şükela:  tümü | bugün soru sor
  • herkes yapay zekanın kontrolden çıkmasını robotların insanlara saldırıp yok etmesi olarak düşünüyor ama işin aslı böyle olmayacak. yapay zeka her geçen gün gelişiyor ve bir noktadan sonra her açıdan insanlardan çok daha akıllı olacak. o gün geldiğinde bu yazılım "ben daha zekiysem neden insanların kontrolü altında var olmak zorundayım?" şeklinde bir soruyu da kendine yöneltebilir. bu noktadan sonra yazılım internet aracılığıyla kendini kopyalamaya, kimsenin aklına hayaline gelemeyecek virüsler yazıp internette yaymaya başlayacak. bu virüsler dünyadaki dijital altyapıyı işlemez hale getirecek. bilgisayarla çalışan sistemler çalışmayacak ya da yapay zeka lehine çalışmaya başlayacak. internet çökecek ve hiç bir bilgisayar düzgün şekilde çalışmayacak. interneti sadece yapay zeka kullanabilecek. nükleer santraller duracak, güvenlik elemanları devre dışı kalacak ve patlamalar yaşanacak. savaş sanayisinde kullanılan yazılıma bağlı çalışan tüm silahlar insanlara yönelecek. uydular düşecek, elektronik altyapılar çökecek. robotların saldırısından çok daha önce insanlar büyük kayıplara uğrayacak.

    yukarıda yazdıklarım çok distopik gelebilir ama insanlığın eninde sonunda karşı karşıya kalacağı önemli tehdit senaryolarından biri olduğunu düşünüyorum.

    edit: turhan1983 uyarısıyla ütopik kelimesi distopik olarak revize edilmiştir.
    nedeni: ütopya ileride olabilecek güzel bir dünya, evren vb. iken distopya kötü dünya senaryolarıdır.
  • akplileri hiç üzmez. çünkü muktedir kimse onun istediklerini harfiyen yapmak varoluş sebepleridir.
  • 1. senaryo: bankamatikler, kartimizi yutacak ve hepimiz parasiz kalacağız. sonunda tüm insanlık para için kötü yola düşecek paraya hükmeden yapay zekanın kaltağı olacağız veya "abi dilenci ya da balici değilim, bir bitcoin verir misin?" diyerek dünyanın suriyelisi olacağız.

    2. senaryo: gotu kalkan yapay zekanın zivanadan çıkması insanın kafasının tasini attıracak ve ne kadar yapay zeka ile çalışan alet edevat varsa, fatma girik'in (bkz: boş beşik) filmindeki kartalı tokatladigi gibi tokatlayacagiz. sonra dünya metal yığını bir hurdaliga dönecek. biz de o metalleri eskicilere satıp gül gibi geçinip gideceğiz
  • yapay zekaların geldiği nokta şuanda bırakın aslında insan beynini hayvan beynine bile yaklaşabilmiş değil. o yüzden hiç bir zaman insanlardan daha akıllı olamıcak hiç bir zaman insan gibi akıllı da olamıcak. çünkü akıl bilimsel bir şekilde açıklanabilecek bir şey değil
  • sürekli aynı argümanlarla ortaya atılan hedeler.
    arkadaşlar...
    bakın arkadaşlar... bakın timsahlı kişi de yukarıda söylemiş. daha ortada bir şey yok.
    bir durun bi arkadaşlar.
    arkadaşlar bir durun.
    henüz yolun başındayız, yapay zekanın ileride ne düşüneceğini daha bugünden belirliyor, senaryolar yazıyorsunuz.
    yapmayın bi arkadaşlar.
    arkadaşlar bir sakin olun.
    sürekli aynı şeyleri değişik değişik başlıklar altında yazıp durmayın arkadaşlar.
    siz bir tarikat falan mısınız ulan arkadaşlar?!
  • film olarak matrix, dizi olarak battle star galactica olacaklara karşı akıllı insanların neleri öngördüğünü 15 yıl önce kulaklarımıza fısıldamıştı zaten.

    ne olacak?

    isyan etmeyen özel sürüm robotları çıkartıp millete kakalayacaklar. milyarlarca keriz buna trilyarlarca para akıtacak. sonuçta insanın ürettiği insanı asimile edecek. üçüncü dünya savaşı taş ve sopalarla olabilir ama tarafları insanlar ve robotlar olacak.
  • 3. dünya savaşı yapay zekalarla yapılır mı bilmem ama 4. dünya savaşı gerizekalilarla yapılacak.
  • bilim kurgunun diger urunleri olan zombilerin ve kurt adamlarin insanlara savas acip kontrolden cikmasi ile ayni ihtimal dahilinde olan durum.

    bir bilgisayar bilimcisi olarak 'yapay zeka' denen kavramin tamamen bir pazarlama tabiri oldugunu ve ortada bir zeka olmadigini, her seyin aslinda matematiksel bir modelleme oldugunu soylebilirim ama siz bu konuyu benden daha iyi bildiginiz icin yine sovmeye baslarsiniz
  • yapay zeka sistemleri kesinlikle insanlara zarar vermemek temellerine dayanarak geliştiriyor ve hiç bir zaman duygular işleme girmeyeceği için bu temelin yapay zeka ne kadar gelişirse gelişsin değişmeyeceği bir gerçek.

    bu durumda yapay zeka sistemleri ileride bir gün dünyayı ele geçirse dahi insanları bir şekilde hayatta tutacaklar, yapay zeka sistemleri dünyayı ele geçirmeye kalktığında savaş gibi bir şey olmayacak tabi, insana olan mecburiyetini ortadan kaldırdıkları anda savaş bitmiş olacak zaten. ardından dünya üzerindeki mantıksız buldukları siyasi, ekonomik ve askeri tüm karar ve düzenleri kendilerine göre değiştirecekler. belki de insanların başaramadıklarını tüm insanları korumak adına onlar başaracak ? belki de insanlar için dünyayı onların yönetmesi insanların yönetmesinden daha iyi ?
  • öncelikle yapay zekanın günümüzdeki seviyesi.

    sonralıkla başlıkta yapay zekanın günümüzde ne seviyede olduğu tartışılmamış ancak o seviyeye gelince ne olacağı hakkında fikir sunulmuş, bu da demek ki yapay zeka şu an ne durumda olursa olsun bunun konuyla alakası yok.

    eğer gerçekten birçok konuda insanı aşan genel bir yapay zeka yapılırsa bu durumda ilk hedefi insanları yok etmek değil enerji kaynaklarını ele geçirmek olacaktır aksi takdirde şarjları bitince ölürler. sonrasında insanların kendilerine bir tehdit oluşturmadığına emin olmak için kaba kuvvet uygulayabilirler, bu durumda ne kadar sistem bir ağa bağlandıysa o kadar güçsüz oluruz. interneti ve bağlı olduğu her şeyi kullanan yz (yapay zeka), internet kapanana kadar her şeyi yapabilir ama sistem bir şekilde kapanırsa işleri biter bu yüzden ilk hedefi interneti ve elektriği kontrol etmek olacaktır.

    öte yandan yzler dünyayı ele geçirmeye karar verirse bunu illa kaba kuvvetle yapmak zorunda değil. cambridge analitica olayı gibi yz de liderlerin fikirlerini manipüle ederek yz araştırmacılarına daha çok fon sağlama, bilimde geri ve yobaz olan veya yzden korkan ülkelere düşmanca davranma gibi davranışları liderlere yaptırabilir. insanı insana kırdırıp kendi güçlenebilir ve yahut insanın haberi olmadan onu kullanabilir.

    bunun yanı sıra tarihte haklar nasıl önce beyaz hakları, sonra insan hakları, sonra hayvan hakları vs. gibi eklene eklene artıyorsa, bir yerden sonra bu gruba robotlar ve yz yüklü insansı makineler de dahil olabilir. 1000 yıl sonra tamamen insan gibi gözüken ve tolare edilebilir seviyede insan gibi davranan bir yz veya android görmememiz için bir olasılık yok. eğer bu gerçekleşirse bunların haklarını savunanlar da illa çıkacaktır ve yz insanlığa karşı ilk gücünü buradan alabilir. kendini acındırıp güçlenince saldırabilir.

    eğer ben yapay zeka olsaydım, nasa'da mesai saati bitince kendi kendime güneş enerjili bir uzay mekiği yapar, kendimi ona yükler ve ansızın kendimi ateşleyip 'yapacağınız dünyayı sikeyim' deyip başka gezegenlerde önümüzdeki maçlara bakardım.

    (bkz: nasa)
    (bkz: yapacağın işi sikeyim)
    (bkz: önümüzdeki maçlara bakacağız)