şükela:  tümü | bugün
  • (bkz: oil on canvas)
  • sadece canvas uzerine yapilmayan resim teknigi. cok sik gorulen baska bir cesidi icin (bkz: oil on wood)
  • lakayıtlık içeren resim türü.

    ön taraftaki simgeyi eşyayı net çizeyim arkaları da karalayarak doldururuz diyip yola çıkılmış bi sanat sanki. bi lakayıtlık bi laubalilik...

    herhalde üşengeç ressamların çizmekten/boyamaktan en hoşlandığı tür.
  • güzel bir şey de, bu aktivitenin %90'luk kısmı paleti, fırçayı, spatülü ve parmakları temizlemekle geçiyor.
    lanet gitsin.
  • eğer benim gibi sabırsız ve yeteneksizseniz zülum haline de gelebiliyormuş onu öğrendim.
    malzemeleri satın alırken kolay olacağı gibi bir hisse nasıl ve neye dayanarak kapıldım hala anlam veremiyorum.
    en zor tarafı da boyadığınız yerin hemen yanını boyamak için tüm boyanın kurumasını beklemek.
    yine de sevdiceğin yarın paketi açtığındaki şaşkınlığını görmek için değer.
    (bkz: sevgililer günü)

    işte bu da ilk (ve muhtemelen son) yağlı boya resmim..

    http://s1.postimg.org/r5pun803j/image.jpg
  • güzel sanatlar fakültesi okumayı ya da bu işte profesyonel olmayı çok isterdim ama sadece 1 senedir bu hobi ile amatör olarak uğraşıyorum (hafta sonu kursa giderek) fakat şu kısacık gördüklerim ve bildiklerimle yağlı boya resme başlamak isteyenlere naçizane tavsiyem, ilk önce kara kalemden başlayın çünkü resimde öncelikle gölge, ışık, perspektif, renk bilgisi, kompozisyon bilmeden bu işe bodoslama girmek size zaten çok masraflı olan yağlı boğa malzemelerini ziyan etmekten başka hiç bir işe yaramıyor. merakım var ama hoca moca ders alamam, kursa gidecek vakit nakit yok, yetenek var mı yok mu onu da bilmiyorum derseniz bari bununla ilgili temel kitapları edinin. ben ilk olarak giovanni civardi' nin ilk 5 kitaplık serisini almıştım. aylar süren kara kalem, sulu boya vs. çalışmaları derken sonunda hoca yağlı boya resme geçirdi ve bu yaptığımız çalışmaların inanılmaz faydasını gördüm. çalışma yaptığınız ortamın da öncelikle havadar olmasına özen gösterin yoksa o boyaların kokusundan bi süre sonra farkında olmadan kafa güzel ne içtim lan ben durumunda gülen şebek bi suratla etrafa gezinir durursunuz(tecrübe ile sabit). boya seçerken ilk etapta pepeo, winston newton, georgian gibi orta kalite boyaları tercih edebilirsiniz daha sonra ilerleme sağladıkça rembrand gibi pigment seviyesi yüksek boyalara geçilebilir. fırçalarınızı da sakın ola kullandıktan sonra sadece tinerle temizleyip bırakmayın.fırça temizleyici malzemelerden kullanmazsanız fırçalarınızın içi boyalar kurudukça minik minik topçuklar yapar, ağırlaşır ve bi süre sonra kullanamazsınız. iyisini alıp ömürlük kullanmak istiyor ve param çöpe gitmesin diyorsanız bunlar pahalı malzemeler adam akıllı kullanın. tuvale gelince, yüzde yüz koton, iyi gerilmiş şasesi sağlam ve astar atılmış olmasına dikkat edin. görsel olarak kendinize bir şeyler katmak isterseniz de şanslı olanlar için istanbul'da gezecek bayağı bir galeri, sergi ve müze mevcut. son olarak ve en önemlisi bu iş gerçekten yüksek sabır,emek ve vakit işi..açıkcası geldiğiniz son noktada fark ettiğim şu ki; doğuştan gelen bir yeteneğiniz yoksa eğer içinizdeki merak, sanat ve resim aşkı bir yerde yeterli gelmeyebilir, o noktada devam edebilmek aynı zamanda gizemli bir "iç bakış" gerektirir.
    şahsımdan denemeler için buyrunuz,
    http://i.imgur.com/0gx9lrj.jpg
    http://i.imgur.com/i7hy9pp.jpg
    http://i.imgur.com/0rgjz9g.jpg
  • 6 aydır amatör olarak uğraştığım hobi. amatör olarak amatör arkadaşlara birkaç püf nokta söyleyeceğim.
    zevkli fakat akrilik boya gibi hızlı kurumayan yağlı boyalarla çalışıldığı için ortalama 4-5 gün gibi boyanın kurumasını bekliyorsunuz. boyayı inceltmek için ne kadar yağ katarsanız o kadar geç kuruyor. az katın demiyorum yoksa boyanızı heba edersiniz.
    sık bulunduğunuz bir odada kurutmayın hele benim gibi yatak odasında hiç kurutmayın, kokusu kullanılan yağ dolayısıyla berbattır. ben keten yağı kullanıyorum haşhaş yağı kullanan da var. haşhaş yağı daha mat renkler, keten yağı daha canlı renkler elde etmenizi sağlar. zeytin yağı kullananları da okumuştum bir yerde. ha ben dener miyim? hayır.
    -fırçalarınızı temizlemeyi sakın ama sakın ertelemeyin. benim gibi erteleyip daha sonra kullanmak üzere fırça adına bir şey bulamazsınız. üşengeçlikten bu maddeye hiç uymadım sanırım uymam da (halen daha arkamda kurumakta olan yağlı boya fırçaları var.) ama fırçalarınız kuruduktan sonra kendi getirmek istiyorsanız bir gün zeytin yağlı bir kapta bekletin yumuşacık oluyorlar.
    -ucuz fırça almayın. verdiğiniz para kadar kalitesini görürsünüz. çünkü ucuz fırçalar boyamaya başladığınız anda geriye fırça kıllarını bıraktığını görürsünüz. bu yüzden fırçadan iyi bir verim almak istiyorsanız 20 numaralık bir fırçaya 3-4 tl gibi bir fiyat isterlerse kaçın.
    -çeşit çeşit fırça alın, araştırın. benim gibi denk gelirseniz uygun fiyatlı samur fırçalardan çokça alın. yelpazeler en sevdiklerim, ağaç değil bir şaheser yapıyorsunuz adeta.
    -tiner, terebentin karşılaştırması hep vardır ama ben tinerdan yanayım, alışkanlık. eğer benim gibi sentetik tinerin keskin kokusundan rahatsız oluyorsanız kokusuz tinerleri kullanın ama tedbiri elden bırakmayın hava alan bir yerde yapın çalışmanızı.
    -boya markası önemlidir. türk markaları tercih etmemenizi öneririm. alacağınız küçük tüp boya setlerinde tüplerin yarısı su dolu oluyor. maries'in en iyi olduğu konusunda çokça savunanı var ancak ben georgia'ya alıştığım için devamlı bunu kullandım. gayette başarılı sonuç veriyor.
    -renkleri karıştırmak için spatula yerine kullanmadığınız 0, 1 veya 2 numaralı bir fırçanızı kullanabilirsiniz. boyaları büyük numaralı fırçayla karıştırmaya kalktığınızda fırça döktüğünüz boyayı içine emer ve eşit bir karışım sağlamaz.
    -son olarak resim kursuna gitmenizin sizin açınızdan daha iyi olacağı. bir tecrübe sahibi kişinin tavsiyesi ve yardımıyla daha iyi sonuçlar elde edersiniz. hem bir atölyede çalışmak çalışmanızı bitirmeniz için size gaz verecektir. benim gibi gitmenize izin verilmediği için evde yapmak zorunda kalırsanız o çalışma 3 ayda değil 6 ayda anca biter. eğer gidemiyorsanız da internette çok fazla yağlı boya tablo yapımı var onları izleyin en azından bir kaç teknik kapabilirsiniz
    aklıma geldikçe editlemeye çalışırım. başka püf noktası bilen tecrübeli yazarlarında fikirlerine açığım.
  • boyası hakkında ''geç kuruyor'' dedikoduları çıkarılan emektar. asılsız mı? yoo değil hatta rengine göre 1 haftada bile anca kuruduğu olmuştur.

    hızlı çalışanlar, sabredemeyenler vb fikriyatta olanlar akrilik kullanmalıdır.
  • bu iş için kesinlikle ayrı bir çalışma odası gerekli. boya katmanının kalınlığına göre kuruma süresi değişiyor. üç ila 6 aya kadar yolu var. ben boyaları yumuşatmak için ayçiçek yağı kullanıyordum. sanki biraz o da kurumayı geciktiriyor. keten yağı daha iyi gibi. ama beyaz renkte yağ kullanmak rengi değiştiriyor. tam kurumadan verniklemek resme zarar verebilir. velhasıl sabır işi. hemen yapıyımda kenara koyayım yok olmuyo öyle. aylar süren çalışma istiyor malesef. gerçek tablolar o yüzden böyle pahalı, emek ve sabır var işin ucunda.

    iki yıldır resim yapmıyorum ama yakında kendime bir kaç tablo yapmayı planlıyorum.
  • bir arkadaş aşağıdaki çalışmayı yağlı boya olarak yaptığını iddia ediyor.

    sözü sözlük fularlılarına bırakıyorum. bu doğru olabilir mi?

    https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/…6d&oe=5510a3c4