şükela:  tümü | bugün
  • evrimi olanaksız goren yobazların allahın 6 gunde dunyayı yaratmasını daha olanaklı goren dini goru$ hedesi
  • buyuk dinler disinda, her mitoloji de cok farkli islenmis bir hikayedir bu. topluluklarin yasadiklari doga tarafindan fazlasiyla etkilenen hikayelerden olusur.

    (bkz: cok yakinda)
  • yaratılış pekala matematiksel olarak ifade edilebilir:

    teist kişi, "f(x) = 'evreni kim yarattı?', 'evreni yaratanı kim yarattı?'... şeklinde giden bir dizi ve x = yaratıcı olmak üzere, x sonsuza yaklaşırken f(x)'in limiti nedir?" sorusuna 'allah' diye yanıt veren kişidir.

    ateistin düsturu görece çok daha basit olup "x = 0, evren = sonsuz" şeklinde formüle edilebilir. (bkz: immanuel kant)

    agnostik modelde ise temel çıkış noktası "sonsuz / sonsuz = belirsiz" eşitliğidir.

    yukarıdaki formülasyona dair birtakım notlar:
    1) bu formülasyonda yaratılış, alışılageldiği biçimde yalnızca insan türünün değil, tüm evrenin yaratılması olarak değerlendirilmiştir: böylelikle yaratıcı güce dair saptamalar evrilme-yaratılma konulu kısır tez ve antitezlerle sınırlı kalmamış; -sıfır hacimli bir noktanın patlamasını öne sürdüğü için- kozmolojik big bang modeli temelli, -bir oraya bir buraya hesapsızca savrulmakta olan atomaltı parçacıklarının ex nihilo varolup yokolduklarını tespit etmiş olduğu için- kuantum mekaniği katkılı, -fenomenin ötesinde bilinemez, kavranamaz gerçekliği varsaydığı için- ding an sich soslu, nereden baksan kürsüler arası paslaşmalı bir çalışma ortaya çıkmıştır ki, öyle böyle değildir.

    2) matematiğin sonsuzu kabul edip yoluna devam ettiği gibi felsefenin de insan havsalasını katbekat aşan kavramları -bu cümlede kavramaktan türemiş olan kavram sözcüğünün yetersizliği ilgi çekicidir ama gelin onu anlatım bozukluğu başlığı altında masaya yatıralım- algılamak için teoriler üretmek yerine bilinemezi varsayıp yoluna devam etmesinin insanlığın hayrına olduğu varsayılmıştır.

    3) tam bu noktada, darwin'in matematikçiler için sarfetmiş olduğu "matematikçi karanlık bir odada, aslında orada olmayan bir kara kediyi aramakta olan bir kör adamdır" sözünü hafızalardan silmek yerinde olacaktır. aksi halde ikinci varsayımımız amaçsızlaşmakta; ya da daha doğru bir ifadeyle gülünçleşmektedir.
  • pek çok insanın düşündüğünün tercümesi için:

    http://www.bozzetto.com/flash/life.htm
  • bir bilimdir.yaşam çiçeği adlı şablonla etüd edilebilir. metatron'un kübünden platonun 5 cismini bulup kendi merkabanız ile galaktik seyahatlere yelken açabilirsiniz. kendinizi tekrar yaratabilirsiniz bu bilim ile.
  • iran; zerdüştlük'de yaratılış:
    ‘öncesiz zaman’ da nur’da duran hürmüz, o’nun altında zulumat’ta duran ehrimen vardır.

    ehrimen, kendisini hürmüz’den ayıran boşluk’a geçerek o’na saldırır. ehrimen’le mücadelesinin, sonlu ölçüler’le gerçekleştirilmediği sürece sonsuz’a değin süreceğini gören hürmüz, o’ nunla mücadelesi’nin süresini sınırlayan bir anlaşma yapar. en kutsal duayı okur. büyük korkuya kapılan ehrimen cehennem çukuru’na yuvarlanır.
    ehrimen uzuun süre cehennem’de kalır. bu dönemde hürmüz evren’i yaratmaya girişir. önce iyiliksever ölümsüzleri içeren ruhlar evreni’ni, ardından onun maddi karşılıkları olan gökyüzü, su, yeryüzü, bitkiler, ilk öküz ve ilk insan gayomart’ı yaratır. sonra da insan varoluş öncesi ruh'larına iki seçenek sunar. sonsuza değin doğum öncesi * durumlarında kalmak ya da bir beden’e bürünüp dünya’ya gelerek ehrimen’le mücadelesinde hürmüz’e yardım etmek. hürmüz’le birlikte mücadele’yi seçerler. bu arada ehrimen de 6 kötü cin ve hürmüz’ünkine karşıt yapıda bir maddi evren yaratır.

    ehrimen, ilk kadın ’in kışkırtmasıyla gökyüzü’ne saldırıp, hürmüz’ün yarattığı dünya’ya kötülüğü yayar. o’nun öldürdüğü gayomart’ın ceseti’nden insan soyu ile metaller, ilk öküz’ün ceseti’nden de hayvanlar’la bitkiler türer.
    ehrimen maddi dünya’ya egemen olursa da ondan kaçmayı başaramaz. o’nu bu tuzağa düşüren hürmüz’dür ve ehrimen, kendi yıkımını kendi elleriyle hazırlamıştır.

    gayomart’ın yalnızca varlığı bile yaratılış’ı engellemek isteyen ehrimen’i hareketsiz hale getirir. bunun üzerine ahura mazda (bilge rabb), gayomart’a beyaz, güneş gibi parıldayan insan biçiminde bir vucut verir. bütün yaratıklar arasında yalnızca gayomart’ın ve ilk öküz’in içine, kökeni ateş’ten gelen bir tohum koyar.

    *, gayomart’a, ehrimen’in saldırılarına karşı zaman kazandırmak için uyku nimetini sunar. ama 30 yıl süren şiddetli saldırılar’dan sonra ehrimen hileleriyle gayomart’ı yok eder. gayomart’ın bedeninden yeryüzündeki metaller ve mineraller oluşur. gayomart’ın tohumu altın’dır, bundan da insansoyu türer.

    (bkz: yaratılış)
    (bkz: tevrat)
    (bkz: zebur)
    (bkz: kuran)
    (bkz: incil)
    (bkz: altay)
    (bkz: toprak)
    (bkz: ateş)
    (bkz: ehrimen ile hürmüz)
  • “de ki: herkes kendi yaratılışına göre hareket eder. rabbiniz, en doğru yolda olanı daha iyi bilir."

    isra suresi/ ayet 84
  • "de ki: kimisini öyle kimisini böyle yarattım. binlerce dansöz var. desene hade desene"

    ortaç suresi-giriş cümlesi
  • "allah tüm yaratılmışlara akıl fikir ve ekşi sözlükteki yazarlara mizah duygusu versin."

    imza : deli valla

    başka bir imza daha : amin
  • yaratılış, isim

    1 . yaratılma işi.
    2 . din b. (***) tanrı tarafından yoktan var edilme işi.

    (bkz: #12733350)

    kaynak: tdk