şükela:  tümü | bugün sorunsallar (1)
1345 entry daha
  • bu cihazın controller'i çok hızlı bozulmakta. en azından şahsım için söylüyorum.

    controller'i koruyucu bir ürün kullanan ve memnun var ise tarafıma ulasabilir mi? online da çok ürün var kararsiz kaldım.
  • 3 yıllık gamepass üyeliğim var. eğer iki kişi kullanabiliyorsa isteyen ve ihtiyacı olan biri yazsın. oluyorsa eğer böyle birşey
  • alintidir;

    site

    https://mobile.donanimhaber.com/…0&width=480&text=1

    konsolların amiral gemilerinin çıkış tarihleri aşağıdaki gibidir;

    1994 : playstatıon

    2000 : playstatıon 2

    2001 : xbox

    2005 : xbox 360

    2006 : playstatıon 3

    2013 : xbox one / playstatıon 4

    2016 : playstatıon 4 pro

    2017 : xbox one x

    2020 : xbox serıes x / playstatıon 5

    bu tablodan da anlaşılacağı üzere 1994 yılında çıkan playstatıon markasının xbox a göre tam 7 yıla denk gelen fazla bir tecrübesi vardır. ayrıca playstatıon modern konsollara geçiş aşamasında sahip olduğu cd sürücüsü ve bu sayede hizmet verdiği üstün grafiklerle nam salmış çok büyük bir markaydı. 2001 yılında playstatıon a rakip olarak piyasaya çıkan xbox ilk konsolu ile rakibine gerçek bir rakip olamasa da 2005 - 2006 yıllarında geçiş yapılan yeni nesilde ciddi bir tehdit olmaya başladı. özellikle donanım olarak rakibi playstatıon 3 den üstün olan xbox 360 oyun konsolu sahip olduğu zengin içerik + oyun çeşitliliği ile piyasalara "artık ben de varım" dedi. aslında playstatıon için 3. nesil, xbox için 2. nesil olan bu yıllar (ama biz yeni nesil konsollar genelinde bu zaman dilimine 3. nesil dedik) ilk kez müşteri özelleşmesine gidilen yıllar oldu. xbox markası "cd li oyunlar 2. el olarak satılıp oynanmamalı, alınan oyun müşterine ait olmalı" gibi kötü bir fikri ortaya atmasının hemen ardından
    playstatıon tarafı exclusıve mantığını devreye aldı. "benim bazı oyunlarım bana özel çıkacak. bu oyunları da sadece benim konsolumu alanlar oynayacak" stratejisi ile hareket eden playstatıon markasını hemen ardından xbox tarafı da takip etmeye başladı. bu sayede 3. nesil konsolların başlangıcı ile beraber bizleri taraflara ayıran, oyuncuların zihniyetini bölen parçalayan exclusıve oyun mantığı 2005 yılından itibaren hayatımıza girmiş oldu.

    bu aşamada playstatıon marka gücünün altında bir çok firma barındırmaya başladı. japon konsolu 4. nesilde de bu taktiğine devam etti ve gücüne güç kattı. aynı şey xbox için geçerli olmadı. xbox 360 için çıkan exclusıve oyunlar ne yazık ki xbox one ile birlikte çakıldı. firmalar dağıldı, multiplatform oyun yapmaya başladılar. buna en iyi örnek remedy firmasıdır. playstatıon kendi tarafında naughty dog ile şov yaparken xbox da remedy ile güzel işlere imza atıyordu. fakat 4. nesilde bu birliktelik son buldu. bunun sebebi xbox yöneticilerinin vizyonsuzluğuydu. çünkü 4. nesilde amerikan konsolunu bir oyun cihazının yerine daha çok bir multimedya cihazı yapmaya çalıştılar. her eve gireceğiz, bir bilgisayar gibi oyun, internet, müzik ve film hizmetleri vereceğiz diye diye konsolun asıl doğasını unuttular. bahsini ettiğim 4. nesile ryse son of rome, quantum break gibi özel oyunlarla başlamış olsalar da devamı gelmedi. xbox one daha 4. neslin hemen başında yapayalnız bırakıldı. bir çoğunuz hatırlarsınız. vr teknolojisine ilk adımı xbox konsolu attı. halo lens projesini orada burada tanıttı. şov üstüne şov yaptı ama icraat gelmedi. bu nesilde meydanı boş bulan playstatıon ciddi adımlar attı. bir önceki nesilden başarı yakaladığı özel oyunları seriye dönüştürdü. yenilerini çıkardı. daha fazla exclusıve oyuna imza attı. yetmedi psvr çıkardı. psvr teknolojisini daha iyi bir hizmete taşımak için playstatıon 4 pro yu çıkardı. kısacası 4. nesilde xbox yarıştan düştü. playstatıon ise çıta yükseltti.

    bu arada bu yazıyı yazarken belirtmek isterim. ps1 konsolum hiç olmadı ama ps2 - ps3 - ps4 - ps4 pro konsollarını zamanında aldım. hiç xbox oyuncusu olmadım fakat gelişmeleri benim gibi playstatıon oyuncusu olan arkadaşlarımla birlikte çok yakından takip ettim. olayın içinden gelen biri olarak çok iyi bilirim ki 4. nesilde sony e çok kez söylenmişizdir. sony bu nesilde resmen frene bastı. çünkü 3. nesilde olan oyun bolluğu, özel oyun fazlalığı 4. nesilde yoktu. bunun sebebi xbox konsolunun yarıştan düşmesiydi. rekabet kalmadı gibi bir şey oldu ve playstatıon gaza fazla yüklenmedi. bu nesilde tüm arkadaşlar ortak karar alıp xbox tarafına geçiş yaptık. bunun sebebi aslında playstatıon 5 konsolunun ucube görüntüsüydü xbox serıes x konsolunun lansmanını bile izlemeyen bizler playstatıon 5 için yapılan online lansmanı izledik ve dumur olduk. ilk tepkimiz "bu ne biçim tasarım" oldu. fakat sonrasında konsollar arasındaki flops gücünü görünce, hdd kapasite farkını görünce birde sonradan izlediğimiz xbox lansmanındaki vaadleri görünce ve öve öve anlatılan gamepass hizmetinin nimetlerini araştırıp öğrenince playstatıon dan vazgeçip xbox almaya karar verdik.

    çok uzattım farkındayım ama kısa kesip asıl noktaya değinmek isterim.

    bugün hala playstatıon ve xbox kullanıcısı olan biri olarak belirtmek isterim ki;

    xbox bugün müşterisine en büyük memnuniyeti sağlayan konsoldur.

    playstatıon tarafında psnow - psplus - eplay ile ayrı ayrı paralar ödeyerek almak zorunda olduğunuz hizmeti xbox da tek bir ödeme ile gamepass ultımate te alırsınız.

    playstatıon tarafında exclusıve oyunlar müşterisine para ile satılırken xbox tarafında özel oyunlar müşteriye bedava olarak verilir.

    playstatıon multiplatform çıkan bir çok oyunu kendi mağazasında daha fazla paralara satarken xbox mağazasından bu oyunları daha uygun fiyatlara satar.

    playstatıon tarafında multiplatform oyunlar için bir anlaşma bulunmazken xbox tarafında firmalara özel anlaşmalar olur ve çıktığı ilk gün gamepass e eklenir ve ücret ödemeden indirebilirsiniz.

    playstatıon konsolunda hala bir internet tarayıcı yokken xbox tarafında en güncel wındows tarayıcısı (edge) vardır ve internetin yanı sıra offıce programlarınızı da kullanabilirsiniz.

    playstatıon tarafında geriye uyumluluk hala 4. nesile kadar desteklenirken xbox tarafında 1. nesil oyunları dahi oynayabilirsiniz.

    playstatıon tarafında multiplatform olan eski oyunlar exhanged olarak desteklenmezken (oyunun 4k - 60fps e yükseltilmesi) xbox tarafında bu hizmet nasıl verilir ders niteliğinde tecrübe edersiniz.

    fakat değinmeden edemeyeceğim.

    playstatıon sahibi olduğu özel stüdyolarını zaman içerisinde çok geliştirdi. oyun piyasası için harika mühendisler, tasarımcılar, senaristler ve müzisyenler kazandırdı. xbox bu konuda becerikli olamadı. para gücü ile hareket etti ve bethesda / actıvısıon blızzard alımlarında olduğu gibi hazıra kondu. sanırım xbox yönetimini bu duruma playstatıon itti. çünkü her fırsatta özel oyunları ile övünen, onun üzerinden rakibine karşı yüksek başarılar elde eden, "uzlaşmacı olmayan" bir sony vardı. xbox ın yakın zamanda "konsollar arasında ayrım olmasın. oyuncular multiplayerda konsol farkı olmaksızın buluşsunlar" teklifini playstatıon ağırdan aldı. xbox ın özel oyun mantığından vazgeçip pc ye de çıkmalarına izin vermesi ardından alan wake örneğinde olduğu gibi kendi özel oyununun playstatıon tarafına da çıkmasına izin vermesi sony tarafından karşılıksız bırakıldı. fakat zaman içerisinde pc ve playstatıon a çıkardığı oyunlardan kazanç elde eden xbox ı gören sony eli mahkum özel oyunlarının eski versiyonlarını pc ye çıkartmak zorunda kaldı. xbox bunun yeterli olmadığını, rakibinin daha fazla adım atmasını hedef belirlemiş olacak ki actıvısıon blızzard markasını satın alarak bu hafta itibariyle playstatıon tellerini kesti ve onun bahçesine doğru daldı.

    lütfen olmaz demeyin. quantıc dream örneğine bakın. exclusıve oyun taktiğinin tavan yaptığı 4. nesilde heavy raın - beyond two souls - detroıt gibi şaheserleri playstatıon a özel olarak hazırlayan quantıc dream firması daha fazla oyun satma, daha fazla kâr elde etmek isteği ile bu nesilde playstatıon dan ayrıldı. önce eski oyunlarının tamamını pc ye çıkarttı ve o da yetmezmiş gibi xbox lansmanında yer alarak xbox serıes için oyun yapacağını duyurdu ve tanıtımını yaptı. çünkü xbox bir firmayı köleleştirmiyor. onun pc kanadından da, hatta playstatıon kanadından da ekmek kazanmasına izin veriyor. işte bu yaşanılanlar playstatıon tarafında gelecek zamanlar için örnek bir başkaldırı teşkil edebilir.

    özetle;

    bugün playstatıon, yakın zamanda psnow ve psplus birleşimi bir kütüphane düşünüyor ve müşterileri memnuniyetimizi arttıracağız diyorsa bunun sebebi xbox gamepass tir.

    bugün playstatıon, kendine ait özel oyunlarını pc kullanıcısının hizmetine açtı ve pc oyuncularını da memnun ettiyse bunun sebebi xbox tır.

    eğer playstatıon yarın bir gün kendine ait özel oyunlarını çıktığı ilk gün kendi müşterisine bedava olarak verirse bunun sebebi de xbox tır. (day one hizmeti)

    eğer playstatıon yarın bir gün kendine ait özel oyunlarını xbox oyun konsoluna da çıkmasına izin verirse bunun sebebi de xbox tır.

    kısacası xbox oyunun kurallarını değiştirmiştir.

    eğer bugün playstatıon yönetimi "microsoftun sözleşmeye dayalı anlaşmalara uymasını ve activision oyunlarının çoklu platformlu olmasını sağlamasını devam etmesini bekliyoruz" açıklaması atıyorsa...

    xbox ceo'su phıl spencer da yukarıda paylaştığım açıklamayı kendi hesabından yazıp "sony sektörümüzün önemli bir parçasıdır, ilişkimize değer veriyoruz" diyorsa rüzgarın nereden estiği bellidir.

    küçük bir ayrıntıdır ama çok çok önemlidir. xbox firması actıvısıon blızzard ı sadece sony tarafını rencide edeyim, onlara savaş açayım diye almadı.

    yakın zamanda oyun piyasasına sert bir giriş yapmak isteyen ve actıvısıon gibi bir firmayı da satın almayı planlarına dahil eden apple a karşı da bir hamle olarak aldı.

    yani arkadaşlar onu bunu geçin ve gelişmeleri iyi analiz edin. oyunun kuralları değişti.

    bence tüm oyuncuların duvarları yıktığı için xbox markasını ve vizyon sahibi yönetimini tebrik etmesi gerekir.

hesabın var mı? giriş yap