile duymadığınız sevgililerinizden. zaten üstad dememiş mi ki "ayrılık sevdaya dahil" diye.
  • bana hep "yağmur yağıyor seller akıyor arap kızı camdan bakıyor" adlı halk tekerlememizi hatırlatan güzel damnation şarkısı. sebebi ise "blank face in the windowpane" kısmını "black face in the windowpane" zannetmiş olmam ve sonrasında bende yaptığı çağrışımdır.

    (bkz: halk tekerlemesi)
  • dinlenildiginde insanin icini ilk anda huzurla dolduran ancak ilerledikce huzuru alip ayni yere ayni boyutta keder yerlestiren nefis opeth sarkisi.. sololari gercekten inanilmaz ve ritme ancak bu kadar ayak uydurabilirdi bir sarkida.. gercekten cok ote, gercekten muazzam ve gercekten dinlerken psikolojiyi degistirmemesini saglamak buyuk iskence.. "birak" diyor resmen insana, "birak ben ruhuna katilmaya geldim".. "iyi veya kotu koyacagin yeri sen belirle"..
  • "time for the song that will get us chicks backstage" lafindan* anlasildigi kadariyla, akerfeldt'in ticari sonuclar verdigini dusundugu parca. (bkz: hit)

    tamamen bagimsiz olarak sunu da soylemeyi unutmamaliyim ki daha once hicbir gitar tonu kulaga bu daha guzel yerlesmemisti.
  • hayatimda dinledigim en dokunakli sololardan birine sahip $arki. 5:12 geldi mi insan kendinden geciyor.