• turk dilinin en huzunlu kelimesi.
  • bazen düşünüyorum bunca müzik arşivine ne gerek var diye. bana bir tek bu albüm ömür boyu yetiyor aslında. her dönem yeni albümler, gruplar, şarkıcılar dinlenir, fikret kızılok'un yadigar albümü ise sürekli listededir.

    dünyanın en yüzeysel analizini yapınca bi kalp sıkışması olsun bi ayrılık olsun bu tür şeyler apaçık ortada zaten. şöyle bi kafamıza göre gidersek nasıl mükemmel bi albüm olduğu daha iyi anlaşılır heralde.

    başbaşa: "inandığım alıştığım paylaştığım sen vardın
    sevindiğim aldandığım avunduğum sen vardın
    oysa şimdi kalbindeki ateşi söndür öldür unut gitsin diyorsun
    o kadar kolay olsa unuturdum biliyorsun" e ne diyim ben buna..

    boşuna: "akşam olunca kapım beni bekler
    yedim bir tas yatak sabırsız
    bir o yana bir bu yana
    mehtap düşer yastığıma kanımca
    her şey boşuna"

    demirbaş: albümün 2 geyik şarkısından biri. işin tuhaf tarafı bu şarkıda anlatılanların hala türkiye'de aynı olması. hayat ne garip vapurlar falan..

    farketmeden: (bkz: #15580404)

    gidiyorsun: bu şarkıya ne desem boş be. şu dünyada kaç binlerce çift ayrılmıştır? fikret kızılok'un da çok çok farklı bi durum yaşadığını sanmıyorum açıkçası. nasıl sözlerdir, nasıl müziktir? bir ayrılık nasıl böyle anlatılır. ben yapamıyorum şahsen. sonra da direk bu şarkıyı kullanıyorum, düşünüyorum, dinliyorum sonra yine dinliyorum. bu şarkıdan bi bölüm kopyalamak geri kalanına çok büyük haksızlık olsa da beni en çok etkileyen bölümünü koyayım:

    "oysa içimden kopan bir sen değilsin
    umutlarım anılarım inançlarım var
    kendine gülümseyen bir halim olsa da
    için için akan gözyaşlarım var.."

    hamakta: huzur.. başka bir şey değil. e ama daha demin ayrıldık ne oluyor ne bu huzur mu? sözlere dikkat etmek gerekiyor o zaman yine.

    "yaşamı geriye doğru saymaktayım, hamaktayım.."

    içmeden: huzur vardı demin buralarda.. nereye gitti acaba, sabah yine bi güç hamaktasın. gerçi yine kendini kandırmıyorsun da neyse. "akşam olur hani, gün suya batar nabız gibi. tek tek düşünceler, büyüler insanı." şu akşam olunca gelen krizler sonucu aptallaşmaya, beyin uyuşmasına büyülemek demek. ne güzel bi tanım.. baştan bi bölüm aldım yine şarkıdan da gidiyorsun gibi tamamı çok anlamlı. bölünemiyor resmen.

    "yastığın uykularda
    yüreğin kuşkularda
    ellerin boşluklarda
    sen de gece olursun
    karanlık meraktadır
    uzaklar yakınlarda
    yelkovan saymaktadır
    geçmiş zaman olursun
    elini uzatsan dokunamazsın
    söylemek istesen konuşamazsın
    dört bir yanında sen varsın
    kaçsan kurtulamazsın
    düşlerin gerçeklerin yalanların
    dostların arkadaşların
    dört bir yanında sen varsın
    bir kadeh içmeden sarhoş olursun"

    "kaçsan kurtulamazsın" garip burada. zaten kaçılabilecek bi durum yok ki.

    kalbim: "kalbim, neden hep olmazlarda, neden hep çıkmaz sokaklarda, kalbim.. kalbim. kalbim.." bunun üstüne ne desem yine çok boş.

    pişt barmen: albümün 2. geyik şarkısı. zülfü livaneli ve ahmet kaya'nın kulaklar çınlar..

    yadigar:

    "sabaha kalmış gözlerim
    yine de yalnız değilim
    sen varsın
    hasretin var
    bize bizden kalan kahrolası acılar
    sen varsın
    yokluğun var
    bize bizden kalan
    kahrolası acılar"

    kalmasın be artık sabaha gözler. bir acı daha nasıl anlatılabilir? bu albümle, bu adama nasıl hayran olunmaz? dünyanın en bencil insanı olup fikret kızılok iyi ki bu acıları yaşamış diyorum. yoksa bi bok anlatamazdım bu hayatta kendi hissettiklerimle ilgili..
  • vurur insani "yadigar"..
    yatagimda sabaha karsi 3,5 ta kulagimda kulaklik,
    dinlerim,
    dinlerim..

    "alev alev toz duman yangın olurum
    gece yarısı"

    bana bizden kalan "kahrolasi acilar"...

    -anliyorum seni be fikret usta! o kadar iyi anliyorum ki hem de..
  • gözlerimi ilk açtığımda dünyaya bana fazla bir sevgi göstermese de, sonra kendisinin üzerine çıkıp at muamelesi yaptığım, hayatının son yıllarında ise katarakt nedeniye gözleri görmeyen biraz sinirli olan 17 yaşında aramızdan ayrılan, babaannesi avrupa güzellik kraliçesi seçilen abim. anlamayanlar sadece ona kedi diye baktılar...
  • bir benzerine daha sahip olsa "rastlantı değil, ali güven iyi bir müzisyen" dedirtecek şarkı.
  • 1994 yılından kalma bir demet sağıroğlu şarkısı. o çocuk yaşlarda değeri çok anlaşılmamış, in situ eser bulmuş arkeolog heyecanıyla dinlenen, uzay hepari düzenlemeli yadigar şarkı.

    ah akşamlar aşıkların efkardan örtüsü
    hasretlerin ömür törpüsü
    ta ezelden dinmedi bitmedi
    sevdaların garip öyküsü

    görmeye dur yar yüzünü
    o an düşer gönül süngüsü
    sevmeye gör sende olursun o
    o kapının dert süngüsü

    göz göre göre ah bile bile
    veriverdim be elimle
    gidiverdi de adı kaldı yadigar
  • türkçenin en güzel kelimelerinden biri.
  • aramızda kalsın dizisinin sonunda yonca lodi'nin söylediği enfes şarkı.

    yanmışım ben canım
    yanmışım gözlerinde
    ellerin değmese bile
    kalbimi vermişim sana

    bin kere de değişse
    bir ömür böyle geçse de
    kalbim senin elinde
    sana benden yadigar

    söz-müzik: deniz tuzcuoğlu

    http://www.youtube.com/watch?v=9tgn5i2sbm8
  • paşa gönül kritelerime göre yapılmış en güzel türkçe şarkıdır. sevdiğim her şarkıyı dinlediğimde işte budur, yok yok budur diye karar değiştiren şahsım geçen gün metroda giderken karar verdi buna.

    "sen varsın, yokluğun var, bize bizden kalan kahrolası acılar"

    bu kadar güzel anlatılabilir mi hasret? yadigar ı dinlerken yukarıdan bir yerlerden ruhumun arşa ne kadar yaklaştığını seyreden fikret kızılok a selam olsun...
  • nereye giderim ki, kime kapanır pencerem..

    en güzel fikret kızılok şarkılarından biridir. yokluğu böylesine güzelleştiren başka bir şarkı yoktur.
hesabın var mı? giriş yap