şükela:  tümü | bugün
  • bir aile hissiyati.. (bkz: paul wittgenstein)
  • kendisi de bir homo olan derek jarman'ın filminde wittgenstein'ın eşcinselliğine çok fazla yer verilmiş. şahsen daha çarpıcı bir senaryo beklerdim terry abimizden. oyunculuklara lafım yok. filmin müzikleri için ise satie'nin gnossienne'si en iyilerindendir diyebilirim.
  • derek jarman'ın 1993 yapımı türkçe altyazıya sahip olmayan filmi.
  • matmos'un aforizmalarını müzikle birleştirdiği dil felsefesi çalışmaları yapan filozof.

    (bkz: dil oyunları)
  • bir saat on dakika sürmesine rağmen insanda yüzlerce saatlikmiş hissi yaratan film.

    neden? çünkü tiyatro sahnesi gibi tasarlanmış beher sahne.

    renkler güzel, konuşuk çok.

    konuşacak çok şey bulunacak lakin bir de şu imbd sitesine compare seçeneği eklenmeli... max ile peşpeşe, karbon kopya tesiri yarattı birden. ayrıntılarını kıyas etmek icabeder.

    http://us.imdb.com/title/tt0108583/

    ne demiş lord artur isimsiz (imdb kullanıcısından bahsediyor burada suser): audacious and experimental style in which artist/filmmaker

    yazanlar kimlermiş: ken butler, terry eagleton, derek jarman
  • dokuzuncu nesil sabırtaşı yazar.
  • derek jarman'ın az bir bütçeyle çektiği, yaklaşık 200 bin sterlin kadar, 1993 yapımı film. ludwig wittgenstein'ı konu alan filmde, dört renk hakim: kırmızı, mor, mavi ve yeşil. çok büyük bir beklentinin içine girmek yersiz ama yine de dahi filozof wittgenstein'ı, jarman'ın penceresinden görmek isteyenler için izlenmesi gereken bir film.
  • tractatus logico-philosophicus adlı eseri tasarım ve tasarım felsefesi üzerine yazılmış en önemli eserlerden birisidir. endüstri ürünleri tasarımı başta olmak üzere tasarım disiplini barındıran bölümleri okuyan ya da mezun arkadaşlara tavsiye ederim.

    not: daha sonra kendisi bu eser için en kötü eserimdir de demiş. bu da ayrı bir konu...
  • a. yazdıklarını yazdığından, duyduklarını duyduğundan, gördüklerini gördüğünden ilanihaye kuşkulanan ve bu kuşkusunun makul olup olmadığını sorduktan sonra bundan da kuşkulanan ve artık kuşkulanmanın kıstası kalmadı diyerek kendini heder eden, derli düzenli ve alman kafasıyla yazdığı son bütünsel felsefi eser olan tractatus'unu bastığına basacağına bin pişman olup pişman olmayı anlamlandıramayan ve en nihayetinde terry eagleton'ın üstün roman karakteri.

    b. maşası kendisinden ünlü filozof.

    (bkz: azizler ve alimler)