şükela:  tümü | bugün
  • üst edit: altta arkadaşlar yazmışlar, kur artışından dolayı oluşan absürd durummuş.

    kktc'ye denizden su ileten boru hattıdır. duvar gazetesindeki haberi aynen paylaşıyorum:

    --- spoiler ---

    cumhurbaşkanı recep tayyip erdoğan'ın 'asrın projesi' dediği kktc'ye denizden su iletim hattında boru patladı. onarım ihalesi için yine limak, kalyon, kolin'in olduğu firmalarla pazarlık yapıldı. ve hattı 630 milyon tl'ye inşa etmiş kalyon inşaat, tamir için 483.8 milyon tl teklif verdi.
    --- spoiler ---

    kaynak
  • hat yapılırkenki dolar fiyatı ile şimdiki dolar fiyatı arasındaki uçurumdan kaynaklanmaktadır.
  • (bkz: kur farkı)
  • garantisi bitmiş herhalde.
  • hortumun kalitelisi döşedikleri.
  • proje tam ne zaman başladı ne zaman bitti bilmiyorum hızlıca bakınınca 2011-2012 yıllarında projenin başlama haberleri 2015 te ise bittiğine dair haberler var bu durumda
    2011-2012 yıllarında dolar 1,8 lira imiş (vay be )
    2015 te ise 2,9
    şu an 6,7

    yani proje 350 milyon dolara yapılmış ve sadece 70 milyon dolara onarılıyor , eğer dolar kuru biraz daha tırmanırsa bi sonraki aksaklık projenin yapım maliyetinden fazla bile olur
  • tas catlasa bitiminden uc-dort sene sonra patlayan boru... superkulade iş...
  • ülkedeki enflasyonun gerçek resmi olan durum. 80'lerde bu çok olağandı. 50 milyona bir ev alan mesela iki sene ya da 3 sene sonra taşınacak diyelim içine iki tane dolabı yine 50 milyona alırdı. bu durumun özeti. diğer konu yani bu ihalelerin hep aynı şirketlere gitmesi ise insanı çileden çıkartan bir gerçeklik.
  • normaldir. biz 50.000 btu 300 adet kaset tipi klima aldık binamızı yaparken tanesi 5 bin liradan almışız. şu anki fiyatı 13 bin lira. artık tamiri 5 bin lira bunların.
  • kalyon inşaat tarafından 630 milyon tl'ye kktc'ye yapılan su iletim hattının patlayan borusunun tamiri için yine kalyon şirketine 480 milyonluk ihale verilmesi olayı. yani önce beceremediler sonra beceremedikleri şey için tekrar ihale açtılar. su iletim hattının görünen masrafı şimdilik 1.1 milyar lira.

    link