şükela:  tümü | bugün soru sor
  • yakuza serisinin origin hikayesini barındıran oyun. içerik bakımından şukela.
  • pc versiyonu an itibariyle duyurulmuş ve steam'de 54 liralık harika fiyatıyla ön siparişe açılmıştır. bu aynı zamanda pc için çıkacak olan ilk yakuza oyunu olacak.

    ön sipariş için buradan:
    https://store.steampowered.com/…pp/638970/yakuza_0/
  • 1 ağustos'ta steam'de yayınlanacak olan oynadığım en iyi oyunlardan biri.
  • japonya'nın 1986-1991 arası sürmüş emlak balonu döneminin tam zirvesi olan 1988 yılında kabukicho ve dotonbori'de geçen sega oyunu.
  • pc'ye gelmesiyle birlikte deneyimlediğim muhteşem oyun. öncelikle en baştan yazayım bu oyun bir gta 5 tokyo ya da sleeping dogs değil. pek çok kişide bu yanlış algı oluyor, bu da hayal kırıklığını beraberinde getirebiliyor. hayal ettiğiniz oyun gta tarzı bir açık dünya oyunuysa yakuza size bunu sunmuyor. yakuza'nın haritaları da açık dünya ve yapacak pek çok şey olsa da bu oyunun özü hikaye ve hikayeler.
  • oynayan varsa yeşillendirebilir.
    tanım: ps4 için almayı düşündüğüm oyun.
  • kendini fazla ciddiye alan aşırı kasıntı mafya oyunu.

    şaka lan şaka. gta mı bu.
  • belki de son on yılda oynadığım en iyi oyun, bir şaheser.

    açılın, uzun uzun öveceğim.

    müthiş bir şekilde yazılmış, birbirinden ilginç tonla karakter, ve bu karakterlerin oyun boyunca geçirdikleri harika değişimler. fevkalâde müzikler, çoğu triple a oyundan on kat daha zevkli ve derinlikli mini-game’ler, kabukicho ve dotenbori şehirlerinin muazzam kopyaları olan kamurocho ve sotenbori, seksenli yılların sonundaki japonya yaşamı için ders olarak okutulabilecek doğrulukta anlatım ve yüz saatlik playtime’a rağmen hala %100 bitiremediğim bir içerik okyanusu.

    karaoke’den disco’ya, randevulara varan telefon arkadaşlığından emlakçılığa, kabare işletmeciliğinden silah kaçakçılığına. yapılacak o kadar çok şey var ki bu oyunda, hepsini yazmaya kalksam ben yazarken, siz okurken yorulursunuz.

    oyun iki ana karakterin perspektifinden sunuyor hikayesini, bu karakterden biri yılların efsanesi kazuma kiryu, diğeri de yılların fan favorisi ve ilk defa oynanabilir karakter olarak oyuncuya sunulan goro majima.

    ana hikaye deyim yerindeyse bir başyapıt, çoğu kişi de serinin en iyisi olduğu konusunda hemfikir. akıl almaz twistlerle ve bolca küfür ettiren cliffhangerlarla dolu. * merak etmeyin ama, bütün soru işaretleriniz cevaplanacak.

    bugüne kadar oynadığım en well paced* oyunlardan biri olmasına rağmen, hikayenin ortalarına doğru oyun çabuk bitmesin diye zorla sidequest yaparken buldum kendimi. bitsin istemiyor insan kendini kaptırınca.

    sidequest dediğime bakmayın, gülmekten karnınızı ağrıtacak bazıları.

    oyunun seslendirmesi japonca ve tam anlamıyla bir şaheser. bu konuda hiçbir şikayetinizin olmayacağından, hatta çoğu insanın da “japonca öğrensem mi acaba?” diye düşünmeye başlayacağından eminim. karakterlerin büyük çoğunluğu ünlü japon aktörler/aktristler modellenerek yaratılmış. sağda solda bulduğunuz “telefon kartları”nın üzerindeki kadınlar da gerçek japon porno yıldızları. *

    dövüş mekanikleri güzel ve eğlenceli. seride bir ilk olarak style mekaniği getirilmiş. çevik, saf kaba kuvvet ve ortaya karışık diye özetleyebileceğimiz üç style’ımız var her iki ana karakter için. buna ek olarak bir de “bussiness” mekaniğinin storyline’ını bitirerek ulaşabileceğiniz legendary stili var.

    kiryu’nun efsanevi stilinin adı dragon of dojima, majima’nın ise mad dog of shimano. sadece isimlerinden yola çıkarak 20-25 saat o yan görevlere gömülür mü siz karar verin. *

    bolca okuma yapmanız gerekecek, iyi bir ingilizceniz yoksa eğer kolay gelsin derim zira oyunun cutscene’ler harici büyük kısmı klasik jrpg tipi yazılı ve sessiz konuşmalardan oluşmakta.

    bu oyun, bugüne kadar çıkmış olan bütün yakuza’lardan önce geçtiği için, yani bir prequel olduğu için müthiş bir giriş oyunu. he seriyi bilenler için yığınla easter egg hatta seriyi tamamlayan kilit bilgiler var ama ilk defa başlayanlar için de mükemmel bir zemin.

    --- bundan sonrası spoiler ---

    goro majima’nın hiç de “deli” olmadığını ve ne kadar hayran olunası bir karakter olduğunu öğreniyoruz mesela.

    ayrıca tetsu tachibana isimli, ayaklı taşaklardan bahsetmezsem olmaz. tojo clan patronuna, adamın kendi mekanında posta koyabilecek kadar yürek yemiş, shintaro kazama’nın bütün planını yürütmesi için güvendiği stratejik bir deha.

    oyunu bitireli bir aydan fazla süre oldu, yemin ederim hala yas tutuyorum. tetsu’m, tachibana’m, oy yiğidim oy!

    bir parantez de daisaku kuze’ye. “sen nasıl bir orospu çocuğusun lan!?”-dan, “hürmetlerimi sunarım sensei”-ye evrildi adam! gerçi bütün dojima family teğmenleri aynı ya. awano ve shibusawa da çok şaşırtıyor ama kuze saf bir saygıyı özellikle hak ediyor diye düşünüyorum.

    he bir de unutmadan, makoto’m, boncuk gözlerinden öperim.

    --- bundan sonrası spoiler —-

    uzun lafın kısası, yan karakterlerin bile ana karakterler kadar ilgi çekici olduğu, yolculuğun başında size sinir krizleri geçirten karakterlere zamanla büyük saygı duymaya başladığınız, hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığı eşsiz bir yolculuk sizleri bekliyor.

    bu oyunla yada seriyle alakalı sorusu olanlara da elimden geldiğince seve seve yardımcı olmaya çalışırım.
  • istek listemde duruyor güzel bir indirim görünce kapmayı düşünüyorum.
  • japon yapımı oyunlara pek ilgim olmamasına rağmen(tek oynadığım japon oyunu mgs serisi) geçenlerde keşfettiğim yakuza serisinin prequeli öncelikle oyunun open world olmadığını bilerek ve oynanış yapısını az çok bildiğim için fazla beklentim yoktu *ama chapter 1i bitirene kadar acayip zevk aldım oynarken özellikle minigameler efsane olmuş * daha chapter2 nin başlarındayım ama ilerledikçe daha da sayko olaylar oluyor diyorlar. japonya ve 80li yıllar daha ne olsun. *