şükela:  tümü | bugün
  • iyi güzel bişeye benziyor ama 13" jantlarıyla türkiye yollarında işi zor gibi.
  • endonezya'da çıkış fiyatı pcx'in 3'te 2'si kadarmış.

    türkiye'ye endeksleyip düşünürsek 5.500 tl altı gibi oluyor. bu fiyatla gelirse peynir ekmekten daha çok satar. 7000 tl üstü gelirse zaten hiç gelmesin daha iyi, açıkçası pazardan birşeyler kapabileceğini pek düşünmüyorum.

    edit: türkiye'ye gelişi temmuz. hafif geç kalıyor.
  • türkiye'de ne zaman satışa başlayacak, fiyat ne olacak bilgisi olmayan model.
  • şu an portekiz'de lansmanı yapılmakta ve anlık olarak şu sitede bilgiler güncellenmektedir: http://www.altinelbiseliadam.com/…guncellenecektir/
  • aradığım tüm bayilerin ağustos ayında geleceğini söylediği fotojenik şey. karşımızda ne kadar fotojenik olur bilinmez. fiyatı da 8600 tl görünüyor.

    şimdi ben honda pcx ile bunun arasında kaldım. en az 1 ay bekleyip bunu mu alsam yoksa tatava yapmayıp hondaya bassam mı parayı. bir ay bekleyip beğenmeyip honda almak da var.

    garip bir haliyeti ruhiyedeyim. ağustosu bekledikten sonra eylül ekimi bekleyip indirime girmesini de bekleyebilirim. motorlar da arabalar gibi sezon sonu indirimine giriyor mu ki?

    broşürlere göre pcx'e göre artıları : abs, 4 subap, daha güçlü, daha az yakıyor gibi.
    pcx'in artıları : start&stop, fiyat (7900 tl), daha torklu, daha büyük jantlar ve muhtemelen daha az sarsıntı ve popo ağrısı.

    sözlük bana scooter bul lan allahsız
  • bugün beyaz bir tanesini bayide gördüm. fotoğraflardakinden daha güzel geldi bana. tasarımda x-max ve x-city esintileri çok.

    arka disk fren ve abs'nin yanında yamaha nmax'in üzerinde dunlop marka modelini bilmediğim lastikler vardı. muhtemelen mükemmel lastik değiller ama naylon irc'lerden çok daha iyidir. pcx'lerin naylon irc'lerle geldiğini düşünürsek bir diğer fark olarak da lastikleri ekleyebiliriz (ki muhtemelen seti 300-400 lira eder).
  • kdv ve ötv dahil fiyati (an itibari ile) 8.900 tl olan, yamaha'nin 125 cc'lik scooter modeli. kasa renginden cok tasarimi x max'den esintiler tasiyor ki tasimasi da normal. 6.6 lt depoya sahip, ön ve arka disk fren olarak sunulmus.

    ek olarak sehir esintileri tasimasindan dolayi yamaha giysi isine de girmis. nmax icin kreasyon olusturmus.

    http://www.yamaha-motor.eu/…cooters/urban/nmax.aspx
  • dün ataşehir yamaha'da koç finans kredisiyle talip olduğum tatlı şey. aslında ben x max için gitmiştim ve fakat 24 ay vadeyle aylık 700 küsürlük bir ödeme çıkınca götüm yemedi tabii. fakat bir yandan da motor lazım acilen.. ne yapak ne edek derken, şunu tavsiye ederim dedi eleman ve nmax'i gösterdi. daha önce büyük bir şey kullanmışsanız kesinlikle çocuk bisikleti gibi geliyor ilk görüşte. ama sonra böyle hafiften ısınıyorsunuz. ya da ben mecburen sevmek zorunda kaldım, bilmiyorum. daha önce kymco grand dink 150 kullanıyordum. buna göre daha yapılı, daha geniş bir motor olduğundan ve nmax'ten 2 dk önce x max'e bindiğimden gerçekten çocuk bisikleti gibi geldi. 150 beklerken 125 cc olması da ayrıca can sıkıcı. neden 125 hacı abi? diye sormadan edemedim. hayır motoru uzaktan görür görmez honda pcx'e rakip olarak piyasaya çıkarıldığını anlıyorsun ve neden 125? diyorsun. bu da ayrıca moralimi bozdu tabii. sele desen, sadece bir kask sığıyor, topcase şart. fakat büyük bir topcase alırsanız da komik görünür, o da ayrı bir sorun. bende bir kararsızlık vs. derken internetten yorumlara baktım, genelde güzel şeyler gördüm. şununla da birlikte de almaya karar verdim. https://www.youtube.com/watch?v=bei0eurx6zq

    ek olarak; benim sağ bacakta sorun var ve her motorda rahat edemiyorum. baya bildiğin yayılmam lazım. o anlamda çok ilginç bir şekilde rahat bir motor. küçük olmasına karşın oldukça rahat ediyorsun üzerinde. bunun da ayrı bir etkisi oldu üstümde tabii.

    neyse uzatmayalım. bir scooter almam gerekiyordu.. evim tuzla'da, iş yerim taksim'de. 50 gidiş, 50 dönüş, günlük en az 100 km yol yapacağım, götü yer mi? dedim, abi deli misin? yamaha bu! hayli hayli gider gelirsin, rahat ol! dedi..

    bilemiyorum beyler.. doğru mu yaptım yanlış mı yaptım bilemiyorum.. ama zaten başka bir şey alabilecek durumum yok şu an amk. kazıklanmışsam yazarım burdan, siz almazsınız.

    hayırlısı olsun...

    edip: kredi çıkmadı. bildiğin zengin değilim diye kredi vermediler... amk çocukları, evim olsa, param olsa zaten krediyi ne yapayım sikiler! alt tarafı bi scooter alacaktık. alın götünüze sokun scooter'ınızı...
  • edit: 5 bin km oldu, ben motora aşık oldum arkadaşlar. sele eskisi gibi sert gelmiyor. süspansiyonların sertliği hoşuma gitmeye başladı.

    sel felaketine yakalandım, bmwlerin bile yolda kaldığı yerde, dozer gibi yararak geçti suları. bende ne olur ne olmaz diye motul yağ koydum, sildim parlattım. haketti kerata.

    1000 km devirmiş birisi olarak, kısa tecrübelerimi yazmak istediğim scooter.
    öncelikle iki şeye karar vermelisiniz. sizin için konfor mu önemli, yoksa güvenlik mi? eğer cevap konforsa nmax yerine pcx daha iyi bir tercih olacaktır.
    6 bin km pcx sürdüm, hala özlüyorum keratayı. ılk motorumdu belkide ondan olabilir ama hiç bir motorumda onun kadar heyecan duymadım.
    araya vitesli motosikletler girdi, binlerce km naked ve commuter tip motosikletler sürdüm. ne zamanki ıstanbul'a döndüm, o zaman scooter arayışına girdim. aslında yine pcx alacaktım ama nmaxi test ettiğimde gerçekten daha iyi olduğunu anladım.

    olumlu yönleri:
    -13 jantli bir scootera göre muazzam bir viraj kabiliyeti var. düşük hızlarda dahi çok dengeli ve stabil.
    -abs gerçekten hayat kurtarıcı olabiliyor. bir kaç kere önüme atlayan ticari araçlardan abs sayesinde kurtuldum. (bugüne kadar abs olmayan motorlara bindim, bir kere yağmurda arka kaydı ve düştüm. o yüzden abs'li bir şey istedim alırken. özellikle istanbul gibi sığırların bol olduğu bir şehirde şart)
    -bagaj iyi denebilir. (pcx'de bagaj daha iyiydi. nmaxe bir kask, eldiven ve disk kiliti sigarken, pcxe bir kask, eldiven ve bir mont sığıyordu)
    -yakıt tüketimi muazzam. her sabah 35, akşam 35 şeklinde toplam 70 km yol yapıyorum. 20 liralık benzinle 3 gün işe gidip geliyorum. alırken günlük 13 tl falan benzine veririm diye planliyordum ama bu yakit tüketimi gerçekten inanılması zor bir rakam.
    -aksesuar seçeneği bol. camından radyatör korumasına kadar mevcut.

    olumsuz yönleri:
    -suspansiyon. pcx'le kıyas bile kabul etmez. çok sert ve küçük tekerle birleşince çukurlarda motor içinize girmiş gibi oluyor. bazen insan düşünüyor şehir içinde biraz dengesiz motor ve yumuşak süspansiyon daha mı iyi olurdu sanki diye.
    -çok sert sele. 35 km içinde poponuz uyuşmaya başlıyor. arkadaş, ktm duke selesi bile daha iyiydi yeminle. neyse içine jel falan koyduracagim yakında bakalım.
    -yan ayaklık çok kötü. sakın güvenip motoru bir anda bu merete emanet etmeyin. yoksa benim gibi motoru kucağınıza alıverirsiniz.

    şimdilik bu kadar, zamanla editlerim belki işine yarayan birileri çıkar. belkide yeter bu istanbul'un boktan çukurlarına katlandigim deyip, crf rally alırım.

    tekeriniz düz bassın.
  • yeni çıkan 155 cc olanı canavar gibi makinedir.